Gå til innhold

– iPad 2 har halve kraften til Xbox 360 (iPad)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss. Men håper ikke på at framtida er og blir bærbare. Jeg liker sånn som det er nå :) Med valg til å velge hva man vil.

 

Får håpe at microsoft, sony og nintendo ikke tvinger oss til å ha noe bærbart etterhvert =/ Selv om nintendo har så smått "begynt" med kontrolleren til WiiU..

 

En ting er at ting er bærbart, en annen er hvis de skal f.eks "tvinge" oss til å spille på knøttsmåe skjermer. Jeg ser ikke noe galt i å droppe ut stasjonære PCer, klumpete konsoller og nettbrett den dagen en liten mobilenhet vil komme til det punktet at de er såpass kraftige at det ikke vil være nødvendig med oppgradering.

 

Jeg ser for meg det i fremtiden, en mobilenhet vil ta over for nettbrett, konsoller og PC, og man vil heller bare koble opp mobilen mot skjermer/tastaturer og lignende, men altså bruke mobilen som en universal enhet.

 

Antakligvis vil det ta mange år før kraften blir såpass tilfredstillene at vi kun trenger en enhet, men når man ser hva som har skjedd de siste 10 årene i mobilverden, hva både Ipad2 og PS Vita leverer trenger det nødvendigvis ikke å bli alt for lenge til.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Er utrolig å mye kraft det er i den tynne saken til Apple...tanken på hvordan ting er bare 5 år fremover gir meg nesten en nerdgasme....

 

Jeg hadde aldri trodd når World of Warcraft kom at jeg kunne spille et spill med så si nesten tilnærmet lik grafikk på en tynn liten sak som iPad. Men det er jo realitet idag...hva som skjer fremover er fryktelig spennende synes jeg. Jeg håper flere seriøse utviklere kaster seg enda mer over iOS og Android.

 

Nå går jeg bare å venter på Machinaruim som kommer den 8 september... :)

Lenke til kommentar

Spille på knøttsmå skjermer er altså fremtiden ? GRØSS !!!!!

 

Well, mobilen min har allerede HDMI-utgang (LG O2X), så ser ikke noen grunn til at det ikke skal bli standard etterhvert.

 

Samme her. Ordnet meg en iControlPad og koblet telefonen opp mot plasmaen, og det funker som fett på emulatorer. Ytelsesmessig er vel ikke dobbelkjernefonene noe dårlige enn iPad, så jeg ser definitivt mye potensiale her.

 

OT: Noen som kan foreslå et visuelt imponerende Android-spill egnet for den typen bruk?

Lenke til kommentar

Det kommer til å ta ei lita stund til før nettbrettene tar igjen dagens konsoll i ytelse (ikke at det er mye og skryte av). Med tanke på hvor populært feks Apple sin iPad 2 er, så er det nok ikke utenkelig at de kommer til å gå forbi teknologien til nyere konsoll, da de fleste konsoller allerede er utdaterte lenge før de kommer ut på markedet.

 

PS Vita er ikke mye å skryte av. Mens apple lager nye nettbrett med ca 3 års mellomrom, så tar det nesten tiår imellom såkalte "gaming" håndholdte slippes. Det vil si nesten 3 generasjoners mellomrom. Altså, så vil teknologien til Apple og Android være langt fremfor alt annet.

Endret av HylendeUlf
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...