Gå til innhold

– Det har vært altfor mange World of Warcraft-kloner (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Dette kan vi og dette har vi gjort – hver eneste gang vi gjør det så blir det bedre. Uansett om The Secret World går bra eller ikke så har vi en fantastisk motor vi kommer til å jobbe videre med, det er ingen tvil om det.

 

Desverre Ragnar, motoren deres så langt har ikke imponert. Dere klarer å produsere spill med god grafikk, men desverre ikke god flyt.

 

Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Dersom The Secret World ikke har fått en drastisk overhalt motor som faktisk fungerer, så kommer ikke spillet til å gjøre det så bra som dere ønsker.

 

For min del så er god flyt en utrolig viktig ting.

 

Edit: Nå skal det også sies at Funcom er vanskelig å komme i kontakt med. Dårlig support ingame, dårlig support på e-post. Spesielt Anarchy Online sliter med dårlig kundebehandling.

Jeg har rapportert feil i Age of Conan opptil flere ganger (samme feilen flere ganger) men aldri sett noen utbedring.

 

Funcom lager gode spill (morsomme og underholdene når de fungerer), men sliter med motoren.

Endret av Bjohansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig en dato, håper bare det blir helt klart til da.

Lenge siden jeg har gledet meg så mye til et spill, og jo mer jeg leser om dette nye friske pustet innen MMO jo mer gleder jeg meg! =D

Spiller for tiden WoW (som mange andre), men det tapte seg veldig for min del etter historien om Arthas ble avsluttet.

Utover nå fortsetter WoW også med trenden der alt simplifiseres og begrenses, som for eksempel den nye hotfixen som er starten på utfasing av threat... Noe som kom som et slag i trynet for meg som tank.

Jeg er lei av det samme gamle, levele opp, få bedre gear men ende opp med samme resultat siden nye monstre er da like mye sterkere.

 

Eneste jeg er litt skeptisk på er hvordan flyten blir, siden dette er noe WoW står utrolig sterkt med. De fleste andre MMO jeg har prøvd, ink. Age of Conan, føles veldig stivt og rart i forrhold.

 

Men jeg har trua på dette, og gleder meg som en unge! Ser fram til mange timer med noe helt nytt =)

Lenke til kommentar
Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Spiller du muligens på en laptop? Kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Det er lading mellom områder, men det går da kjapt nok.

Lenke til kommentar
Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Spiller du muligens på en laptop? Kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Det er lading mellom områder, men det går da kjapt nok.

 

Spiller på en stasjonær pc:

AMD Phenom II X4 965

ATI 5870

8GB 1600mhz ram

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg spilte Age of Conan på PC-en min som har nVIDIA GeForce GTX480, og flyten var dårlig.

Animasjonene og selve flyten i bevegelsene i Age of Conan er greie på sitt beste og utrolig stive og gammeldagse på sitt verste. Siden spillet ikke greide å imponere meg på noen som helst måte ga jeg det opp. Det er ikke verdt tiden min hvis jeg ikke har det gøy.

 

Funcom burde skjerpe seg når det gjelder animasjon og generell flyt i spill. Det er de per dags dato ikke flinke til.

Lenke til kommentar
Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Spiller du muligens på en laptop? Kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Det er lading mellom områder, men det går da kjapt nok.

 

Age of Conan har fra dag 1 slitt med memory leak og uhorvelig dårlig optimalisering. Husker første gangene jeg skulle inn i Northern Grasslands... hehe herregud. Det var rett og slett ikke bra. Testet igjen når det ble F2P. Det virket som ting var forbedret, men fortsatt ikke fikset. Om SW bruker samme motor og samme type som AoC bruker per dags dato kommer det til å gå til h*lvette. Har man ikke "grunnmuren" på plass så er det ikke noen vits å ha alskens fancy schmancy innhold.

Lenke til kommentar

Patchene som skulle fikse feilene var ikke gode nok. Selv etter F2P sliter spillet.

Det er ikke så lenge siden jeg spilte det.

 

Star Wars: the Old Republic bruker Hero Engine, som ser veldig bra ut hittil.

Spillet er ikke i åpen beta enda og har bedre fly og bedre animasjoner enn AoC (hvis videoene vi har sett hittil er representative) :p

 

Litt info om Hero Engine:

http://pc.gamespy.com/pc/bioware-mmo-project/937191p1.html

 

Video:

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Patchene som skulle fikse feilene var ikke gode nok. Selv etter F2P sliter spillet.

Det er ikke så lenge siden jeg spilte det.

 

Star Wars: the Old Republic bruker Hero Engine, som ser veldig bra ut hittil.

Spillet er ikke i åpen beta enda og har bedre fly og bedre animasjoner enn AoC (hvis videoene vi har sett hittil er representative) :p

 

Litt info om Hero Engine:

http://pc.gamespy.com/pc/bioware-mmo-project/937191p1.html

 

Video:

 

Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode.

 

Kast dere med på beta, og døm det der etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode.

 

Kast dere med på beta, og døm det der etter.

 

Problemet er ikke når Age of Conan var lansert, problemet er motoren som Age of Conan benytter seg av. Denne motoren har blitt oppgradert flere ganger for Age of Conan, men den er fortsatt latterlig dårlig optimalisert.

 

Det er nøyaktig denne motoren Funcom tviholder på og skal bruke til alle sine spill.

De har hatt denne motoren siden Anarchy Online og skal nå lansere et tredje MMORPG (TSW) med samme motor.

 

Dersom motoren ikke har forbedret seg siden Age of Conan så kommer ikke jeg til å spille TSW lenge.

 

Edit: Og dette kommer fra en som faktisk liker Age of Conan, men som er lei av dårlig ytelse.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
– Samtidig stilles det vel nye krav til dere også?

 

– Absolutt. EA lager jo «triple A», polerte spill, og de krever at alt som har deres stempel er like bra. Uansett om du liker spillene deres eller ikke så kan du ikke krangle på at de er bra puttet sammen, alle spillene deres er veldig proffe.

 

Hahaha :p

Lenke til kommentar

Jeg skal gi Funcom en siste sjanse med The Secret World, håper så inderlig det leverer for det ser så utrolig gøy ut. Men om det blir noe i likheten med start tiden for Age of Conan så havner Funcom over en liste av utviklere jeg aldri kommer til å kjøpe et mmo spill av igjen.

 

Krysser fingrer og tær at dette blir utrolig bra!

Lenke til kommentar

Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode.

 

Kast dere med på beta, og døm det der etter.

 

Problemet er ikke når Age of Conan var lansert, problemet er motoren som Age of Conan benytter seg av. Denne motoren har blitt oppgradert flere ganger for Age of Conan, men den er fortsatt latterlig dårlig optimalisert.

 

Det er nøyaktig denne motoren Funcom tviholder på og skal bruke til alle sine spill.

De har hatt denne motoren siden Anarchy Online og skal nå lansere et tredje MMORPG (TSW) med samme motor.

 

Dersom motoren ikke har forbedret seg siden Age of Conan så kommer ikke jeg til å spille TSW lenge.

 

Edit: Og dette kommer fra en som faktisk liker Age of Conan, men som er lei av dårlig ytelse.

 

Dreamworld ble laget til Age of Conan. En enorm investering gjort for å kunne lage ny spill med samme motor. Den får til stadighet forbedringer, og jeg ser egentlig veldig frem mot beta av The Secret World (TSW). Denne motoren hadde ingenting med Anarchy Online å gjøre. AO får nå overhaling grafikkmessig, og dette med den nye dreamworld motoren. Ingen poeng å være påståelig, når du ikke har dine fakta klare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Spiller du muligens på en laptop? Kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Det er lading mellom områder, men det går da kjapt nok.

 

Spiller på en stasjonær pc:

AMD Phenom II X4 965

ATI 5870

8GB 1600mhz ram

 

Uhm, Jeg spiller med laptop:

Intel i3M

Geforce: 320M

4GB ram

 

Har ikke noe som helst problem nAr jeg lasta ned det for 2 uker siden. kjapp loading og rundt 30-40 fps de fleste steder

Lenke til kommentar
Age of Conan lider av den dårlig optimaliserte motoren deres. Spillet har lange loading-sekvenser, dårlig ytelse og generelt dårlig flyt.

 

Spiller du muligens på en laptop? Kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Det er lading mellom områder, men det går da kjapt nok.

 

Spiller på en stasjonær pc:

AMD Phenom II X4 965

ATI 5870

8GB 1600mhz ram

 

Uhm, Jeg spiller med laptop:

Intel i3M

Geforce: 320M

4GB ram

 

Har ikke noe som helst problem nAr jeg lasta ned det for 2 uker siden. kjapp loading og rundt 30-40 fps de fleste steder

 

På low setting da går jeg utifra i lav oppløsning? :)

Lenke til kommentar

Star Wars: the Old Republic bruker Hero Engine, som ser veldig bra ut hittil.

Spillet er ikke i åpen beta enda og har bedre fly og bedre animasjoner enn AoC (hvis videoene vi har sett hittil er representative) :p

 

Litt info om Hero Engine:

http://pc.gamespy.com/pc/bioware-mmo-project/937191p1.html

 

Video:

 

Tja, det så stivt og platt ut.

 

Litt vanskelig å sammenligne "comic/cartoon look" med AOC, men personlig så synes jeg AOC ser mye bedre ut når det kommer til animasjoner og grafikk.

 

Tipper uansett Star Wars blir en suksess, og gleder meg til å teste det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...