Gå til innhold

Er dette Spotifys nye konkurrent?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så lett å skrive musikkstreamingmarkedet vet du. Eller vent, det er tre tastetrykk lettere...

 

Ønsker uanett en ny konkurrent velkommen. Wimp suger balle, og Spotify har for få sanger og mister stadig flere artister/labels. Hade gjort deg med flere alternativer tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg skal la de som ikke vil se frustrasjonsutbruddet mitt få muligheten til å ikke klikke på spoileren under.

 

Så langt er det «Spotify» som leder an på musikk streaming markedet , mens stadig flere nasjonale aktører spretter opp som paddehatter over landegrensene, skriver NRK.

 

Så langt er det «Spotify» som leder an på musikk streaming markedet

 

leder an på musikk streaming markedet

 

musikk streaming markedet

 

Seriøst? :dontgetit: Noen som har snudd kalenderen på hodet og tror det er 1. april i dag? Normalt lar jeg skrivefeil gå ubemerket hen, men at det jeg ser på som en seriøs nettside kommer med et så kvalmende eksempel gjør meg nødt til å få ut litt frustrasjon. Musikkstreamingsmarkedet heter det. I ett ord. Uten mellomrom. Og i hvert fall ikke to av dem. Å lære seg litt grunnleggende norsk er alltid greit om man han tenkt å skrive nyhetsartikler.

 

 

Uansett, enda en konkurrent til Spotify kan sikkert ikke skade.

Lenke til kommentar

Wimp byr meg i mot etter Wimpgate-skandalen. Sikkert en bra tjeneste, men slike folk får ikke mine penger.

Snakk om å være langsint, var tydeligvis en juniorutvikler som tok litt for hardt i å prøve å overbevise andre om wimp sin fortreffelighet. Wimp er ett godt produkt, og jeg syns det er bra at man klarer å få ut digital musikk ut til en rimelig penge.

 

Disclaimer, jeg jobber ikke i Aspiro eller telenor eller platekompaniet eller tono. Helt sant, jeg lover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wimp er et elendig, buggete produkt som støtter Mac dårlig, og ikke linux det hele tatt - på tross av at de fortsatt påstår at de har linux-støtte. De hadde det aldri i utgangspunktet, en gang..

 

Lydkvaliteten i dekstopklienten er for dårlig. På mobil er den virkelig dårlig.

 

Bugs, elendig spilleliste- og favoritt-håndtering, et håpløst UI som du må scrolle deg ihjel for å bruke på laptop, tregheter, tidvis hakking og mye annet rart er ting man må finne seg i. Innimellom får du beskjedn "Vi må vente på at Adobe fikser bugen" om du klager på feil. im er tydeligvis ikke en stor nok kunde til at DET skjer veldig raskt..

 

Android-applikasjonen er (var ihvertfall) noe av det verste jeg har vært borte i.

 

Spotify leverer et totalt overlegent produkt, eller hadde i hvert fallgjort det, om ikke halvparten avspillelistene mine over tid ble halvtomme fordi de mister musikkretigheter.

 

Jeg har Wmip gratis gjennom Canal Digital på desktop uten offline. Greit å ha muligheten for en bestemt sang som ikke ligger ute på yutube ofisielt. Men ikke noe mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lite valg med WiMP, de har en super iPad klient, samtidig som de har godt redaksjonelt innhold, noe jeg liker veldig godt. Dog, de faller totalt igjennom på Android klienten. Om andre konkurenter kommer med en god iPad klient, og redaksjonelt innhold, er jeg trolig med på pakka.

 

- Mortis

Enig i godt redaksjonelt innhold, men på de fleste andre områder vinner spotify overlegent i min bok og da blir stillingen type 1-4. Tilnærmet utklassing forløpig.

 

Viktig dog å presisere at hvis man orker ulempene med Wimp så har det redaksjonelle innholdet høy verdi og man kan da justere stillingen til 2-4. Tar vi med at man får det billigste Wimp abbet via CD kan man justere til 3-4. Men Spotify er fortsatt i ledelsen.

 

Dramaet rundt "Wimpgate" legger jeg ikke stor vekt på da det alltid finnes de som elsker drama og lager mye ståk av småting. Derimot betyr ikke det at jeg støtter Wimp i den saken, jeg var nok også en av de som har diskutert mot Wimp aktører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Wimp er et elendig, buggete produkt som støtter Mac dårlig, og ikke linux det hele tatt - på tross av at de fortsatt påstår at de har linux-støtte. De hadde det aldri i utgangspunktet, en gang..

 

WiMP fungerte da vitterlig knirkefritt på min linux mint-maskin lenge før spotify, som måtte kjøres i wine med begrenset hell (tilfeldige kræsj, spontan minimering/maksimering av vindu og andre rare bugs). Påstanden din er rett og slett ikke holdbar.

 

Enig i at AIR gjør wimp sluggish, men vha. squeezeserver og squeezeplay (begge deler gratis) får man samordnet wimp og lokale musikkfiler i et snasent grensesnitt uten AIR som kan fjernstyres over wifi med android eller ipod + ipeng. <3 HTPC <3

 

Det samme kan naturligvis gjøres med spotify, uten at jeg har testet hvor bra dette funker.

Lenke til kommentar

Selv har jeg kuttet ut Spotify etter at Spotify Free ble ytterligere begrenset til fem avspillinger per sang per mnd.

Jeg har lagt min elsk på Grooveshark, som er nettleserbasert og dermed (ihvertfall i teorien) bør fungere på de aller fleste plattformer. Denne har en gratis, reklamefinansiert versjon, men til forskjell fra Spotify har denne kun visuell reklame og ingen "Jonathan". Den har også bl.a. en betalingsversjon som fungerer på mobile plattformer, til omtrent halve prisen av Spotify Premium.

 

Og iht. til resten av tråden føler jeg det nødvendig å nevne at jeg ikke har noen personlig tilknytning til Grooveshark, verken direkte eller indirekte, utover at jeg er begeistret for tjenesten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WiMP fungerte da vitterlig knirkefritt på min linux mint-maskin lenge før spotify, som måtte kjøres i wine med begrenset hell (tilfeldige kræsj, spontan minimering/maksimering av vindu og andre rare bugs). Påstanden din er rett og slett ikke holdbar.

Wimp krver Adobe Air, som aldri har væ tilgjengelig for "Linux". Det har vært tilgjengelig for tre bestemte distribusjoner og bare 32-bits-utgaven av disse, Hvem kjører 32bit i 2010/2011? Få. Adobe la inn hindringer i installeren slik at det ikke skulle være mulig å kjøre den på andre distribusjoner enn de tre/fire som var heldig utplukket. Det er som å si at noe fungerer på Windows, når det kun fungerer i 32bit versjonen av Vista Home Premium og Windows 7 starter, og ikke de andre variantene...

 

Spotify derimot, det bare fungerer. De har en native linuxklient som fungerer som gull. At de ikke hade et fra start er en annen ting. Håper bare de fortsetter å utikle den, slik at den ikke havner for langt bak de andre alternativene, for da mister de pengene mine og.

 

Grooveshark har jo elendig kvaltet basert på brukeropplastet materiale.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...