Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger garantert en ny konsollgenerasjon. Dagens utvikling av spill blir kraftig hemmet av hardwaren i dagens maskinvare.

 

Ta f.eks. BF3.

 

Tullprat! Playstation 3 har enda mye igjen å gå på, bare les artikkelen.

 

Har du kilder på at maskinvaren krøpler utviklingen?

 

Ikke nødvendigvis utviklingen men hva spillselskapene tillater seg å gjøre. Begrensninger i antall spillere online, grafikk m.m.

 

Edit: Saken er at vi dessverre, på grunn av konsolltilpasninger har hatt spill med reduserte muligheter i forhold til spill som kom i 2002, og det er trist.

Endret av Froosh
Lenke til kommentar

Hovedpunktet mitt for at jeg synes spilling på PS3 i de fleste tilfeller er en kjip opplevelse er skyggene som blir brukt.

 

De ser rett og slett grusomme ut, all den tid karakterene i Mafia 2 får masser av store, feite pixler på pannen under hatten sin. Jeg kjøper gjerne PS4 for å slippe å få disse skyggene, men når jeg tenker på det, så vil jeg jo ha ekte oppløsning på 1080p også, og ikke falsk HD slik vi har idag.

 

Utover dette, så er dagens "helt ok" så lenge gameplayet r0x0rs. Jeg kan fint spille gamle klassikere med elendig grafikk og storkose meg. Men så liker jeg jo godt å la min overklokkede i7 gtx 480 sli få strekke på beina også.... mja.... Jeg ville kjøpt PS4 nuh, denne måneden, dersom det var spennende spill på konsollen.

 

GTA, RDR, GoW o.l. er typiske eksempler på spill som virkelig må spilles på konsoll for å nytes :-)

 

Edit:

 

Haha, jeg elsker når folk blir tatt på bullshit:

– Noe av det vi liker er konsistent teknologi, og vi tror det fortsatt er mye man kan gjøre med nåværende systemer. Vi har ikke skvist ut den siste kraften, noe du kan se med Battlefield 3. Frostbite 2-teknologien som kommer nå kan gjøre virkelig interessante ting som ingen andre får til, og du vil se store ting fra våre konkurrenter også, bedyrer han.

 

Vår egen Lasse Lervik kikket på samarbeidsdelen til Battlefield 3 på PlayStation 3 under årets Gamescom. Han ble ikke imponert over den visuelle opplevelsen sett opp mot både PC-utgaven og andre spill på konsoll.

Endret av Aspiranten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med han over. (alexanderb) Samt at: "Maskinene viser allerede 1080p"... De kan godt fikse slik at spillene også har denne oppløsningen NATIVE og ikke sub 720P...

Liste fra ett forum (søkt på google):

 

Playstation 3

 

Assassin's Creed = 1280x720 (QAA)

Assassin's Creed 2 = 1280x720 (QAA), 960x720 (QAA) -> 1080 mode.

Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (no AA)

Bulletstorm = 1280x720 (no AA)

Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)

Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)

Crysis 2 = 1024x720 (TAA)

Dead Space = 1280x720 (no AA)

Dead Space 2 = 1280x720 (no AA)

Demon's Souls = 1280x720 (no AA)

Elder Scrolls IV: Oblivion = 1280x720 (no AA)

Enslaved = 1280x720 (no AA)

Fallout 3 = 1280x720 (no AA)

Final Fantasy XIII = 1280x720 (2xAA)

God of War III = 1280x720 (MLAA)

Grand Theft Auto IV = 1152x640 (QAA)

Gran Turismo 5: Prologue = 1080p mode is 1280x1080 (2xAA) in-game while the garage/pit/showrooms are 1920x1080 with no AA. 720p mode is 1280x720 (4xAA)

Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA, TAA selectable), 1280x720 (QAA) in 3D mode

Heavenly Sword = 1280x720 (4xAA)

Heavy Rain = 1280x720 (2xAA)

Infamous = 1280x720 (no AA)

Killzone 2 = 1280x720 (QAA)

Killzone 3 = 1280x720 2D, 640x716 3D, (both MLAA )

Little Big Planet = 1280x720 (2xAA)

Little Big Planet 2 = 1280x720 (MLAA)

Mass Effect 2 = 1280x720 (no AA)

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal)

MLB08: The Show = 1280x720 (2xAA) - The rendering window is adjustable down to 576p without upscaling to 720p i.e. the frame has black borders

MLB09: The Show = 1280x720 (2xAA) or 1920x1080 (no AA)

Ninja Gaiden: Sigma = 1280x720 (no AA, has weird scaling to support 1080p)

Ninja Gaiden: Sigma 2 = 1280x718 (dynamic 2xMSAA, black borders)

Orange Box, The = 1280x720 (QAA or full screen blur...)

Portal 2 = 1280x720 (MLAA)

Red Dead Redemption = 1152x640 (QAA)

Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-QAA)

Resistance: Fall of Man = 1280x720 (QAA)

Resistance 2 = 1280x720 (QAA)

Saboteur = 1280x720 (edge detect)

Split-Second = 1280x720 (2xAA)

Star Ocean 4: The Last Hope = 1024x720 (2xAA, in field), ~930x512 (2xAA, in battle)

Street Fighter IV = 1280x720 (no AA), 1120x630 (in up-close character view)

Tekken 6 = 1024x576 (2xMSAA w/o motion blur, no AA w/motion blur)

Test Drive Unlimited 2 = 1280x720 (MLAA)

Uncharted: Drake's Fortune = 1280x720 (2xAA)

Uncharted 2 = 1280x720 (2xAA)

Vanquish = 1024x720 (2xAA)

 

 

Xbox 360

 

 

Alan Wake = 960x544 (4xAA) - As per gamefest presentation

Alice: Madness Returns = 1280x720 (no AA)

Assassin's Creed = 1280x720 (2xAA)

Assassin's Creed 2 = 1280x720 (2xAA)

Banjo Kazooie: Nuts and Bolts = 1280x720 (2xAA)

Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (2xAA)

Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)

Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)

Bioshock = 1280x720 (no AA)

Bioshock 2 = 1280x720 (edge blur filter)

Borderlands = 1280x720 (no AA)

Brink = 1120x720 (edge filter? possibly FXAA)

Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)

Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)

Castlevania: Lord of Shadow = 1280x720 (no AA)

Catherine = 1280x720 (2xAA)

Crysis 2 = 1152x720 (TAA)

Dead Space = 1280x720 (no AA)

Dead Space 2 = 1280x720 (no AA)

Deus Ex: Human Revolution = 1280x720 (FXAA)

Dragon Age: Origins = 1280x720 (2xAA)

Dragon Age II = 1280x720 (2xAA)

Elder Scrolls IV: Oblivion = 1024x600 (2xAA) - Same for GOTY Edition!

Fallout 3 = 1280x720 (4xAA, certain edges)

Fight Night Round 4 = 1280x720 (4xAA)

Final Fantasy XIII = 1024x576 (2xAA)

Forza Motorsport 3 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)

Gears of War = 1280x720 (HD), 960x720 (SD) (2xAA on static objects?)

Gears of War 2 = 1280x720 (2xAA, certain edges unaffected)

Left 4 Dead = 1280x720 (no AA, edge blur)

Left 4 Dead 2 = 1280x720 (no AA, edge blur)

Mass Effect = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)

Mass Effect 2 = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)

Metro 2033 = 1280x720 (AAA)

Ninja Bladen = 1280x720 (2xAA)

Ninja Gaiden 2 = 1120x584 (2xAA)

Orange Box, The = 1280x720 (no AA)

Portal 2 = 1280x720 (edge blur)

Red Dead Redemption = 1280x720 (2xAA)

Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-4xAA)

Splinter Cell: Conviction = 1024X576 (2xAA)

Split-Second = 1280x672 (2xAA)

Star Ocean 4 = 1248x702 (2xAA + edge blur/DOF, in field), ~936x512 (no AA, in battle)

Super Street Fighter IV = 1280x720 (2xAA)

Tales of Vesperia = 1280x720 (2xAA + full screen blur)

Tekken 6 = 1024x576 w/motion blur, 1365x768 w/o motion blur (no AA)

Terminator: Salvation = 1152x648 (blur filter)

Test Drive Unlimited = 1280x720 (2xAA)

Test Drive Unlimited 2 = 1280x720 (custom edge filter)

UFC 2009: Undisputed = 1280x720 (custom edge AA with 2 colour gradations like 4xAA)

Vanquish = 1024x720 (2xAA)

 

 

Enkelte av spillene har jo latterlig dårlig oppløsning, som feks: Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)... What!? Det er jo ikke 720P engang...Faktisk: Red Dead Redemption = 1152x640 (QAA) har heller ikke 720P...

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke voldsomt mye om grafikk, men det er bare tull at det ikke er en masse som kunne vært gjort med en kraftigere konsoll ihvertfall. Ting som native 1080p, 60fps (Battlefield 3 på PS3 skal vistnok kjøre i 30), flere spillere samtidig, bedre fysikk er bare noe av det som kunne vært gjort med en kraftigere konsoll, og jeg tror heller ikke det er så veldig mye mer ubrukt potensiale igjen i PS3-en som Sony forsøker å innbille oss. Når det er sagt, det er jo bare å ta en titt på Uncharted 3 eller for den sakens skyld allerede utgitte spill som God of War 3, så ser en jo at grafikken på PS3 er fantastisk.

Lenke til kommentar

Vi trenger garantert en ny konsollgenerasjon. Dagens utvikling av spill blir kraftig hemmet av hardwaren i dagens maskinvare.

 

Ta f.eks. BF3.

 

Tullprat! Playstation 3 har enda mye igjen å gå på, bare les artikkelen.

 

Har du kilder på at maskinvaren krøpler utviklingen?

 

Ikke nødvendigvis utviklingen men hva spillselskapene tillater seg å gjøre. Begrensninger i antall spillere online, grafikk m.m.

 

Edit: Saken er at vi dessverre, på grunn av konsolltilpasninger har hatt spill med reduserte muligheter i forhold til spill som kom i 2002, og det er trist.

 

Vil ikke si at det er begrensinger på antall spillere, spesielt når PS3 har det skyttespillet med flest spillere på en bane (MAG) som er 256 spillere. Har ikke sett andre spill utenom MMORPG med flere spillere på et område

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke voldsomt mye om grafikk, men det er bare tull at det ikke er en masse som kunne vært gjort med en kraftigere konsoll ihvertfall. Ting som native 1080p, 60fps (Battlefield 3 på PS3 skal vistnok kjøre i 30), flere spillere samtidig, bedre fysikk er bare noe av det som kunne vært gjort med en kraftigere konsoll, og jeg tror heller ikke det er så veldig mye mer ubrukt potensiale igjen i PS3-en som Sony forsøker å innbille oss. Når det er sagt, det er jo bare å ta en titt på Uncharted 3 eller for den sakens skyld allerede utgitte spill som God of War 3, så ser en jo at grafikken på PS3 er fantastisk.

 

Kjem litt an på spelsjangeren. God of War 3 ser VELDIG bra ut pga låst kameravinkel. Eit spel som battlefield3 er kor maskinvaren virkeleg får vist kva den duger til med stort antall spelarar (64 på pc), fantastisk bruk av lys og ikkje minst den største ressursslukaren av dem alle, ødeleggbare omgivelsar. :)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Eg merkar endo ikkje noko stort behov for ein ny konsollgenerasjon. Men, eg kjenner på meg at eg er spend på kva Microsoft og Sony finn på i neste omgong.

 

Berre vonar at Microsoft ikkje pølsar det til, og klinkar til med DVD-rom på neste XBOX. DVD-Rom'en har riktignok ikkje vært noko merkverdig hinder fram til no - men eg kan kjapt sjå føre meg at den kan by på problem i neste konsoll-syklus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA har endelig skjønt at spillene deres vil være like ræva uansett hvor kraftig konsollen er.

 

 

Den kommentaren hadde nok gått rett heim i 2006, men eg synes EA har komme seg ein del etter samlebåndsproduksjonstrenden frå "gamle" dagar. Hadde likevel ikkje vorte overaska om dei satte i gang med Battlefield: Night life, Battlefield: college life, Battlefield: sub-urban stories osv osv ;)

Lenke til kommentar

Vi trenger garantert en ny konsollgenerasjon. Dagens utvikling av spill blir kraftig hemmet av hardwaren i dagens maskinvare.

 

Ta f.eks. BF3.

 

Tullprat! Playstation 3 har enda mye igjen å gå på, bare les artikkelen.

 

Har du kilder på at maskinvaren krøpler utviklingen?

 

Ikke nødvendigvis utviklingen men hva spillselskapene tillater seg å gjøre. Begrensninger i antall spillere online, grafikk m.m.

 

Edit: Saken er at vi dessverre, på grunn av konsolltilpasninger har hatt spill med reduserte muligheter i forhold til spill som kom i 2002, og det er trist.

 

Vil ikke si at det er begrensinger på antall spillere, spesielt når PS3 har det skyttespillet med flest spillere på en bane (MAG) som er 256 spillere. Har ikke sett andre spill utenom MMORPG med flere spillere på et område

 

Grunnen til dette er ganske enkel, hadde MAG som du henviser til vært like krevende som BF3, så hadde heller ikke det vært mulig der. Alle kjøretøyene, ødelegelsen++ gjør at det ikke er mulig på PS3. Dermed så begrenser de opplevelsen til forbrukeren i forhold til hva som kunne vært mulig.

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.

 

Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...