Gå til innhold

Facebook forbedrer bildekvaliteten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint eksempel på at forbrukere må vente på at de med små skjermer/de som har gammelt hardware må få førsteretten på slike ting.

 

Hvorfor ikke bare optimalisere bildene etter brukeren? Stor forskjell på 1200x768 og 2560x1600, og jeg mener at Facebook som er #1 mest besøkte siden i verden bør gjøre det bedre enn dette.

Lenke til kommentar

Det som er et stort pluss med Google+ er at hvis du har en Android mobil, blir bildene tilgjengelig på din Google konto med en gang du befinner deg i nærheten av et trådløst nett slik at du slipper å laste opp hvert enkelt bilde til nettstedet, men du kan dele det ut derfra hvis du har lyst til det uten å måtte først laste opp bildet.

Lenke til kommentar

Ahem kremt kremt. På Diaspora finnes det tilsynelatende ikke noen begrensning i dimensjonene, bare en øvre grense på 4MB -- og de prøver ikke å rote med noen rettigheter heller. Testa nettopp for moro skyld med et 11000px bredt panorama, som lot seg laste opp (og ned igjen) raskt og problemfritt.

 

(Ja, jeg driver med Diaspora-propaganda, og ja, jeg har invitasjoner!)

 

(EDIT: og ja, jeg vet at dette var lettere OT)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva Diaspora er for noe og heller ikke hva "optimalisere bildene etter brukeren?" innebærer, men det høres rimelig lite gjennomtenkt ut spør du meg. :)

 

Jeg jobber med å hoste flere større nettsteder i Norge og 250 millioner bilder per dag som er 33% større er ikke akkurat å kimse av spør du meg. Facebook tillater dessuten deg å laste ned originalbildet om du absolutt skal se det i 40 megapixel.

 

PS: Bildebredden blir 33% større, men bildestørrelsen blir ~78% større.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...