Gå til innhold

Liten kraftplugg fra Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ulempe er at både zooming og fokus lager litt summelyd som kommer med på opptakene med mindre man bruker ekstern mikrofon. Elektronisk zooming blir ofte for "hard" til at opptaket ser særlig smidig ut. Jeg ville derfor foretruket andre objektiver til filming. Ved stillfoto får man ikke de samme ulempene.

 

Kanskje viktigst av alt: Størrelsen er rett og slett imponerende!

Lenke til kommentar

Panasonic virkelig imponerer!

 

Jeg syns det er supert at det er Sony, Olympus og ikke minst Panasonic som er driv kraften bak utviklingen i fotobransjen. Nyheter på løpende bånd og virkelig spennende vinklinger av teknologi for å kapre kunder.

 

Nå må Canon/Nikon svare! Personlig er jeg lei av å vente, så går nok over til MFT.

Endret av GCardinal
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Simen1, du klarer ikke å få jevn zooming med manuell zoom, med mindre du bruker en kamerarigg mned følgefokus, så zooming mens du filmer er mer et problem med manuell zoom enn med denne. Zoomhastigheten er regulerbar etter hvor mye du skyver på knappen, så du kan oppnå både rask og sakte zooming, helt jevnt. Støyen skal være minimal, og det er uansett mulig å filtrere/etterbehandle den bort. Det er også andre fordeler med objektivet for filming, som f.eks. jevn fokus som ikke går fram og tilbake ved endring av zoomfaktor. Det skal også ha forbedret bildestabilisator.

 

Kort sagt - har du ambisjoner om å filme videosnutter med micro 4/3-systemet er dette Objektivet med stor O som du bør ha.

Lenke til kommentar

Panasonic virkelig imponerer!

 

Jeg syns det er supert at det er Sony, Olympus og ikke minst Panasonic som er driv kraften bak utviklingen i fotobransjen. Nyheter på løpende bånd og virkelig spennende vinklinger av teknologi for å kapre kunder.

 

Nå må Canon/Nikon svare! Personlig er jeg lei av å vente, så går nok over til MFT.

 

Ifølge ryktene kommer det et speilløst kamera fra Nikon allerede nå i september. Objektivene til det nye systemet skal få samme type zoomknapp som dette objektivet.

Lenke til kommentar

Det er bare sunt med mangfold i speilløs-markedet

 

5,5x crop (Pentax)

2,6x crop (Nikon)

2,0x crop (Panasonic, Olympus)

1,5x crop (Samsung, Sony)

 

Det har også vært noen rykter om Samsung mellomformat uten speil. Akkurat de ryktene skal nok tas med ganske mye salt, men jeg tenkte det var verd å nevne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...