Gå til innhold

Test: Silverstone Grandia GD06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som en stygg fiasko for meg.

 

Ville heller valgt Antec fusion, som faktisk har plass til en god CPU kjøler... Eneste mangelen er at den må moddes for å få plass til de lengste skjermkortene, for virkelig hardcore gaming i stua, ellers er den fin.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Bygde en HTPC med dette kabinettet for litt siden. Bortsett fra trøblete innstallasjon så er dette kabinettet helt konge. Det blir jo nødvendigvis trangt i alle HTPC kabinetter så jeg vil unnskylde den litt der :)

Viftene bråker lite, liker døren i forkant som kan låses og la oss være enige om en ting: Det ser jo rett og slett utrolig stilig ut!

 

Hvorfor skal du ha enorme skjermkort inn her? Jeg kjøpte et ZOTAC GeForce GT 430 1GB PhysX CUDA, det klarer lett filmer i fullHD og er vifteløst. Dog ble det sykt tight med den store kjøleribben.

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet selv og syns det er knall.

Kobla viftene til hovedkortet og kjørte dem ned på 500rpm. Lydløst!

Samtidig holder kabinettet og en Scythe Big Shuriken som er som lagd for dette kabinettet min 2500K CPU nydelig kald på full load, bare såvidt jeg får den over 40, selv med lave ~800rpm på cpu-kjøleren.

 

Flott med USB3.0 i fronten også - for dem som har det på hovedkortet.

 

Tror faktisk løsningen med cd-rom'en og det at det blir så trangt forbi CPU kjøleren er med på å gjøre kjølingen enda bedre. Blir mer fart på lufta forbi da.

 

Filtrene på viftene flyttet jeg på andre siden av viftene slik at det går an å støvsuge fra utsiden.

 

Jeg forstår ikke hvorfor ikke silverstone kunne lagd kabinettet en eller to cm dypere slik at man slapp trøbbel med strømforsyninga. Jeg sleit først med å finne en stille PSU med 135/140mm vifte som var bare 150mm dyp, fordi det var oppgitt som maks dybde.

Og når jeg installerte den viste det seg å være 3-4mm knapt pga kablene til HD tray'en, slik at det hele står litt i spenn. Men, det gikk. Og resultatet er knall.

 

Vet ikke enda om jeg er så stor fan av de hot-swap bay'ene. Får prøve litt og se hva jeg gjør. Vurder litt å lage et cover der i fronten og heller lage et oppheng for disker inni.

 

Dette var en av de få kabinettene som funket i min stereobenk. (maks 44 bredt, maks 15.5 høyt)

Skjønner ikke hvorfor kabinetter som antec fusion må være 1cm breiere enn standard hifi komponenter? Det går ikke inn i min benk iallefall...

Lenke til kommentar

Sitat: "eller rett og slett ser for mye ut som en PC."

 

Hva ser dette ut som da?

Ihvertfall ikke en stereo-komponent...og hvordan noen kan mene at denne boksen passer sammen med annen video/hifi-utrustning, skjønner jeg overhodet ikke....

Denne boksen er sånt man helst ikke vil se, kun ledninga fra veggen som viser at man har vært så smart å kasta den ut i boden/skapet/vaskerommet eller lignende.

 

Antec Fusion derimot.....

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på å kjøpe denne sammen med en H60 vannkjøler: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628604 Noen som har erfaringer med dette kabinettet og en slik type kjøler?

Her er forøvrig hele handlelisten: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=952140&su=3668F941-EA35-42B4-9872-5204E04374F9

 

Hvorfor?

H60 gir jo knapt (om i det hele tatt) noe bedre kjøling enn en Big Shuriken vil gjøre i dette kabinettet.

Big Shuriken fungerer så utrolig bra i dette kabinettet pga plasseringene av viftene og sånt.

Ble enda bedre når jeg monterte et stort skjermkort faktisk.

 

Du vil nok få plass til radiatoren til H60 i siden istedet for viftene, men da må du bruke mindre vifter på radiatoren for å unngå at det kræsjer med hovedkortet...

Evt må du montere radiator eller vifte på utsia, som blir litt klumpete og rart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg brukte dette kabinettet i min nye HTPC.

 

Fikk samme problemet som en annen her i forumet, nemlig at strømforsyningen kommer i konflikt med hot-swap'en. Jeg valgte en Cooler Master Silent Pro M 500W til strømforsyning, og her kom PCI kablene i konflikt med hot swap'en.

 

Ser dere brukte Corsair HX650W som strømforsyning i testen. Siden testen ble kjørt igjennom med denne strømforsyningen regner jeg med at det passet med kabinettet. Må nå gå til innkjøp av en ny strømforsyning, og vil bare få bekreftet at Corsair HX650W passer, så jeg unngår denne tabben igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har GD05, og er VELDIG fornøyd med det. Finner ingen test av det her, men ang viftene( som ikke støyet unødvendig) kjøpte jeg bare en 5pk med viftedemperkabler (kabler med innebyggede motstander og kontaker, som halverer viftehastighet pr kabel, dvs to kabler, 75% mindre viftehastighet osv). Selges på DX.com til 1-2 dollar for 5 stk. ;-) En variabel koster ca 3 dollar (16kr). (150kr i Norge, selvsagt) ;-|

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har dette kabinettet selv og er kjempefornøyd.

Det er bare en ting som irriterer meg noe sykt, og det er at jeg ikke finner noen modular PSU som passer.

 

Er det noen som vet om en modular PSU som faktisk passer?

Med "passer" mener jeg at man ikke må montere den opp ned, eller at man bare kan benytte noen få av connector'ene.

 

Noen sier at Seasonic M12-II passer. Dette er BS.

Man kan bruke en SilverStone ST50F-P, men denne må monteres opp-ned.

Selv har jeg nå en Fractal Design Newton R2 og denne passer, men man kan bare bruke 2 av 10 connectors (Ikke at jeg har behov for 10, men jeg trekker ganske mye på samme kabel ...

 

Faktisk så hadde Seasonic M12-II 520 vært perfekt hvis den hadde vært 1 cm kortere, fordi connectors er på bunnen av PSU (nærmest vifte) og da kommer de ikke i konflikt med HDD-brønnene.

 

Hvorfor har Silverstone ødelagt et så bra kabinett ved å ikke gi 1-2cm mer dypde til PSU??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...