Gå til innhold

Hybridkamera for entusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Bra artikkel i form av forhåndsomtale :thumbup: .

 

Dette å da bli en killer dersom det ikke er for bra :cool: . Nikon har jo lagd et speilløst som er dårlig nok for knipsere, Leica har lagt et som er dyrt nok for snobbene, Sony (og Pana/Oly) har lagd et for fotografer som vil ha et bra kamera (og nå mangler vel bare et Eple kamera som kombinerer alle de dårligste egenskapene fra de andre for posørene som kun tenker stil).

 

Jeg er spesiellt interessert i hvordan gammelt glass, spesiellt Leica M fungerer på speiløse via adapter. Ut fra det lille jeg har lært fra andre og egne tester er jeg noe skuffet over hvordan M glass fungerer på tidligere speilløse. Har store forventninger til Sony.

Lenke til kommentar

NEX-7 er som kjent forsinket, men et av eksemplarene som har blitt produsert er anmeldt hos Steve Huff.

 

Med forbehold om for kjapp skumming:

 

Litt rotete den anmeldelsen, men jeg stusset på kun 2,5 bps dersom fokus ikke er låst på første bilde, dersom det stemmer er det et betydelig minus. Fokushastigheten blåste visst heller ikke noen caps av. Støy synes det mer av på 7'n enn på 5'n. Vet ikke om det stod noe om batterikapasiteten?

 

Tor

Lenke til kommentar

Litt rotete den anmeldelsen, men jeg stusset på kun 2,5 bps dersom fokus ikke er låst på første bilde, dersom det stemmer er det et betydelig minus. Fokushastigheten blåste visst heller ikke noen caps av. Støy synes det mer av på 7'n enn på 5'n. Vet ikke om det stod noe om batterikapasiteten?

Steve Huff skriver med hjertet og ikke hodet, og da går det ofte over stokk og stein ;)

 

Antall bilder per sekund er fortsatt en hemsko på speilløse. Vet ikke om du kan få høyere skuddtakt med bruk av LA-EA2 adapter og alpha objektiver.

 

At det er mer støy på NEX-7 bildenene enn på 5N finner jeg naturlig. Men om den vil synes i praksis eller kun på 100% crop vet jeg ikke.

 

Når det gjelder batterikapasitet, så sier prisguiden 350 bilder. Typisk for speilløst med andre ord.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...