Gå til innhold

Endelig blir dette mulig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker dette, men som PoWa sier, ett køsystem er å ønske.

 

 

forøvrig: VELKOMMEN ETTER MICROSOFT!

Er det bare jeg som synes at god filhåndtering er en av grunnsteinene i ett OS og at dette burde vært her for 10 år siden? i XP (windows 2000 for den saks skyld)?

 

At man har måttet ty til 3rd part programmer helt frem til nå, til en så utrolig fundamental oppgave er helt forbanna utrolig.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så har jeg brukt Teracopy på Windoze. Linux har allerede programvare for dette.

 

Ikke noe nytt, eneste jeg ikke har sett før er grafen.

Forskjellen er at dette er bygget inn i OS og ikke tredjepartsprogramvare. Ikke at det ikke har blitt gjort før(og bedre) i egne programmer...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Enda bedre om de hadde putta på et slaks "que" system så kan han adde nye filer hele tiden, så vil overføringen starte da sin tur er kommen.

Køsystem kommer i Windows 9 ;)

 

Windows 7 hadde markant bedre usability enn de foregående versjonene. Windows Phone 7 har best usabiltiy i sin klasse. Virker som om Microsoft sin satsning på dette område virkelig begynner å gro godt.

Lenke til kommentar

Genialt. Slipper å få opp hundre forskjellige småvinduer når man kjører backup av enkeltfiler på forskjellige steder på harddisken.

 

Da er det i så fall du som ikke har skjønt helt hvordan man tar backup.

 

Du har ikke skjønt hvordan man skal lese et innlegg heller. Jeg skrev at når jeg skulle kopiere ENKELTFILER.

Lenke til kommentar

Refsa : Trur han mener at hvis du hadde vist bedre så hadde du skjønt at når en kjører backup så velger en at den hopper over filer som er lik og ikke endret i fra det som allerede er backupet. Slik at det går raskere og blir mer effektiv måte å ta backup. Aqualong får selv bekrefte om det var det han mente.

Lenke til kommentar

Dette er ikke bra for avanserte brukere, vi har tatt i bruk 3rd party applikasjoner for lenge siden.

 

Nei, dett er primært for de store massene som ikke vet hva total commander er engang, og som ville blitt skremt av UIen der (som jo ikke er så veldig up to date eller brukervennlig for newbies vil jeg si). Vi her inne er som regel ikke det man vil kalle den jevne pc bruker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker dette, men som PoWa sier, ett køsystem er å ønske.

 

 

forøvrig: VELKOMMEN ETTER MICROSOFT!

Er det bare jeg som synes at god filhåndtering er en av grunnsteinene i ett OS og at dette burde vært her for 10 år siden? i XP (windows 2000 for den saks skyld)?

 

At man har måttet ty til 3rd part programmer helt frem til nå, til en så utrolig fundamental oppgave er helt forbanna utrolig.

+10000

 

Filoverføringsdialogen i Windows har vært temmelig kritikkverdig.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at dette er bygget inn i OS og ikke tredjepartsprogramvare. Ikke at det ikke har blitt gjort før(og bedre) i egne programmer...

 

Den mangler mange funksjoner. Feks. en liste over filer som har blitt kopiert, og hvilken filer den ikke klarte å kopiere.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Refsa : Trur han mener at hvis du hadde vist bedre så hadde du skjønt at når en kjører backup så velger en at den hopper over filer som er lik og ikke endret i fra det som allerede er backupet. Slik at det går raskere og blir mer effektiv måte å ta backup. Aqualong får selv bekrefte om det var det han mente.

Da har du også missforstått meg. Jeg mener at når jeg kopierer ENKELTFILER. Igjen ENKELTFILER. så får jeg veldig mange vinduer som viser hver enkelt overførings prosess. Om jeg kan kombinere alle disse vinduene inn i et vindu slik at jeg får oversikt over alle aktive overføringer der så blir det mye lettere.

 

Så klart vet jeg hvordan overføring av filer fungerer. Jeg vet at man kan sette den opp til å hoppe over/kopiere over eksisterende filer.

 

Dette er ikke bra for avanserte brukere, vi har tatt i bruk 3rd party applikasjoner for lenge siden.

 

Nei, dett er primært for de store massene som ikke vet hva total commander er engang, og som ville blitt skremt av UIen der (som jo ikke er så veldig up to date eller brukervennlig for newbies vil jeg si). Vi her inne er som regel ikke det man vil kalle den jevne pc bruker :)

 

uff. Jeg hater sånne folk som sitter og snakker ned på andre som ikke liker UI'et i et program. De kommer med "du er født da og da, du har ikke peiling" eller "du er helt ny på pc og har aldri sett disse heftige core UI'ene som ble laget for 20 år siden". Det er sånn 14årige script kiddies sitter og skryter av til vennene sine. "Jeg bruker sånn uberkult program. Det ser ut som noe som er laget på W95".

 

Liker man ikke UI'et så gjør man ikke det. Det handler ikke om at alle er newbies som ikke veit en dritt om hvordan en pc er oppbygd. Kommentarer som dette plager meg bare.

Endret av Refsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...