Gå til innhold

Derfor er det ikke et Elder Scrolls-MMO (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En at de elementene jeg svaner i MMO'er er at mine handlinger har permanente konsekvenser, men dette er nok i praksis umulig å gjennomføre. I en-spiller der i mot er dette fult mulig. Styrker og svakheter i begge sjangre, og det er bra at ikke alle kaster seg på MMO bølgen, vi trenger gode en-spiller spill også.

Lenke til kommentar

Håper for Bethesdas skyld at de endelig har klart å gjøre noe med AIen på companions.

 

Ikke rart at de måtte være udødelige i Oblivion; det eneste de gjorde var jo å storme mot fiendene, og så fant du dem bevistløse rundt neste hulehjørne ...

 

Den elendige logikken dro de med seg (med motoren) inn i Fallout 3 og til en viss grad Fallout New Vegas også.

 

Om de klarer å ordne dette og dialogene til sine NPCs (er jo morsomt hvor random alt NPC vs NPC snakket blir til tider) så tror jeg dette blir et fantastisk spill.

Lenke til kommentar

I MMO handler jo alt om kamp og kjøp og salg for å si det tøvete. Samfunnsaspektet er det som er viktigst, mens handlingen kommer i bakgrunnen (i den grad et finnes en skikkelig handling utover å gå fra A til B og banke C)

 

Spiller lite online, og jeg er glad for at disse spillene fokuserer på eventyr. Det er som en stor bok som man åpner og deretter kan man forsvinne i timesvis. MMO kan aldri bli det, og det jo ikke meningen heller. Men saken er vel at den gang et spill går til MMO (eller MP) fokuseres det ofte veldig mye på det. En lang periode dro jo mangelen på MP ned kraftig i omtaler, alt skulle være MP, ellers var det verdiløst.

 

MMO og MP er jo ikke det samme, men det er befriende å kun spille mot MPC`er i en historie som er forhåndsbestemt, men som du selv bestemmer gangen i. Lineært, ja, men kunsten er jo å få det så lineæert som mulig, uten at det føles lineært i det hele tatt. Noen klarer det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Flott at de holder seg til singleplayer. Det er ikke akkurat et stort antall singleplayerspill igjen, da nesten alle spill har en form for multiplayer.

 

Tull og vas, er jo bare en myte at det blir færre rene enspilleropplevelser. Her er en knippe spill som har kommet i år, og noen som kommer i løpet av neste år;

 

Bioshock Infinite, Deus Ex, Dragon Age 2, Infamous 2, Mass Effect 3, LA Noire, , El Shaddai, Last Guardian og Dark Souls, Batman: Arkham City og The Witcher 2.

 

I tillegg er det massevis av uavhengige utviklere som skaper knallgode enspilleropplevelser. Bare se på Limbo, Super Meat Boy, Splosion Man og Braid.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Ja det er bra at Skyrim ikke blir et MMO. Hadde garantert ikke kjøpt det om det var blitt det. Heldigvis er det heller ikke det eneste singelplayer RPG som utgis.

 

For min del blir det ny gaming-rigg når Risen 2 kommer ut (første halvdel av 2012).

 

Skal bli spennende å se hvor mye disse spillene er rammet av konsoll-pesten som brer om seg.

Lenke til kommentar

Ser for meg at slottene kreler av bunnyhoppende noobs som skriker "Penis!" og flamer hverandre. En annen ting som er irriterende med multiplayer-spilling er at man må powergame for å kunne vinne i PvP, og det ser bare for dumt ut å hoppe konstant i sikler mens man spammer skills til tastatur-knappene flyr i veggen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ser for meg at slottene kreler av bungiehoppende noobs som skriker "Penis!" og flamer hverandre. En annen ting som er irriterende med multiplayer-spilling er at man må powergame for å kunne vinne i PvP, og det ser bare for dumt ut å hoppe konstant i sikler mens man spammer skills til tastatur-knappene flyr i veggen.

 

Dine engelske eh... (nettopp, ja) gamer-uttrykk gjorde at jeg ble - plutselig - inspirert til dagens dikt:

 

slottene kreler,

skriker penis

bungiehoppende noobs flamer multiplayer

må powergame

PvP spammer skills

tastatur?

flyr i veggen

 

Går det an å få Nobelprisen i litteratur tilsendt som vedlegg i mail?

Endret av Gamer.no-follower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...