Gå til innhold

– Apple vil ikke forandre seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje vil dette endelig føre til at Apple klapper sammen. Det er skremmende at de har fått så mye makt med en såpass "fascistisk" holdning overfor brukernes frihet.

Vil vel heller si at det er skremmende at det finnes så mange forbrukere som ikke bryr seg om betingelser/EULA etc.

Kjører man et slikt løp og det ikke skremmer unna forbrukerne ser jeg ikke helt problemet.

Man kan fritt velge om man vil kjøpe Apple eller ikke (foreløpig), men enig i at Apple bør roe seg litt ned når det gjelder patentering/søksmål etc. Faren for Apple kan fort bli at de blir FOR store, og må åpne patentene sine igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er vel en slik email som egentlig ikke kunne ha vært skrevet på noen annen måte.

Cook kunne jo ikke gå ut og si at "nå skal kursen legges om", men det er jo langtfra sikkert at den rette kursen for Apple om noen år er den kursen de styrer etter i dag.

 

Det er de veilvalgene Apple må ta om noen år som vil vise om Apple uten Steve Jobs fungerer like bra som Apple med Steve Jobs. Det er greit nok å ha ambisjoner om å la dagens Apple-kultur leve videre og ta beslutninger slik Steve Jobs ville ha gjort det, men det er ikke dermed sagt at Cook & co. klarer å leve opp til det. Nå vil jo Steve Jobs fortsette som styreformann framover, så han vil fortsatt ha en viss innflytelse, men han vil vel neppe ringe noen på en søndag formiddag og være opptatt av å forandre et ikon ...

Lenke til kommentar

Så det kommer fortsatt til å være en haug med idiotiske søksmål på idiotiske patenter?

 

Det er ikke Apple sin skyld at patentsystemt suger og utnyttes i alle bauger og kanter.

Men trenger Apple å leke som noen store duster selv om DEM KAN på grunn av at ptentsystemet er ødelagt?

 

Eat or get eaten.

Lenke til kommentar
Jeg ser fram til den utrolige muligheten til å stille som sjef i verdens mest innovative selskapet.

Jeg lo, siden når har Apple innovert?

Jeg kan være med på at de har gjort veldig mye riktig, men de har ikke innovert voldsomt.

 

iPad var ikke en innovasjon, men den gjorde veldig mye riktig. Samme med iPhone og iPod, og Macbook Pro-modellene man får tak i nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lo, siden når har Apple innovert?

Jeg kan være med på at de har gjort veldig mye riktig, men de har ikke innovert voldsomt.

 

iPad var ikke en innovasjon, men den gjorde veldig mye riktig. Samme med iPhone og iPod, og Macbook Pro-modellene man får tak i nå.

Hva legger du i begrepet «innovasjon»? Ikke dette, vel?

 

376167502.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lo, siden når har Apple innovert?

Jeg kan være med på at de har gjort veldig mye riktig, men de har ikke innovert voldsomt.

 

iPad var ikke en innovasjon, men den gjorde veldig mye riktig. Samme med iPhone og iPod, og Macbook Pro-modellene man får tak i nå.

Hva legger du i begrepet «innovasjon»? Ikke dette, vel?

 

376167502.jpg

Bildet ditt fungerte ikke særlig bra her ;)

innovasjon

innovasjo'n m1 (fra lat., se *innovere) fornyelse, nyhet, forandring (til det bedre) vitenskapelige og tekniske i-er / i-er i språket

Jeg tenker vanligvis på en innovasjon som en oppfinnelse, eller et nytt produkt, iPad var mer et produkt som "gjorde det riktig" enn en innovasjon. Dette fordi det var da iPaden kom at maskinvaren var kommet "langt nok" til å takle en så stor skjerm, i tillegg til at Apple er veldig flinke med softwaredesign som gjorde dette mye bedre enn konkurrentene.

 

Før iPoden kom var det andre alternativer også, Apple gjorde sjakktrekket å få med seg de største musikkdistributørene med iTunes. Det var ikke iPoden alene som var en revolusjon, det var kombinasjonen iPod + iTunes.

 

Uansett, det er mer et spørsmål om tolkning av ordet innovasjon, men jeg mener uansett at Apple ikke er det mest innovative selskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er vel en slik email som egentlig ikke kunne ha vært skrevet på noen annen måte.

Cook kunne jo ikke gå ut og si at "nå skal kursen legges om", men det er jo langtfra sikkert at den rette kursen for Apple om noen år er den kursen de styrer etter i dag.

 

Det er bare Nokia som ansetter en tulling som CEO som går ut å sier at teknologiplattformen er elendig og starter med en pressekonferanse som gjør at ingen forstår hvorfor man skal satse videre på Nokia eller hvordan Nokia skal overleve. Selv QT sin fremtid er uviss. Hva var følgen? Aksjeprisen falt som en stein! Men kanskje ikke langt nok til a MickySopp kjøpte hele Nokia. Men det kan fortsatt skje. Elop minner meg om Tøfflus.

 

Når det gjelder Apple, så er det et overpriset selskap. At det er verdt mer enn Exxon Mobile viser hvor tullete det hele blir.

 

Uanskvett

Endret av Epp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig hvordan folk hater Apple.

 

For det første er det et selskap som selger produkter som alle kan fritt velge om de vil kjøpe eller ikke. Det finnes nok informasjon på Internett som beskriver hva du faktisk begir deg utpå hvis du kjøper et Apple-produkt.

 

For det andre så har de tydeligvis gjort alt riktig og det er helt fantastisk, for dem. Det er ingenting å klage på at noen er suksessfulle.

 

For det tredje, blir det noe bedre hvis Samsung eller andre selskaper tar over Apples posisjon?

 

Slutt å være så misunnelige og å hate selskapet.

Kjøp det produktet du vil og forhåpentligvis blir du fornøyd med det. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...