Gå til innhold

Android dominerer markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er at tallet imponerer meg ikke[...]

Imponerende :whistle:

 

Uventede tall var det forøvrig ikke siden utviklingen til apple ikke følger racet for tiden. Det holder ikke å komme med "samme" OS'et med samme utseendet år etter år. Folk blir lei.

 

Hmm iPhone 4 og 3GS var de to mestselgende telefonene i USA forrige kvartal, og iPhone selger som aldri før totalt over hele verden. Android og iOS er de to os'ene med størst framgang. Så at Android øker på grunn av at folk er lei av iOS får jeg ikke til å stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm iPhone 4 og 3GS var de to mestselgende telefonene i USA forrige kvartal, og iPhone selger som aldri før totalt over hele verden. Android og iOS er de to os'ene med størst framgang. Så at Android øker på grunn av at folk er lei av iOS får jeg ikke til å stemme.

 

Det er forøvrig en oppfattelse som globalt sett stemmer. For hver million Android har vokst det siste året, har det totale globale markedet vokst med over en million. Det vil si: Android vinner uten at andre trenger tape.

 

En million (i kvartalsvise salg, 2011q2 vs 2010q2) har beveget seg fra "andre" til Bada, halvannen million har bevegd seg bort fra Microsoft-telefoner, Symbian har "endelig" begynt å miste salg og faller selvfølgelig en del millioner, mens Apple øker noen millioner. Men den store endringen er altså at hele potten øker i relativt god takt med Androids vekst.

Lenke til kommentar

Hmm iPhone 4 og 3GS var de to mestselgende telefonene i USA forrige kvartal, og iPhone selger som aldri før totalt over hele verden. Android og iOS er de to os'ene med størst framgang. Så at Android øker på grunn av at folk er lei av iOS får jeg ikke til å stemme.

At iPhone har førsteplassen hjelper lite på antallet når plass 2-9 og så videre er Android-telefoner.

Lenke til kommentar

Saken er at tallet imponerer meg ikke[...]

Imponerende :whistle:

 

Uventede tall var det forøvrig ikke siden utviklingen til apple ikke følger racet for tiden. Det holder ikke å komme med "samme" OS'et med samme utseendet år etter år. Folk blir lei.

 

Hmm iPhone 4 og 3GS var de to mestselgende telefonene i USA forrige kvartal, og iPhone selger som aldri før totalt over hele verden. Android og iOS er de to os'ene med størst framgang. Så at Android øker på grunn av at folk er lei av iOS får jeg ikke til å stemme.

At iPhone4 og 3GS var mestselgende i USA da eller da er veldig lite interessant i denne saken. Ønsker man iOS så har man KUN de to terminalene å velge mellom, ønsker man derimot Android så har man flere hundre terminaler å velge mellom, så i denne saken er det OS'et som er interessant, og ikke terminalene..

Jeg er enig med deg, jeg tror så absolutt ikke at Android øker fordi noen er lei av iOS. Jeg tror heller at grunnen til Android sin økning er at fler og fler bytter ut sin gamle mobil og velger da smartmobiler og da Android. Da man får Android mobiler i mange ulike prisklasser og med mange forskjellige specs. Samt at Android er åpent, mens iPhones både er veldig dyre og er et "lukket samfunn". Når man ser på det å bli lei av et OS så er det gradvis blitt endringer her og der, men det er ikke sååååå veldig store forskjeller fra tidlig stadie til nå på noen av OS'ene på markedet.. (Bortsett fra om man evt sammenligner Windows Mobile 6.x og det som nå er kjent som Windows Phone 7)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314100520' post='18209496']

Trist hvis vi ender opp med en dominerende aktør på markedet.

 

Vi får håpe at Windows Phone klarer å ta opp konkurransen!

Helt enig!

 

..gleder meg til å se hva som skjer denne høsten, nå når Mango også blir tilgjengelig i norge på norsk. Og ikke minst når det kommer flere produsenter med Windowstelefoner.. :-)) Spennende!

Lenke til kommentar

Spørs hvor lenge de ulike produsentene kan konkurrere med hverandre om androidkaka. Så lenge de må konkurrere med hverandre OG Apple kan det bli trangt økonomisk.

 

Håper at Microsoft kan få litt sving på sakene sine, så det blir litt mer spennende her i mobilverden. (Etter at HP la ned sitt bidrag...)

Lenke til kommentar

VG har en app til iPhone som lar deg spille av VGTV. Dette går ikke på android via touch.vg.no.

Tja, man behøver ingen Apps. VG legger ut HTML video (mp4) slik at de kan sees direkte i nettleseren i safari.

 

Uansett, ingen bombe at Android har flere telefoner enn iOS.

Android er hvor mange telefoner? Mens iOS er et par stk.

Måler man iPhone 4 mot en annen Android telefon, så vet vi hvem som er solgt mest :ph34r:

Lenke til kommentar

Android er best, ingen protest! De som er imot, er en idiot.

 

Elegant oppsummering av "argumentene" presentert her på forumet gjennom tidene.

 

Raptor' timestamp='1314100520' post='18209496']

Trist hvis vi ender opp med en dominerende aktør på markedet.

 

Vi får håpe at Windows Phone klarer å ta opp konkurransen!

 

Eh, vel, nå har det seg slik at det er INNTJENING som definerer et produkt, ikke hvor mange gratisversjoner de klarer gi bort.

 

Om lada begynte å gi bort biler til hver fylleerik som ville ha en, hadde nok lada blitt det største bilmerket. Fram til det gikk konk.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...