Gå til innhold

Test: Apple MacBook Air 11"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det Apple nå gjør med litt mer "anstendige" priser på laptopene sine er veldig lurt. Det ser ut som du får mer for pengene om du kjøper en Mac nå enn om du kjøpte Mac før.

 

Det var jo for min del det som gjorde at jeg kjøpte meg en iPod mini førstegenerasjon når jeg ville ha mp3-spiller. Der leverte de en hel del for pengene den gang.

Lenke til kommentar

Den nå utgåtte Intel Core 2 Duo-prosessoren er byttet ut med en nymotens "Sandy Bridge" Core i5-modell med integrert grafikkløsning. Det betydde at Apple kunne fjerne den dedikerte Nvidia GeForce 320M-brikken og i stedet presse inn Thunderbolt i den nye modellen.

 

Grunnen til at Apple brukte Core 2 Duo med Nvidia 320M i forrige modell, var nettopp fordi datidens integrerte Intel-løsninger var elendig, HD3000 i Sandy Bridge er den første grafikkløsningen fra Intel med akseptabel ytelse. Siden Intels Core I-serie ble lansert, har ikke andre skjermkortprodusenter fått lov til å lage integrerte løsninger til deres prosessorer, slik 320M er. Derfor brukte Apple eldre Core 2 Duo som hadde akseptabel ytelse, med den integrerte grafikkløsningen Nvidia 320M, som lå milevis foran Intels grafikkløsninger (og fremdeles er bedre enn HD3000, men ikke såpass mye at det er verdt å bruke C2D foran i5).

 

Det har aldri vært et dedikert skjermkort i MacBook Air, så hvor HW.no tar dette fra vet ikke jeg. Det skal også nevnes at Thunderbolt-brikken i MBA er mindre, og ikke støtter to skjermer i såkalt "daisy chain" slik MacBook Pro støtter.

Endret av p-trus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere over der ja, anbefaler dere å se på størrelsen, ytelsen og ikke minst batteritid. Så kan dere få lov til å se på komponentene før dere nevner prisen. Prisen er rett og slett ikke ille, og maskinen føles veldig solid, noe man kan takke unibody for, bakgrunnsbelyst tastatur er også utrolig flott.

 

Jeg kjøpte selv en MBA 13" som min første mac, er storfornøyd. Du kjenner at det er kvalitet. Den kjennes rett og slett veldig solid ut. Eller så kunne dere kanskje bare lest hele testen før dere klikka fort ned i kommentarfeltet for å si (cr)apple, siden dere var så kule. *fnis* :thumbup:

 

 

Men det er vel ikke så alt for greit å være 14 år heller. Og nei, tenkte ikke på alderen, men mer deres holdning.

 

 

Redigert: Delte opp innlegget, da det forsvant når jeg posted det.

Endret av cfg
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forferdelig hardware i forhold til pris. Man betaler vel litt ekstra for OS X, og 3-4 tusen fordi det er Apple.

 

Now: Shoot me :innocent:

Trenger ikke skyte deg...

 

Vi kan heller spørre deg om at du dokumenterer påstandene dine. Finn en maskin med samme specs, (hardware, batteri, størrelse) som koster 3000 kroner mindre.

 

Hvis ikke så er du ikke noe bedre en de andre trollene (oleanabole & Snabel) i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at det er noen behov for det da heller WiSLE! ;)

Og ja, man kan skru bakgrunnsbelysningen helt av, hvis du ønsker det!

 

 

 

Ang. pris, vær så snill og finn en like liten og lett pc til en billigere penge, ønsker deg lykke til.

 

 

Redigert: Samme grunn som istad.

 

 

- Har forøvrig også en ganske så kompetent gamer pc, som jeg ikke har slått på siden jeg fikk meg en macbook air, Civ V funker som bare det på denne, så har virkelig kost meg! Medium grafikk, ikke noe å kimse av. Er rett og slett ett av de bedre kjøpene jeg har gjort i den senere tid, maskinen er veldig rask - dette er da den billigste modellen av MBA 13".

 

Kan summere det opp med at jeg er rett og slett storfornøyd med maskinen.

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Ang. pris, vær så snill og finn en like liten og lett pc til en billigere penge, ønsker deg lykke til.

 

 

Bærbare pc`er til sammenligning.

 

Skal vel fint gå an å velge en av de i listen der om man ikke ønsker å støtte monopolistiske proprioritære svin.

 

 

Så ser du på hardware, størrelse og hvor mye plastikk tingen er lagt av.

 

 

 

Alle 'kvalitets' pcer koster mye penger, og en macbook air vil jeg si er ganske så riktig priset ift. hardware, byggekvalitet og størrelse. Noe av det nærmeste man kommer en Macbook Air er Samsung 9 serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...