Gå til innhold

– Nesten som å lage PS3-spill (PS3, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen si meg hva feilene med den første PSP'n var, for jeg vet ikke?

Først og fremst var den en av de mest åpne spillplatformene noensinne mtp piratvirksomhet.

 

Det er også mulig at de referer til at PSP var en portabel playstation med bare en analogstikke. Dermed fikk maskinen ofte spill som forsøkte å etterligne hjemmekonsollspill, men som ikke helt nådde opp.

 

Vita har på sin side to analogstikker, en touch-skjerm, en touch pad, kamera og bevegelsessensorer. Den kan tilby opplevelser som minner om PS3-spill samt opplevelser som ikke er mulig på PS3.

 

Litt usikker på om de tenker på spillutvalget også, for Sony Bend, Sony Japan, Sony Liverpool og Ready at Dawn gjorde jo en god jobb. Det virker imidlertid som om de kanskje er bedre forberedt til lanseringen enn de var sist. Uncharted: Golden Abyss ser jo glimrende ut.

Lenke til kommentar

At den skal være "nesten like kraftig som en PS3" er jo helt åpenbart bare tull. Ut fra skjermbildene å dømme er den litt kraftigere enn den opprinnelige Xboxen, og det er kjempebra, det. Minnekapasiteten er jo tydeligvis langt større, men selve polygonantallet ser ikke ut til å være i nærheten av hva PS3 kan få til.

 

Uansett; dette er mer eller mindre irrelevant. For å ta en sammenlikning: Polygonmessig har 3DS omtrent styrken til et sted mellom Dreamcast og PS2, men med moderne shadere blir resultatet likevel fint og moderne.

 

Folk må slutte å mase med ideen om at de håndholdte skal være like kraftige som en stuekonsoll som krever 170W. Det kommer ikke til å skje, og det burde det heller ikke.

 

Og det er ikke relevant. Det relevante er om man kan lage gode spill til dingsen.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Hele Vita er en vits. Sony gjør samme feilen igjen. Vita er et pent stykke teknologi, for all del, men that`s it.

 

Hvem vil spille Drake på en miniskjerm når man kan spille det på storskjerm?! Det Sony må gjøre er å faktisk gi sine håndholdte en egen verdi.

Slik som NDS. Den har ikke fantastisk grafikk men selger som faen fordi den står på egne ben og tilbyr noe som man ikke får noen andre steder. Det er dette Sony ikke har skjønt. NDS kom med touch

 

De kjører på med kraft og grafikk. Det er totalt uinteressant som salgsargument.

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hva feilene med den første PSP'n var, for jeg vet ikke?

Først og fremst var den en av de mest åpne spillplatformene noensinne mtp piratvirksomhet.

 

Det var da lett å kopiere hos den største konkurrenten også?

 

AtW

 

At den skal være "nesten like kraftig som en PS3" er jo helt åpenbart bare tull. Ut fra skjermbildene å dømme er den litt kraftigere enn den opprinnelige Xboxen, og det er kjempebra, det. Minnekapasiteten er jo tydeligvis langt større, men selve polygonantallet ser ikke ut til å være i nærheten av hva PS3 kan få til.

 

Uansett; dette er mer eller mindre irrelevant. For å ta en sammenlikning: Polygonmessig har 3DS omtrent styrken til et sted mellom Dreamcast og PS2, men med moderne shadere blir resultatet likevel fint og moderne.

 

Folk må slutte å mase med ideen om at de håndholdte skal være like kraftige som en stuekonsoll som krever 170W. Det kommer ikke til å skje, og det burde det heller ikke.

 

Og det er ikke relevant. Det relevante er om man kan lage gode spill til dingsen.

 

Ja, er helt enig, det er stadig noen utviklere som komemr med slikt pølsevev også. Jeg skjønner ikke poenget, de må jo vite bedre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hele Vita er en vits. Sony gjør samme feilen igjen. Vita er et pent stykke teknologi, for all del, men that`s it.

 

Hvem vil spille Drake på en miniskjerm når man kan spille det på storskjerm?! Det Sony må gjøre er å faktisk gi sine håndholdte en egen verdi.

Slik som NDS. Den har ikke fantastisk grafikk men selger som faen fordi den står på egne ben og tilbyr noe som man ikke får noen andre steder. Det er dette Sony ikke har skjønt. NDS kom med touch

 

De kjører på med kraft og grafikk. Det er totalt uinteressant som salgsargument.

Du sier noe der, men syns du bruker litt sterke ord. Det vil vise seg om de klarer å tilby noe folk vil ha og som skiller seg fra opplevelsen du får på stasjonær konsoll. Selv foretrekker jeg å spille fra sofaen uansett, men på timeslange flyreiser/togreiser kan det være fint med en håndholdt konsoll.

Lenke til kommentar

Hele Vita er en vits. Sony gjør samme feilen igjen. Vita er et pent stykke teknologi, for all del, men that`s it.

 

Hvem vil spille Drake på en miniskjerm når man kan spille det på storskjerm?! Det Sony må gjøre er å faktisk gi sine håndholdte en egen verdi.

Slik som NDS. Den har ikke fantastisk grafikk men selger som faen fordi den står på egne ben og tilbyr noe som man ikke får noen andre steder. Det er dette Sony ikke har skjønt. NDS kom med touch

 

De kjører på med kraft og grafikk. Det er totalt uinteressant som salgsargument.

 

Sony skjønner dette. Demoene fra E3 med blant annet en spillbar scene fra Uncharted viste nettopp dette. Her finner vi touch både foran og bak. Sony prøver med andre ord å være nokså nyskapende. De skjønner at de ikke kan lokke med kraft og grafikk alene, her trengs det mer for å lokke og overgå 3DS. Jeg tror de også til dels vil lykkes. To analog-stikker, integrerbare touchkontroller både foran og bak og grafikk/ytelse som overgår Nintendo DS. Personlig ser jeg frem til PS Vita og tror det kommer til å bli en god spillmaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...