Gå til innhold

Spar tusenvis på de ti beste smarttelefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En noe spesiell vinkling? Det å ta prisen fra ellers overprisede butikker og sammenlign dette med fornuftig prisede butikker og si at du sparer xxx-antall kroner er å sette ting litt på spissen. For personer som ikke er klar over det og ellers ikke er spesielt prisbeviste så kan det kanskje være en vekker at mobiltelefonen fort koster mindre igjennom DustinHome enn om du plukker den opp på den lokale sjappa på hjørnet, eventuelt velger normalt dyre butikker som Expert osv.. Men jeg vil nå ikke si at jeg sparer penger bare fordi jeg unngår å være så dum at jeg velger det som er normalt dyre butikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må bare si dette, at Samsung Galaxy S 2 koster 4289 på Elkjop.no så ikke la MobileStore få æren!!!

 

kilde: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobil-uten-abonnement/I9100BLACK/samsung-galaxy-s-ii-i9100-sort

 

Og via dåkkars egen Prisguide sier dere at Pixmania har den billigst til 4069, den står at er ikke på lager, Den er på lager men til 4199,- kilde: http://www.pixmania.com/no/no/10024873/art/samsung/i9100-galaxy-s-ii-android.html?srcid=4037

 

 

Se også her på hvor god prisjakt er iforhold:

 

prisjakt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=838917

prisguide: https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s-ii-16gb-144857

Endret av frikish
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at definisjonen på "ti beste smarttelefonen" er de ti øverste som har fått terningkast 6 hos dere, når man sortert testlisten på terningkast.

Men med den overskriften og listen så mener dere altså at f.eks iPhone ikke er blant de ti beste smartmobilene på markedet?

 

Dere har en liste med ti telefoner som inkluderer noen av de aller svakeste og de beste, men alle er terningkast 6 telefoner.

For eksempel så fikk ZTE Blade i deres test minus pga. "Småtreg i menyer og nettleser, samt svakt kamera og musikkspiller" men allikevel terningkast 6 - primært fordi den er så billig. Lav pris kompenserer som regel alltid for dårlig ytelse i deres terningkast.

 

Når jeg leser at jeg kan spare "tusenvis på de ti beste smartmobilen" så forventet jeg å finne gode kjøp på de ti faktisk beste smartmobilene på markedet. Men kriteriet for å bli med på denne listen i utgangspunktet var at selv om telefonen ikke var av de funksjonelt eller teknisk beste så var den en bra deal den gang den ble testet.

 

Det jeg skulle ønske var at pris ikke skulle telle så tungt i deres terningkast, og at terningkast gis primært på bakgrunn av funksjonalitet og teknikk. Så kan artikler som denne heller omhandle og formidle de beste kjøpene på de beste telefonene.

Lenke til kommentar

En noe spesiell vinkling? Det å ta prisen fra ellers overprisede butikker og sammenlign dette med fornuftig prisede butikker og si at du sparer xxx-antall kroner er å sette ting litt på spissen. For personer som ikke er klar over det og ellers ikke er spesielt prisbeviste så kan det kanskje være en vekker at mobiltelefonen fort koster mindre igjennom DustinHome enn om du plukker den opp på den lokale sjappa på hjørnet, eventuelt velger normalt dyre butikker som Expert osv.. Men jeg vil nå ikke si at jeg sparer penger bare fordi jeg unngår å være så dum at jeg velger det som er normalt dyre butikker.

 

dette er jo en reklameartikkel for prisguide.

Lenke til kommentar

Det jeg skulle ønske var at pris ikke skulle telle så tungt i deres terningkast, og at terningkast gis primært på bakgrunn av funksjonalitet og teknikk.

 

En karakter er avhengig av kontekst (relevante funksjoner for ditt bruk), kombinert med eksempelvis pris.

 

For eksempelvis mitt bruk vil en iPhone ha terningkast 1. For min bror sikkert terningkast 5 eller 6. Ingen av oss har mer rett enn den andre i så måte.

 

Den beste terningen får man ved å sette sine kriterier for sitt bruk og så få et resultat. Til det må filtrering til. I en testartikkel er det beste man kan gjøre å lese teksten og finne ut hva som er relevant for deg. Noe du har gjort, og terningene passer ikke helt overens med din subjektive virkelighet. Som er helt greit og ganske vanlig for de fleste.

 

Det er derimot litt feil å forvente at en side for alle skal tilpasse terningkastet til sin egen subjektive virkelighet. Det beste er å bare innse at en terningkast har en feilmargin: din virkelighet. Ta den med en god klype salt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen telefoner med QWERTY-tastatur? "De ti beste leketøyene på markedet" burde dere heller kalt artikkelen :nei:

Jeg har i alle år vært en fanatiker for fysisk tastatur, men har du prøvd Swiftkey på en 4,3" skjerm? Jeg skriver fortere og synes det er mer behagelig å skrive på den enn noen fysiske tastatur jeg har prøvd. Auto korreksjonen som lærer seg opp etter SMSene dine (blant annet), fungerer eksepsjonelt bra. Trykk ca der bokstaven er på skjemen så kommer ordet du vil ha opp som et forslag, om du så ikke har truffet en eneste bokstav riktig.

Lenke til kommentar

Jeg ser at definisjonen på "ti beste smarttelefonen" er de ti øverste som har fått terningkast 6 hos dere, når man sortert testlisten på terningkast.

Men med den overskriften og listen så mener dere altså at f.eks iPhone ikke er blant de ti beste smartmobilene på markedet?

 

Dere har en liste med ti telefoner som inkluderer noen av de aller svakeste og de beste, men alle er terningkast 6 telefoner.

For eksempel så fikk ZTE Blade i deres test minus pga. "Småtreg i menyer og nettleser, samt svakt kamera og musikkspiller" men allikevel terningkast 6 - primært fordi den er så billig. Lav pris kompenserer som regel alltid for dårlig ytelse i deres terningkast.

 

Når jeg leser at jeg kan spare "tusenvis på de ti beste smartmobilen" så forventet jeg å finne gode kjøp på de ti faktisk beste smartmobilene på markedet. Men kriteriet for å bli med på denne listen i utgangspunktet var at selv om telefonen ikke var av de funksjonelt eller teknisk beste så var den en bra deal den gang den ble testet.

 

Det jeg skulle ønske var at pris ikke skulle telle så tungt i deres terningkast, og at terningkast gis primært på bakgrunn av funksjonalitet og teknikk. Så kan artikler som denne heller omhandle og formidle de beste kjøpene på de beste telefonene.

 

Med det utgangspunktet vil det ikke finnes mobiler som får gode terningkast med mindre de er dyre. En mobil til 1000 kroner, kan ikke konkurrere med en mobil til 5000... Man forventer helt andre ting av disse to. Å ikke ta spesielt hensyn til pris er jo absurd. Hvorfor skal billige mobiler få slakt, fordi de er billige mobiler? En som kjøper en mobil til 1000 kroner, forventer ikke å få 12 MP kamera, dualcore, iOS, full HD, HDMI-port, 960x480 eller noe lignende. Han forventer sannsynligvis å få en telefon som kan ringes og sendes meldinger med.

 

Jeg har selv en Galaxy S II, og det er ikke mange av de kandidatene som er aktuelle for meg heller. Jeg er derimot enig i at Galaxy S er et langt bedre kjøp enn Galaxy S II, dersom du ikke er interessert i mobiler. Og kanskje er til og med en mobil uten touch bedre også. ZTE Blade er også en god kandidat, sammen med Xperia-mobilene.

 

Et godt eksempel er disse ekstremmobilene som bare tåler noe helt vanvittig masse. Disse finnes det nærmest ikke teknologi i. Det er bare fåtallet som har kamera i det hele tatt. Allikevel er dette mobiler som burde få høye terningkast, fordi til sitt bruk, er de rett og slett fantastiske (Sett at for eksempel tastaturet er godt å skrive på, som vil være en faktor på om de er gode på dette prisnivået). Det er forskjellige kriterier, som er avhengig av bruk og hvem de er myntet på. ZTE lager ikke mobiler for dem som vil ha iPhone.

Lenke til kommentar

Det jeg skulle ønske var at pris ikke skulle telle så tungt i deres terningkast, og at terningkast gis primært på bakgrunn av funksjonalitet og teknikk. Så kan artikler som denne heller omhandle og formidle de beste kjøpene på de beste telefonene.

siten heter ikke androidmobil.no uten grunn

Lenke til kommentar

Ingen telefoner med QWERTY-tastatur? "De ti beste leketøyene på markedet" burde dere heller kalt artikkelen :nei:

Jeg har i alle år vært en fanatiker for fysisk tastatur, men har du prøvd Swiftkey på en 4,3" skjerm? Jeg skriver fortere og synes det er mer behagelig å skrive på den enn noen fysiske tastatur jeg har prøvd. Auto korreksjonen som lærer seg opp etter SMSene dine (blant annet), fungerer eksepsjonelt bra. Trykk ca der bokstaven er på skjemen så kommer ordet du vil ha opp som et forslag, om du så ikke har truffet en eneste bokstav riktig.

 

Lærer Swiftkey seg dialekter? Og hvor godt klarer den seg i så fall å lære seg dialekten?

 

Kan man forresten slette ord fra ordlista og?

Endret av The Owl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...