Gå til innhold

Tjener fett på kartpakker (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til en pris på rundt ti dollar stykket, eller rundt 54 kroner, vil det si at de har solgt ekstrabrett for over 970 millioner norske kroner.

 

Kartene til Bo koster 105kr og 110kr

Var vel kun 1 av de 3 som kostet 105, Personlig ville jeg kun valgt siste map pac, det er den absolutt beste !

 

;)

Endret av RoyalGard
Lenke til kommentar

Latterlig opplegg.

Synes det er grådig av dem å først kreve i gjennomsnitt over 400kr (steam) for selve spillet, som de til grader feiler å holde noenlunde fri fra cheat, hacks og bugs. Så skal de i tillegg kreve enda en hundrelapp for map-packs som inneholder (bare) fem nye maps. Hadde de sluppet utviklerverktøyet i form av en map-editor har den enorme brukergruppen kunnet lagd disse banene på maks en uke. For ikke å snakke om alt annet av brukegenerert innhold de har kunnet funnet opp.

Lenke til kommentar

Latterlig opplegg.

Synes det er grådig av dem å først kreve i gjennomsnitt over 400kr (steam) for selve spillet, som de til grader feiler å holde noenlunde fri fra cheat, hacks og bugs. Så skal de i tillegg kreve enda en hundrelapp for map-packs som inneholder (bare) fem nye maps. Hadde de sluppet utviklerverktøyet i form av en map-editor har den enorme brukergruppen kunnet lagd disse banene på maks en uke. For ikke å snakke om alt annet av brukegenerert innhold de har kunnet funnet opp.

 

Men fra ett økonomisk standpunkt må vi jo forstå dem.

 

Å lansere verktøyene og å gå glipp av summer som blir nevnt i artikkelen her ville vært helt idiotisk av utvikleren.

 

Det er vi spillere som er nødt til å ta ett standpunkt, og SLUTTE å kjøpe den samme søpla i ny gaveinnpakning gang etter gang. Vi må slutte å stille opp som melkekuer hver gang det kommer små map packs.

 

Jeg kjøper aldri DLC. Da stemmer jeg på at spillet skal være ferdig utviklet ved release.

 

(Men jeg kjøper gjerne fullverdige expansion packs, som vi hadde i gamle dager...)

Endret av Aspiranten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men fra ett økonomisk standpunkt må vi jo forstå dem.

 

Å lansere verktøyene og å gå glipp av summer som blir nevnt i artikkelen her ville vært helt idiotisk av utvikleren.

 

Det er vi spillere som er nødt til å ta ett standpunkt, og SLUTTE å kjøpe den samme søpla i ny gaveinnpakning gang etter gang. Vi må slutte å stille opp som melkekuer hver gang det kommer små map packs.

 

Jeg kjøper aldri DLC. Da stemmer jeg på at spillet skal være ferdig utviklet ved release.

 

(Men jeg kjøper gjerne fullverdige expansion packs, som vi hadde i gamle dager...)

 

Ja, enig i deg der. Kjøpte den første map-packen til MW2. Mer på grunn av at de folka jeg spilte med gjorde det. Etter det så jeg at den neste map-packen som kom, var mer eller mindre akkurat likedan i modellen. Når Black Ops kom ut kjøpte jeg det også, prøvde det en hel time før jeg ga opp etter den grufulle laggen. Har ikke rørt det siden og ergrer meg over de 500kr jeg tapte på kjøpet :(

Lenke til kommentar

Skremmende hvor mye penger de tjener på disse Call of Duty spillene. Det er ikke bra, ville heller sett at folk hadde brukt pengene sine på å kjøpe andre typer spill, som "fortjener" å selge mer enn de gjør. Isteden så kjøper de nye maps til skytespillene sine :( Jeg er ihvertfall glad at jeg ikke har kjøpt en eneste map-pack til noen av COD spillene.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det er litt trist at det er blitt slik at vi ikke lenger får et fullverdig spill ved release. Nå syns jeg likevel ikke at 410kr for et spill er en avskrekkende pris, men det er noe irriterende med å måtte ut med småbeløp for denne type ting i etterkant.

 

Jeg er fan av Civilization og her har det jo tatt helt av. Ville (som andre også har sagt) mye heller kjøpt en fullverdig utvidelse som i gamle dager. Nå blir det til at jeg venter til ting er på tilbud før jeg handler og får med en pakke med DLCs. Eller Game of the Year editions.

 

Likevel setter jeg pris på at Activision går ut med slike opplysninger. Det er bare et fåtall i verden som jobber for noe annet enn å tjene penger. Og i forhold til alle timene jeg bruker på spillmedier generelt er jammen ikke timeprisen høy. For min del er jeg glad det fremdeles går an å tjene penger på å lage spill, selv om produksjonskostnadene går i været. Jeg liker personlig ikke modellen som nå er tatt i bruk, men hvis det er det som må til for at bransjen skal tjene penger så må vi vel bare svelge det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt en eneste DLC til call of duty spillene av rent prinsipp, Men det gjorde og det at jeg følte at spillet ble "ubrukelig" uten de nyeste kartene, dermed sluttet jeg å spille spillet.

 

Jeg tror at spillerne ikke kommer til å godta dette særlig lengre, vi er ikke dumme. Det er tonnevis med spill som kommer ut hvert år, så det er nok av materiale å bite tenna i.

Lenke til kommentar

Det er latterlig hvordan disse selskapene tjener penger på ting som forbrukeren burde fått ved release. Jeg synes også det er rart at EU ikke reagerer på de store spillselskapenes salgsmetoder, som ligner utpressing.

 

Når jeg kjøpte Black Ops til PC fungerte det veldig dårlig, dvs det var dårlig optimalisert. Det tok dem 4 uker å fikse dette, hvor jeg heller ikke fikk tillatelse til å returnere spillet siden jeg hadde tilgang til koden (de kunne visst ikke deaktivere den). Når dem endelig klarte å få spillet halvveis spillbart begynte de med DLC. De nektet altså retur, og samtidig brukte de tiden sin på å "lage" DLC i steden for å fikse spillet.

 

Når da DLC'en kom ut, oppdaterte de ALLE wagermatch serverne sine med DLC. Dette medførte at når en endelig hadde funnet en wagerserver som hadde spillere og riktig gamemode, ble man kicket etter runden eller nektet tilgang pga manglende DLC.

 

Enhver annen bransje som oppfører seg på denne måten ville fått ett koselig direktiv fra EU som effektivt førte til at de måtte oppføre seg eller miste en enorm del av omsetningen sin.

Lenke til kommentar

Jeg husker en tid da "kartpakker" var gratis og FPS spill var først og fremst laget og optimalisert for PC, developers ga ut SDK-er til sine spill så communitiet kunne modde og få til skikkelige servere uten masse bs. For å ikke snakke om at dedikerte servere var normen.

 

Helt skammelig at de tar seg betalt for nye mappacks, og det blir bare enda værre med COD Elite saken, håper for guds skyld at folk håper øynene sine snart.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...