Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 10.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amobil:

"At prisen på nettbrettet faktisk er lavere enn på selskapets dyreste Android-mobiler [...]"

 

Ikke kritikk altså, men et raskt søk sier at Galaxy S2 koster 4248,-

Eller er det en annen top-telefon som jeg ikke har fått med meg?

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Amobil:

"At prisen på nettbrettet faktisk er lavere enn på selskapets dyreste Android-mobiler [...]"

 

Ikke kritikk altså, men et raskt søk sier at Galaxy S2 koster 4248,-

Eller er det en annen top-telefon som jeg ikke har fått med meg?

 

Når brettet ikke har gsm så slipper samsung å betale lisens til Nokia.

Det er kanskje mer de slipper å betale lisens på også.

 

Men men priser og priser. De går opp og ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vist vi skal sammenligne terningkast med karaktergiving på skolen, så lærte iallefall jeg at karakter 6 skulle være så godt som 0 feil, mulig en "slurvefeil".

Her er det snakk om 3 vesentlige feil/mangler som blir dratt frem i konklusjonen, og noen andre som dere også nevner på de andre sidene. Det i seg selv, er langt i fra en toppkarakter i mine øyne.

 

Det verste er at dette ikke er første gang, på tide å legge lista litt høyere?

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Sier meg uenig i to av tre minus som deles ut.

 

- Stor
Hvordan skulle dette blitt løst annerledes? Mindre nettbrett = mindre skjerm. I Skal man argumentere for at størrelse er et problem må det være tykkelse det er snakk om eller unødvendig bred ramme rundt skjermen. Her er det, etter min mening, ikke snakk om noen av delene.

 

- Ikke port for minnekort
Behov vs. kostnad. Jeg tror ikke det er latskap som gjør at Samsung velger å utelate dette fra enheten. Har man USB er behovet for minnekortleser tilnærmet ikke-eksisterende, vha. en kabel eller USB-stick. Nevermind. Brettet har jo ikke vanlig USB-port, og dessuten hadde jeg ikke tenkt på at minnekort så absolutt er en fordel hvis man vil utvide lagringskapasiteten til enheten... :whistle:

Det jeg dog synes burde nevnes som et minus er at ikke alle nødvendige overganger/adaptere medfølger. Tenker da spesielt på HDMI-overgangen, hvis fravær minsker funksjonaliteten på brettet.

 

Og proprietær ladeløsning er alltid en uting.

 

Men må si at jeg fikk lyst på dette. Bare synd behovet ikke er der :D

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Her har dere klart å presse inn mange vittige skrivefeil.

 

Gebrokken norsk?

"De aller fleste applikasjoner vi kjøre helt fint på Tab 10.1"

 

Og den groveste av alle som vil få apple fans til å grine.

"Du kan koble iPad 10.1 til en TV som har støtte for DLNA"

 

Vurderer denne selv, med tastatur. For å ta notater og slik under forelesninger. Har fått denne demonstrert, og den virker mye smoothere en Samsung sitt første forsøk, selv om jeg til tider undrer hvorfor de ikke pakka inn en raskere cpu. Når det gjelder flyt så har fortsatt denne en del å gå på i forhold til iPad, men det gjelder vel egentlig alle Android produkter.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Lista må være laget av kokt spagetti for å imøtekomme forventningene til produsentene. Disse sender sine produkter til testing og betaler for annonser. Hvorfor skulle produsenter ellers gidde å sende noe annet enn produkter de visste knuste konkurrentene?

 

Dessuten gir tester med toppkarakter mer klikk enn tester med lavere karakterer.

Lenke til kommentar

Vurderer denne selv, med tastatur. For å ta notater og slik under forelesninger. Har fått denne demonstrert, og den virker mye smoothere en Samsung sitt første forsøk, selv om jeg til tider undrer hvorfor de ikke pakka inn en raskere cpu. Når det gjelder flyt så har fortsatt denne en del å gå på i forhold til iPad, men det gjelder vel egentlig alle Android produkter.

 

Skulle tro at de ville trekke for dette, men da blir det vel færre "testmobiler" til utdeling på kontoret.

Er sånn i mange bransjer desverre.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tro at de ville trekke for dette, men da blir det vel færre "testmobiler" til utdeling på kontoret.

Er sånn i mange bransjer desverre.

Hvorfor Amobil velger å sette karakter er utenfor min forståelse. Det er svært sjeldent jeg leser en anmeldelse på Amobil, leser plusser, minuser og konklusjon og da ender opp med å være enige med sluttkarakteren. Ofte blir negative ting tatt opp, som for min del oppleves som så negativt at det burde vært ulovlig å gi toppkarakter. Var det ikke HTC Flyer som fikk 5, tross elendig batteri, er det noe som er vesentlig for at et nettbrett skal fungere, så er det batteri. Der noen mobiler har fått trekk for "dyr", har andre "identiske" mobiler ikke fått det. Anmeldelsene er som regel gode helt til siste side, der daler kvaliteten for min del.

 

Noen leifer jeg også går glipp av ser jeg. Den er altså ekstrem tynn denne.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hvorfor Amobil velger å sette karakter er utenfor min forståelse. Det er svært sjeldent jeg leser en anmeldelse på Amobil, leser plusser, minuser og konklusjon og da ender opp med å være enige med sluttkarakteren. Ofte blir negative ting tatt opp, som for min del oppleves som så negativt at det burde vært ulovlig å gi toppkarakter. Var det ikke HTC Flyer som fikk 5, tross elendig batteri, er det noe som er vesentlig for at et nettbrett skal fungere, så er det batteri. Der noen mobiler har fått trekk for "dyr", har andre "identiske" mobiler ikke fått det. Anmeldelsene er som regel gode helt til siste side, der daler kvaliteten for min del.

 

Noen leifer jeg også går glipp av ser jeg. Den er altså ekstrem tynn denne.

 

Altså, annonsekroner betyr noe. Ingen produsent i verden lager produkter som utelukkende fortjener toppkarakterer.

 

Store publikasjoner som lyd og bilde har gang på gang blitt tatt i å gi "merkelige" karakterer til produsenter som har kjøpt annonsepakker.

Dette er en stor greie på AV-forum i hele skandinavia, og lyd og bilde har ikke noe høy stjerne lengre.

 

Det eksempelet flest kommer på er vel Jeff Gershtmann, som fikk fyken fra gamespop fordi han ikke ville følge nettsidens oppfordring om å gi et produkt en urettmessig høy karakter.

 

Alt man egentlig kan stole på, er at et produkt har grunnegenskapene man ser etter.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

^^

Her har du en minus. "Uferdig OS-versjon"

Skjønt, ikke en fanboy i verden ville vel trukket for dette?

 

Pressen er ganske samlet på at denne dingsen er lite bemerkelsesverdig.

Er det bare amobil som er objektive?

 

Litt pussig at pressen kan være samstemte om Amobil mener noe annet enn de fleste? Men jeg googlet nå brettet, og så at Dinside ga den en (noe lunken) femmer og Teknisk Ukeblad ga den en sekser. VG gir terningkast seks, de og. Pussig samstemmighet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...