Gå til innhold

Kommentar: Slutt å peke på spillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, synes heller det er sjokkerende at så få i media skjønner dette. Det er rett og slett litt tragikomisk at så mange kan være så på bærtur. At man velger å fokusere på spill framfor feks våpen sier jo sitt..

 

Spillmedia skjønner selvfølgelig dette, men resten synes å ha trøbbel med å forstå. Men det kan jo hende de er klar over hva de skriver, men at de vil selge flere aviser. Måten media har fråtset i Oslo og Utøya tragedien er skammelig.

Lenke til kommentar

Skriv ut tusen kopier av artikkelen, plasser de på VG og Dagbladet sine arbeidspulter, så har du gjort dem en forferdelig stor tjeneste - lære å bruke hodet. De er jo bare ute etter flest som mulig lesere. Flott skrevet Gamer, endelig er det noen som har skjønt det. :yes:

Lenke til kommentar

Svært svært bra skrevet, dette trenger sammfunnet å høre med en sterkere stemme. Det er vell ikke så uventet at mediet gamer.no har forstått og tatt side i denne saken. Det er bare synd at jeg tror ikke dette når ut til de som virkelig trenger å lese slike artikler. En kan bare håpe at slike artikler som dette får mer publisitet - Bruk sosiale medier for det det er verdt for å publisere denne artikkelen bredere er min oppmaning. Takk for artikkelen :)

Lenke til kommentar

Meget god artikkel. Vi trenger mer skrivning av denne typen, selv på spill-nettsteder.

 

 

som du nevner sist i artikkelen din, så er det klirrende mynt som gjelder. Jeg velger å tro, at journalister, på lik linje med oss i gata, bruker hodet. men tabloidmedia er til for å lage fete overskrifter, slik at de kan selge mest mulig aviser. Nyheter er ikke lenge noe man "dekker", men noe man selger. VG var for eksempel ute den 12.09.01, med denne overskriften på forsiden: "Minst 10000 døde", med et bilde av world trade center i flammer bak. Dette var bare oppspinn for å selge mest aviser.

 

 

Grunnen til at spill får mye pepper i riksmedia (tilogmed NRK prøvde på dette rett etter terroraksjonen på Utøya) er at spill er et "nytt" underholdningsmedium. og som alle vet, så liker man ikke det ukjente, og sprer gjerne slikt for å skape enda mer frykt. Det dumme er at de tilkaller såkalte "eksperter", som synes de har fått for lite oppmerksomhet. Disse sprer gladelig litt frykt for litt tid på skjermen.

 

for frykten er det eneste de har igjen å selge. Man skulle tro aviser, både nett og papir utgaver, var mer ansvarsfull, men det er de ikke. frykt selger som hakka møkk. Og avisene kommer ikke til å slutte med det. ikke før folk slutter å lese det.

Lenke til kommentar

Slutt og pek på spillene og oss spillere og la oss få fred å gjøre det vi vil mest, nemlig gaming. Media elsker dette her ser jeg, store faretruende overskrifter SPILL DREPER, World Of WarCraft, HER SKYTER HAN I WOW

Jup, det eneste interesange i den artiklen var at brevik beskrev det å drifte et guild i wow som en stor og tung oppgave tilsvarene å drifte et firma.

Nå er ikke mitt guild så veldig organisert men i et aktivt guild men selv for raiding guilds er det ikke all værdens jobb om du ikke tar det for seriøst. Sette tidsplanen, kicke folk som er håpløse rasshull osv.

Men nå er brevik også ekstremt selvopptatt og ser på seg selv som veldig viktig så alt han gjør må også være viktig.

Lenke til kommentar

Trenger være rakettforsker eller mattegeni for å skjønne at det var anabole steroider som ødela hjernen til ABB, ikke dataspill...

 

Men bra artikkel, håper hele Norges og verdens bråte av useriøse aviser slutter å skrive at spill er farlig :thumbup:

 

Driver ikke du med den eksakt samme heksejakten som artikkelen tar avstand fra nå, bare på den andre enden av spekteret? I likhet med spill er det lite konklusiv forskning rundt anabole steroider som et utgangspunkt for voldelig atferd, noe som også har blitt drøftet i media. Jeg foreslår at vi lar erfarne, kompetente rettspsykiatere og annet fagpersonell ta seg av diagnoseringen av Anders Behring Breivik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...