Gå til innhold

TomTom viser hvordan det skal kjøres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kjører (!) TomTom i helt feil retning.

 

De siste årene har de vært travelt opptatt med å fjerne funksjoner fra enhetene sine.

Her er en (ikke så) liten liste: Features removed or crippled on recent models

Og så skal de erstatte disse med en masse sosialt tull som krever nettilgang?

 

Jeg har jo alt det tjafset og mere til på mobiltelefonen min allerede! Og den har selvfølgelig også nettilgang, jeg trenger virkelig ikke enda en dings med SIM-kort i. Men jeg kan selvfølgelig ikke legge TomTom på mobilen, de har i årevis vegret seg for å lage en Android-versjon i redsel for piratkopiering.

 

Jeg har idag en TomTom XL 340, og er storfornøyd med den. Men den kan ikke erstattes av de nyere modellene, de har færre funksjoner. Min neste GPS blir ikke en TomTom.

 

Twitter on TomTom, what a bunch of twits!

Lenke til kommentar

Her på vestlandet savner vi GPS-navigator som er i stand til å sjekke ferjeruter. Man får spørsmål om å unngå bompenger, men ikke ferjer. Noen ganger vet man at man har flere alternativer, men man må selv sjekke ferjeruter og beregne ankomst til ferjeleiet, ventetid på neste ferje, overfartstid for så å selv gjette seg til hvilken vei som er raskest uten noe hjelp fra GPSen.

 

Forøvrig føler jeg at TomTom viser feil på en tredjedel av fartsgrensene i Norge, men fant ingen feil i Danmark. Mulig det delvis er myndighetene sin feil, men TomTom kunne sikkert lagt litt arbeid i å skaffe etterspørre disse dataene.

Lenke til kommentar

Det man trenger i GPS-apps er å kunne bestemme nøyaktig hva man skal få opp på skjermen og ikke. Om man ønsker å spise, må man kunne sette på at GPS'en skal vise restauranter før man kommer til dem. Tilsvarende må man kunne slå av/på visning/varsling av bensinstasjoner, fotobokser, kjøpesentre, andre spesifiserte butikktyper, severdigheter, parkeringsplasser, osv. Altså valgbar forhåndsvisning av alle mulige kategorier av ting man kan tenkes å se etter langs veien og hvor langt det er til dem.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg har TomTom 920, men savner muligheten til å sette kartet på høykant. TomTom for PDA viste kartet på denne måten, og det er en mye bedre måte å presentere veien fremover på. Har prøvd Ndrive på Android, det virker på høykant, men det er dessverre ikke like godt som TomTom.

 

navigon på android knuser tomtom og alle dedikerte gpser spør du meg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...