Gå til innhold

Ingen regionsperre for Deus Ex likevel (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da enda bra at de tok til vett.

 

Men det jeg også tenker er at de nå fikk satt ett lite støt i markedet som avbestilte sine kopier fra UK og flyttet bestillingene sine til sitt hjemland. En god del av disse vil nok ikke bestille opp fra UK på nytt igjen, ergo økt inntjening. Jeg sier ikke at det er slik, bare at det er en tanke jeg fikk.

Lenke til kommentar

Markedsavdelingen til Square Enix må jo være helt på jordet dersom de trodde at folk ville akseptere regionssperre sånn helt uten videre. De tapte nok en del salg på dette også, og hele problemet kunne vært unngått dersom de hadde hatt et snev av fornuft til å begynne med og aldri hadde vurdert regionssperren.

Lenke til kommentar

Regner med det er for å forhindre kryssimport av varer.

De har vel forskjellige priser på de forskjellige markedene, og regionlås vil forhindre at feks varer fra det britiske markedet blir solgt til feks Norge.

 

Er jo samme med bla. filmer.

Men Europa har som regel vært en region, der Storbritannia har vært med. Men det stemmer jo det du sier, det er for å maksimere inntekter. Dersom vi kunne ha kjøpt spill fra USA ville det ha blitt vesentlig billigere, da nypris der er halvparten av hva den er her.

Lenke til kommentar

Markedsavdelingen til Square Enix må jo være helt på jordet dersom de trodde at folk ville akseptere regionssperre sånn helt uten videre. De tapte nok en del salg på dette også, og hele problemet kunne vært unngått dersom de hadde hatt et snev av fornuft til å begynne med og aldri hadde vurdert regionssperren.

Markedsavdelingen til Square Enix er helt genial!

Jeg tror ikke de hadde noe planer om å legge inn regionssperre i første omgang.

Først gratis PR fordi de er så kjipe, og så mer gratis reklame når de ombestemte seg og "tok til vettet". Kall meg paranoid, men all PR er god PR og markedsføringsfolka veit garantert hva de driver med.

Endret av Azper
Lenke til kommentar

"Square Enix er visst ikke så grådige som vi trodde."

 

Tror nok ikke at deres grådighet har vært feiltolket. Er nok mer det som har blitt nevnt i flere kommentarer, i tillegg til at de er nervøse for i hvor stor grad det vil påvirke salget av spilleksemplarer.

Lenke til kommentar

Det som overrasker meg mest er at de kunne forutsi denne reaksjonen. Skal spillutgiverne liksom bestemme i hvilke land vi kan kjøpe spill? Ideen er hårreisende.

 

Hvis man taper salg til britiske butikker får de andre butikkene heller se på hva de gjør galt og hva britene gjør riktig. At norske butikker er for dyre til å konkurrere er et politisk problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...