Gå til innhold

Sony slipper nyheter nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er søkkimponert over spesifikasjonene som kommer frem om de nye kameraene. Dette er et markant steg fremover på mange områder. Liten tvil om at Sony kommer til å feste grepet om fotobransjen ennå mer etter dette.

 

Men objektivnyhetene på E-fatnignen ser fortsatt veldig misfoster ut i forhold til de slanke kameraene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja, imponerende specs... 12bps med full oppløsning på hele 24mpx. De har gjort et tøft valg ved å kutte ut speilet, men med den kraftig forbedrede skjermen høres det brukbart ut. Dpreview kommenterte bare problem med kombinasjon briller i sterkt lys.

Det gir jo spennende mulighet for hva som vises i søkerbildet.

Og selvfølgelig spennende videomuligheter, som nok blir veldig bra.

Nyttig også da med skjermen som kan vippes opp på skrå.

Prisen er også spennende for mange, går nok under 10k om ikke så lenge.

 

Blir veldig spennende med hva Nikon svarer med på D300(s) etterfølger... Har nok fortsatt speil, så det begrenser jo mye.

Lenke til kommentar

Er spent på hvordan den nye 24Mpx-sensoren performer - den kommer nok også i både Nikon og Pentax-hus i nærmeste framtid.

 

Håper noen lager en versjon med svakt AA-filter. :)

 

 

Er også spent på hvordan den elektroniske søkeren blir - de har enda lenge igjen opp til en god optisk søker med pentaprisme, men en EVF har mange fordeler man ikke får i optisk søker.

Lenke til kommentar

Cardinal: Canon og Nikon har ikke levert noe i dslr-klassen elelr speilløs-klassen ennå. Det kan jo hende de har noen ess i ermet til de kommende dagene.

 

Sony leverer definitivt med alfa-fatnignen (kamera + objektiver). På E-fatningen har de flotte kamera, men det finnes ennå ingen kompakte E-objektiver med god kvalitet, så det virker noe handicappet. Omtrent som å ha en stall av kjempeflotte sportsbiler, som bare kan bruke kjerrehjul.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Cardinal: Canon og Nikon har ikke levert noe i dslr-klassen elelr speilløs-klassen ennå. Det kan jo hende de har noen ess i ermet til de kommende dagene.

 

Sony leverer definitivt med alfa-fatnignen (kamera + objektiver). På E-fatningen har de flotte kamera, men det finnes ennå ingen kompakte E-objektiver med god kvalitet, så det virker noe handicappet. Omtrent som å ha en stall av kjempeflotte sportsbiler, som bare kan bruke kjerrehjul.

 

Diagonaldekk :)

Lenke til kommentar

Canikon kommer nok med en del utover høsten og vinteren - la oss se.

 

Er spent på hvordan Canons nye sensorer kommer til å være, og er spent på hvordan Pentikons hus med Sony-senor kommer til å være*).

 

Er også veldig spent på om Sonikon kommer med hus med fullframe Sony-sensorer.

 

Tenk hvis Canon også hoppet på Sonys sensor-tog! Så kunne vi hatt epler til epler-sammenligning av optikk! :)

 

 

 

*) Er rimelig sikker på at Sontaxikon kommer til å ha samme sensor på topp-cropmodellene.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

- Hvor stor crop-faktor fører den elektroniske stabiliseringen i videoopptak til?

- Benyttes pikselbinning på videoopptak?

- Er støyegenskapene på A77 dårligere enn på A55 på grunn av økt pikselantall?

- Hvorfor stopper ISO-skalaen på 16 000 i stedet for 25000 som A55 har?

- Fører ISO 50 til økt dynamikkomfang sammenlignet med A55 sine ISO 100?

- Når begynner Sony å selge 24Mp-sensoren til Ricoh/Pentax og Nikon?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål:

- Hvor stor crop-faktor fører den elektroniske stabiliseringen i videoopptak til?

- Benyttes pikselbinning på videoopptak?

- Er støyegenskapene på A77 dårligere enn på A55 på grunn av økt pikselantall?

- Hvorfor stopper ISO-skalaen på 16 000 i stedet for 25000 som A55 har?

- Fører ISO 50 til økt dynamikkomfang sammenlignet med A55 sine ISO 100?

- Når begynner Sony å selge 24Mp-sensoren til Ricoh/Pentax og Nikon?

Hei Simen.

 

Disse spørsmålene var litt for tekniske for Sony å ta på sparket, så jeg sender dem på e-post og poster svaret her når det dukker opp.

Lenke til kommentar

Cardinal: Canon og Nikon har ikke levert noe i dslr-klassen elelr speilløs-klassen ennå. Det kan jo hende de har noen ess i ermet til de kommende dagene.

 

Sony leverer definitivt med alfa-fatnignen (kamera + objektiver). På E-fatningen har de flotte kamera, men det finnes ennå ingen kompakte E-objektiver med god kvalitet, så det virker noe handicappet. Omtrent som å ha en stall av kjempeflotte sportsbiler, som bare kan bruke kjerrehjul.

 

både og, men samtidig så leverer de LA-EA2:

The world’s first mount adaptor with built-in Translucent Mirror Technology™, the optional Mount Adaptor LA-EA2 allows phase-detection AF with almost all of the A-mount lenses for both still image and video shooting.

 

post-7631-0-12276200-1314174373_thumb.jpg

 

Og dersom er så kjapp på autofokus, så vil jeg si at objektivproblematikken har fått en veldig spennende løsning.

 

For meg så er det nettopp mulighet for å bruke vanlig objektiver som er killer-deal her. Spesielt dersom autofokus fungerer. Og at man slipper å ha 2 sett med objektiver for NEX og Alpha. Ett sett med objektiver som fungerer på begge er vel as-good-as-it-gets.

 

Spørsmål:

Er Alpha blitsene fullstendig støtte av NEX systemet?.. dvs er det noen begrensninger på å bruke f.eks. HVL-F58AM på A77 vs NEX-7?..

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Hva er det med kit-objektivet?

"Kameraene kommer i Oktober. A77 vil koste 11900 med 18-55mm. A65 vil koste 8700 med det samme objektivet."

 

I USA er det 16-50mm F2.8 som er kit-objektivet til A77 ($2000 mens kun huset koster $1400). Å kjøpe A77 med 18-55mm objektivet er jo helt uinteressant. Har Sony Norge (eventuelt Sony Europa) tabbet seg ut?

Lenke til kommentar

...og jeg som trodde at noe av hensikten med disse små systemkameraene var at de skulle være små... (ser ikke sånn ut på bildene over...)

 

 

Sony er flinke de. Har helt sikkert laget gode kameramodeller, både denne gang og tidligere, som er teknisk sett bra. Og det har de andre store produsentene også. Og de kommer også til å gjøre det fremover. Ikke glem at dette bare er en elektromekanisk boks med KUN et formål; å lagre lys. Og de er alle sammen stort sett gode til det enten det står det ene eller det andre navnet på kamerahuset.

 

På tekniske spesifikasjoner vil det alltid være sånn at en av de store leder kappløpet. Og det kan se ut til at ledelsen varer kun noen uker eller måneder uavhengig av hvilken av de som er i ledelsen.

Lenke til kommentar

både og, men samtidig så leverer de LA-EA2:

The world’s first mount adaptor with built-in Translucent Mirror Technology™, the optional Mount Adaptor LA-EA2 allows phase-detection AF with almost all of the A-mount lenses for both still image and video shooting.

..Og akkurat den der er retten og sletten genial. Skal du ha på et større A-objektiv, så skal du uansett ha adapter, og hvis du da kan putte på et adapter som samtidig gir lynrask fasefokus? For en idé! Ja - bittelitt lystap, men opp mot fordelene med fasefokus vil jeg heller si som Fy Fasan:

"Den bil adapter genial!"

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med kit-objektivet?

"Kameraene kommer i Oktober. A77 vil koste 11900 med 18-55mm. A65 vil koste 8700 med det samme objektivet."

 

I USA er det 16-50mm F2.8 som er kit-objektivet til A77 ($2000 mens kun huset koster $1400). Å kjøpe A77 med 18-55mm objektivet er jo helt uinteressant. Har Sony Norge (eventuelt Sony Europa) tabbet seg ut?

 

Må si meg enig der. Ifølge SonyAlphaRumors er den nye 16-50'en designet med hensyn til video. Jeg er ikke interessert i det gamle 18-55mm objektivet overhodet, så jeg lurer på om det vil komme en utgave med 16-50mm som kit. Jeg håper det, eller blir det nok kun hus som blir kjøpt

 

SAL1650F28.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...