Gå til innhold

Sniktitt: TrackMania 2 Canyon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elsker dette spillet! Mange fanboys som ville at TM2 skulle hatt samme fysikk på bil og bane som stadium. Selv om jeg likte stadium-fysikken godt overgår gleden og fartsfølelsen du får av mestre drifting all forventning! Map-eitoren er den samme gamle -med nye deler. Masse å eksperimentere med her. Anbefales sterkt!

Lenke til kommentar

TrackMania2 Canyon er definitivt tro mot sine forgjengere, og enig med artikkelforfatteren at det ville vært dumt å gå bort fra det som fungerer (slik mange andre har gjort - Empire Earth, AOE, N4S...).

 

Jeg er veldig fornøyd med miljøet i Canyon, og selv etter mange timer med spilling er det alltid noe "nytt". Man får fremdeles looper, betongkonstruksjoner, landevei, motorvei, smale broer, tunneler, ørkensand, gress... så det er sjelden man føler at man er "fanget" i ett spesifikt miljø.

Savner vinterlandskap litt, men håper at dette blir relansert i neste utgave av TrackMania2 (selv om jeg tviler; TrackMania2 Valley høres ikke heeelt arktisk ut).

 

Editoren er ihvertfall OMFATTENDE, så den største utfordringen er å sette sine egne begrensninger - hvis ikke ender man opp med et sammensurium av veier som får gamle trafikkmaskinen i Oslo til å virke som et normalt veikryss i Berlevåg.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Synd de ikke også lanserer spillet også for konsoll. Har spilt de tidligere spillene på PC men det hadde nå vært artig å nyte dette spillet på 55" i stua. Vet at de tnok hadde blitt en sant lite helvette å lage baner på konsoll, men for min del spilte jeg mer andres genialt lagede baner enn å bruke tid på lage noe eget som ikke nådde halvveis opp til sokkene til de som faktisk kunne dette. Synspunkter?

 

Hvis banene var "brikkebaserte" så burde det da i teorien fint kunne gått og bytte baner mellom forskjellige konsoll, Pc og Mac typer. Er forsten spillet kune eksklusivt for PC eller funker det også på Mac? Masse PC spill som fungere på Mac har jeg erfart....

Lenke til kommentar

Vel, TrackMania er ikke et veldig eget produkt.. Lenge før jeg starta med TrackMania var det Stunts (4D Sports Driving) som var tingen (hvertfall for meg), og det besto av ganske mye av det samme som TrackMania. Man kunne lage egne baner og kjøre dem mot enten seg selv eller en datastyrt motstander. Jeg tror kanskje det var en mulighet for nettverksspilling også, men den fikk jeg aldri prøvd. Uansett om Stunts og TrackMania er i en sjanger for seg selv så er det skuffende få spill i samme sjanger, så vidt jeg veit... Jeg ser helt klart fram til TrackMania 2 Canyon! :D

 

 

Lenke til kommentar

Vel, TrackMania er ikke et veldig eget produkt.. Lenge før jeg starta med TrackMania var det Stunts (4D Sports Driving) som var tingen (hvertfall for meg), og det besto av ganske mye av det samme som TrackMania. Man kunne lage egne baner og kjøre dem mot enten seg selv eller en datastyrt motstander. Jeg tror kanskje det var en mulighet for nettverksspilling også, men den fikk jeg aldri prøvd. Uansett om Stunts og TrackMania er i en sjanger for seg selv så er det skuffende få spill i samme sjanger, så vidt jeg veit... Jeg ser helt klart fram til TrackMania 2 Canyon! :D

Hvis du ser frem til det så er det jo bare å kjøpe det nå. Det er klart for nedlasting, og blir oppdatert til fullversjon når den kommer.

 

Jeg spilte også Stunts, men der var det nok mest for å lage egne baner og ikke kampen om hundredeler som var viktigst (for min del).

Utrolig hvor opptatt man blir av å knuse sine egne rekorder, og hvor viktig det er med optimale sporvalg.

Lenke til kommentar

"Noen nyheter får vi likevel, som for eksempel en ny modus hvor målet rett og slett er å kjøre så langt som mulig før tiden går ut. Dette skjer på baner som går i runder, og vinneren er den som passerer flest sjekkpunkter. Artig, men så langt virker det ikke som den danker ut den alltid like populære «time attack»-modusen hvor spillerne får en viss tid på seg til å sette raskest mulig rundetid"

 

Eh,laps moden har da vært med helt siden TMO?

 

Har prøvd betaen selv,og må si som nationsspiller at jeg er positivt overraska,men det er bare nesten like bra som TMN.Dog kan det være bra nok til at det blir ett nytt 'css'

Endret av Martin0239
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig stor tro på Trackmania fra første gang jeg hørte om det. Derfor bestilte jeg det fra UK da det kom ut. Det var jo selvfølgelig Stunts jeg hadde i tankene, så jeg håpet at det var minst like artig som det. Dessverre falt aldri baneredigeringa helt i smak, og ingen av de tre miljøene var noe favoritt. Derfor la jeg nok spillet på hylla tidligere enn jeg hadde forventet.

Sunrise brydde jeg meg aldri om da det kom.

Så kom Nations, og jeg opplevde for første gang at flerspiller bilkjøring var gøy. Det at man fjernet muligheten for å kollidere var det som gjorde den store forskjellen. Selve banene, kjøremodellen og alle elementene i Nations var bra, men å bare kjøre på ett miljø, og når det i tillegg var et sterilt og utrivelig stadionmiljø så ble det kjedelig etter hvert det også.

Men så for et par år siden kjøpte jeg United Forever, og endelig var Trackmania blitt det spillet jeg ønsket meg. Problemet ble bare å finne gode United-servere med mye folk og gode baner. Dessverre ble det ofte å kjøre på Nations-servere i mangel av noe annet.

 

Nå starter man endelig på nytt med uante muligheter og jeg tror det vil bli enda større og bedre enn det noen gang har vært. Alle utgaver av spillet før 2'ern er i hvert fall nå for godt lagt på hylla, og jeg bare gleder meg til Valley kommer. Håper også det snart kommer et miljø med snø, for snø er trivelig å kjøre på både i kontrollerte former i trafikken og å gå berserk på det i spill. Men jeg håper de velger å gå for noe som ligner mer på alpene, Antarktis eller Svalbard enn på Japan. Følte meg aldri hjemme på de banene og i hvert fall ikke med en sånn liten tullefirehjulstrekker.

 

Jeg må nok også investere i ratt og pedaler snart, for jeg må nok innrømme at det er litt utdatert å kjøre med tastatur nå i 2011. Det funket bra i Stunts for ca. 20 år siden, men verden har jo gått et stykke videre ...

 

(nick i TM2: Mr. Veigrepet)

Lenke til kommentar

 

Jeg må nok også investere i ratt og pedaler snart, for jeg må nok innrømme at det er litt utdatert å kjøre med tastatur nå i 2011. Det funket bra i Stunts for ca. 20 år siden, men verden har jo gått et stykke videre ...

 

(nick i TM2: Mr. Veigrepet)

 

Jeg har hatt ratt og pedaler i alle år, men aldri brukt dette i TM spillene, her er det tastaturet som gjelder for min del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...