Gå til innhold

Seks håpløse Facebook-tabber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

no offence men ble ikke denne slengt ut tidligere i dag på nettavisen og har sikkert blitt slengt ut flere ganger i andre medier... måtte dere bare fylle opp artikel kvota for denne uka også?

Lenke til kommentar

Hadde egentlig lovet meg selv at ingen skulle få se et innlegg som følgende fra meg; men kjære vene dere i Tek-nettverket, jeg tror vi klarer oss uten denne type "poptabloid"-artikler (forresten, dette er mitt ord heretter for jeg finner det ikke på Google :tease:)... Andre ord jeg kommer på i farta forresten: fyllmasse, agurknytt, overflødig osv. osv...

 

Noen andre med meg på denne?

Endret av _Talon_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Arrestert for «poking»

Facebook-venner som bruker «poke»-knappen kan være irriterende. Men de færreste blir arrestert for det. Det ble imidlertid en kvinne fra Tennessee. Hun hadde fått rettslig påbud om å holde seg unna en bekjent. Dette betydde at hun ikke fikk ha noe kontakt med vedkommende. Så da hun «poked» personen, brøt hun påbudet og ble arrestert.

Underlig rettskjennelse. Kan dette virkelig regnes som "kontakt" ?

... Han lagde en falsk profil for broren til marokkanske kong Mohammed VI. Nøyaktig hva som ble skrevet på profilen, er ikke kjent, men mannen ble arrestert for ugjerningen.

Kan virkelig en falsk fjesbook konto regnes som identitetstyveri ?

Lenke til kommentar

Kanskje det bør opprettes en "Teknofil.no ut av TEK.no" kampanje. :p

 

For dette fører seg i en rekken av uinteresante artikkler fra den kanten. Tror ikke jeg har lest en artikel på den sida som ikke, enten er bedre dekket av andre sider i tek.no, eller jeg uansett kunne lest på vg, db, ol. Da det bare er agurk fjas fra ende til annen.

Lenke til kommentar

For å diskutere noko anna enn "åh denne artikkelen suger!": korleis gjekk det med ho dama som mista trygda si? Det er vel ganske utrulig å påstå at man må sitte inne og grine heile dagen for å få trygda si?

Hadde artikkelen vært litt bedre, hadde det kanskje vært litt mer kjøtt på beinet som kunne forklart det, eller vist deg til mer info om saken ;)

Lenke til kommentar

Foruten at jeg også er med i koret av de som syntes dette er unødvendig journalistikk:

 

Bildet ble stjålet

Mange advarer mot å legge ut bilder på Facebook, men familien Smith hadde nok ikke forutsett det som skjedde med dem. Moren i familien hadde lagt ut et pent bilde av dem så venner og bekjente fikk se. En dag ringte en venn som var på ferie i Tsjekkia og fortalte at bildet var brukt i en reklamekampanje for en tsjekkisk butikk - uten at familien hadde fått vite noe som helst.

Dette åpner din avtale med Facebook for og noe de aktivt selger.

Lenke til kommentar

Eller er det facebook som sitter på rettighetene ?

 

"For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it."

Lenke til kommentar

Eller er det facebook som sitter på rettighetene ?

 

"For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it."

 

Facebook har de rettighetene de må ha for å få lov til å vise bildene dine på nettsiden sin.

 

Dette står på linja over:

You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings.
Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

no offence men ble ikke denne slengt ut tidligere i dag på nettavisen og har sikkert blitt slengt ut flere ganger i andre medier... måtte dere bare fylle opp artikel kvota for denne uka også?

 

No offence men jeg leser ikke nettavisen og har heller ikke lest den i noen andre medier. Måtte du bare slenge ut en dum kommentar?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...