Gå til innhold

– Galaxy Tab 7.7 kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan påvirker disse søksmålene samarbeidet mellom dem?

Det påvirker ingenting. For begge selskaper består av mer enn én person, så selv om enkelte juridiske avdelinger krangler klarer de andre å fortsette å samarbeide.

 

:)

 

Er du sikker? Jeg vil tro her er det duket for skikkelig gjennomgang av kontrakter i nærmeste fremtid. "Med alle midler" kan godt bety at samsung vurderer å kutte ut Apple som kunde. Så stor som Samsung er blitt på komponenter til mobiltelefoner/nettbrett tror jeg faktisk det kunne vært en reell trussel. Og selvfølgelig vet den ene om hva den andre gjør i samsung. Å tro noe annet er naivt...

Lenke til kommentar

Jeg står klar til å kjøpe denne tab'en, bare tragisk at det skal ta så lang tid fra annonsering til den er ute på marketet.

 

Samme her. Og de kunne i det minste ha fått den ut rundt november/desember-tider. Uansett en gladnyhet det her.

 

Edit: men siden det her tar hundre år, så kan vi kanskje forvente at den blir oppgradert før lansering?

 

F.eks. Icecream Sandwich, eller raskere/kraftigere innmat?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Hvordan påvirker disse søksmålene samarbeidet mellom dem?

Det påvirker ingenting. For begge selskaper består av mer enn én person, så selv om enkelte juridiske avdelinger krangler klarer de andre å fortsette å samarbeide.

 

:)

 

Er du sikker? Jeg vil tro her er det duket for skikkelig gjennomgang av kontrakter i nærmeste fremtid. "Med alle midler" kan godt bety at samsung vurderer å kutte ut Apple som kunde. Så stor som Samsung er blitt på komponenter til mobiltelefoner/nettbrett tror jeg faktisk det kunne vært en reell trussel. Og selvfølgelig vet den ene om hva den andre gjør i samsung. Å tro noe annet er naivt...

Det kan jo også tenkes at Apple jobber med å kutte ut Samsung som en vesentlig leverandør. Samsung leverer ikke noen komponenter som ikke andre kan levere med like bra kvalitet. Det handler kun om evne til å levere i tilstrekkelige kvanta til å dekke Apples enorme volum, og det er sterke indikasjoner på at Apple jobber aktivt med investeringer i andre leverandørers produksjonskapasitet, slik de for noen år siden investerte 100 millioner $ i oppbyggingen av Samsungs produksjonskapasitet for LCD-panel.

Lenke til kommentar

heh, Samsung lagde jo A4 SoCen for Apple i sin tid. Tror kanskje dem til og med lager A5 som står i iphone4 og ipad2.

 

Det er ARM som står for A4 og A5. Dessuten står det A4 i iPhone4.

 

Eller så kan vi svare med fakta :)

 

 

The Apple A4 is a package on package (PoP) system-on-a-chip (SoC) designed by Apple and manufactured by Samsung.[2] It combines an ARM Cortex-A8 CPU with a PowerVR GPU, and emphasizes power efficiency.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A4

Lenke til kommentar

heh, Samsung lagde jo A4 SoCen for Apple i sin tid. Tror kanskje dem til og med lager A5 som står i iphone4 og ipad2.

 

Det er ARM som står for A4 og A5. Dessuten står det A4 i iPhone4.

 

Eller så kan vi svare med fakta :)

 

 

The Apple A4 is a package on package (PoP) system-on-a-chip (SoC) designed by Apple and manufactured by Samsung.[2] It combines an ARM Cortex-A8 CPU with a PowerVR GPU, and emphasizes power efficiency.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A4

 

Jeg var kjapp der.

 

Naboen i etasjen under jobben hos ARM i Trondheim, og det var han som fortalte meg at det var de som laget A4-chippen for Apple.

Det var ikke akkurat milevis fra sannheten.

 

Når jeg først skal kverulere, så ville jeg brukt uttrykket "produsert av" og ikke "laget av" når det kommer til Samsungs rolle

Lenke til kommentar

7,7 er helt utmerket. Stor nok til å se film på og liten nok til å få med seg. Veier også svært lite.

Jepp, akkurat sånn tenker jeg også.

 

En 4" telefon er i underkant å se film og tv-serier på og en iPad eller andre nettbrett i samme størrelse er jo ikke særlig portabelt og blir bare liggende på stuebordet hjemme.

 

7,7" høres ut som en utmerket størrelse som det faktisk er mulig å ta med seg uten å måtte ha den i en egen sekk eller bag.

Lenke til kommentar

Jeg står klar til å kjøpe denne tab'en, bare tragisk at det skal ta så lang tid fra annonsering til den er ute på marketet.

 

Samme her. Og de kunne i det minste ha fått den ut rundt november/desember-tider. Uansett en gladnyhet det her.

 

Edit: men siden det her tar hundre år, så kan vi kanskje forvente at den blir oppgradert før lansering?

 

F.eks. Icecream Sandwich, eller raskere/kraftigere innmat?

 

Hvor rask innmat er denne planlagt med, kontra den "gamle" 10.1-tommeren?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...