Gå til innhold

– PC-en er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

En Tablet/Pad er jo likevel en PC. Synes det er tåplig av IBM å komme ut å si noe som dette.

 

All utvikklingen av disse Tablets er jo utført på "boks" PCer... :whistle:

les:

Det er først og fremst det tradisjonelle PC-designet kontrollert med mus og tastatur Dean har i tankene

 

Ellers er jeg fryktelig uenig i Dean, den dagen jeg kan spille FPS og MMO uten noe problem og redigere i photoshop med masse snarveier (ala ctrl+T osv) på en tablet, skal jeg kanskje tro han.

Akkurat nå ser jeg ikke den dagen komme på en lang stund, en touch skjerm får alt for få funksjoner kontra mus + tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig frem til at en Tablet/Pad klarer å spille crysis 2 (full HD) alt på maks uten støy og med lang batterilevetid?

 

Snakker vi om 10 år før IBM eller andre kan påstå dette blir mulig?

Så å si PCen er død, er ikke annet en ønske for noen, men det kommer aldri å skje.

 

Stasjonære er kommet for å bli en del år til i hvertfall, for oss krevende brukerne.

 

Hvis noen sa LCD skjerm er død, biledrør skjerm er død kunne jeg tro på det.

 

Men hvor lenge ser vi touchskjerm til stasjonære maskiner? Det ville blitt veldig slitsom å holde armen rett i 6 timer i strekk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at arbeidseffektiviteten synker hvis man ikke har tastatur med fornuftig størrelse tilgjengelig. Bærbar PC er sånn sett overlegen nettbrett og smarttelefon, i forhold til å utføre svært mange arbeidsoppgaver.

 

Personlig synes jeg også det er veldig klønete å bruke touch-skjerm eller tablet-penn sammen med tastatur. Det er slitsomt å flytte hånda fra tastaturet til skjermen. Sånn sett er tastatur og tradisjonell mus mer effektivt, synes jeg.

 

"Det tradisjonelle PC-designet kontrollert med mus og tastatur" omfatter åpenbart bærbar PC. Jeg kan ikke se at nettbrett og smarttelefon klarer å ta over rollen som "arbeidshest" for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noe som:

 

v12-dual-touch-screen-laptop3.jpg

 

Kunne vel fungert? Tastatur (Skjerm) og mus med hovedskjermen?

Du må liksom likevel se på skjermen før du trykker, morsomt at de hadde oppe photshop også.

Ser ikke for meg noe annet enn at du må trykke deg inn på menyen for å få utført div. også, mens på tastatur er det meste kun 2 tastetrykk unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kunne ikke tenke meg å spille fsx eller mafia 2 på et nettbrett.

For det første ytelsen, vel den blir nok bedre om noen år, og for det andre kontrollene med mindre man kan koble en ps3 kontroll til den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nettbrett vinner fordi det er enkelt. Folk flest vil ha ting enkelt og ikke nødvendigvis effektivt. Det er jo forøvrig mulig å koble til mus og tastatur også på et nettbrett for de av oss som ønsker det.

 

Nettbrett har imidlertid to svakheter; Størrelse og tilgang på energi.

Disse to tingene et til hindrer for skikkelig ytelse/effektivitet og jeg tipper det vil dukke opp "nettbrett" på 30 tommer, med USB, som er ment å stå vertikalt. Egentlig blir jo dette bare en pc med skjerm, men det får garantert et fancy navn med i først og vil markedsføres som en revulosjon...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nettbrett vinner fordi det er enkelt. Folk flest vil ha ting enkelt og ikke nødvendigvis effektivt. Det er jo forøvrig mulig å koble til mus og tastatur også på et nettbrett for de av oss som ønsker det.

 

Nettbrett har imidlertid to svakheter; Størrelse og tilgang på energi.

Disse to tingene et til hindrer for skikkelig ytelse/effektivitet og jeg tipper det vil dukke opp "nettbrett" på 30 tommer, med USB, som er ment å stå vertikalt. Egentlig blir jo dette bare en pc med skjerm, men det får garantert et fancy navn med i først og vil markedsføres som en revulosjon...

iMac med touch, ja det blir store greier! :D

Lenke til kommentar

PC-en er ikke død, men i utvikling og tar nye former. De nye formene passer ikke alle personer/bruksområder så det er ikke snakk om noen erstatning, men snarere et supplement. Omtrent som at man ikke må kvitte seg med sykkelen hvis man kjøper bil. Det går fint an å ha og bruke begge deler alt etter behov.

Lenke til kommentar

Nei, ikke før vi kan kommunisere med nettbrettet med stemmen eller tanke-energi. Men igjen, da kommer jo PCen til å få et løft også.

Nettbrett og mobiler osv. er jo noe knot skal en skive en del. Om en skal jobbe på noe slikt vil jeg si at en ikke er seriøs men en forvokst 14-tis.

 

Jeg vil nok tro PCen vil utvikle seg mere til en kraftig sak som "alt" går gjennom (internett/telefon/TV/radio +++) og som sender bilder til alle skjermene i huset. Kanskje får vi til slutt en "PC" der alle kobler til sin skjerm.

Eller som i serien "V", vi aktiviserer skjermen som kommer opp i 3D i luften foran oss og bruker stemme og håndbevegelser til å styre den. Og når vi logger av forsvinner den i løse lufta...

Men helst tankestyrt :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Lurer på hvilke jobber utenom servitør der det er greit å holde i brettet hele tiden. Skulle man bruke det i kontorsammenheng i stedet for vanlig pc måtte man hatt en arbeidspult mer lignende det som arkitekter bruker. Nei, da har jeg mer sansen for noe som Microsoft Surfaces eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...