Gå til innhold

Nyeste Windows Phone 7-oppdatering lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det heter for så vidt live tiles og ikke bokser, og du kan sortere hvordan du vil og bytte farge etc., med Mango så blir det lettere for developers å oppdatere disse, så de kan "flippe" over og vise informasjon. Ganske digg på f.eks et vær app som viser hvor varmt det er uten at mann trenger å gå inn i appen.

Endret av Joebean
Lenke til kommentar

Må man ha de boksene hvis man har en Windows-telefon? Det gjør vel isåfall hele OS'et ganske uaktuelt for veldig mange.

Det gjør det uaktuelt for alle som skuer hunden på hårene.

 

Jeg føler meg trygg på at vi er ganske mange som vil ha denne friheten, og derfor dropper iOS og Windows inntil videre :p

Lenke til kommentar

@DBM

Mange som vil ha den friheten ja. Men har ikke hørt om mange som har prøvd en WP7 i noen uker for å se hvordan det faktisk er, som deretter går tilbake til Android.

 

OSet er intelligent designet for å fungere så du skal slippe å tilrettelegge selv. Behovet er rett og slett ikke der, for de aller aller fleste. Det er bare å lese anmeldelser av Mango; det er ingen som klager på få valgmuligheter.

 

Så klart ingenting er optimalt for alle. Men WP7 passer nok for de aller, aller fleste som er villige til å prøve, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Må man ha de boksene hvis man har en Windows-telefon? Det gjør vel isåfall hele OS'et ganske uaktuelt for veldig mange.

Det gjør det uaktuelt for alle som skuer hunden på hårene.

 

Jeg føler meg trygg på at vi er ganske mange som vil ha denne friheten, og derfor dropper iOS og Windows inntil videre :p

 

De som har gått bort fra windows har ikke prøvd den med Mango:) Det fungerer rett og slett kanonbra og widgets til android er ustabilt:) Har kjørt versjon 7713 av Windows phone (tilnærmet det samme som 7720 det refereres til her) og jeg er kanonfornøyd.

 

Det som virkelig ruler er "peoplecentric" måten og tenke på og hvordan du setter opp f.eks. grupper og isolerer det med en "boks/tile"... outlook 2010 med "sammenslåtte" innbokser fungerer også helt genialt. Er så utrolig fornøyd med å slippe android og appjungelen uten noen form for kontroll:) ios er utdatert!

Lenke til kommentar

@DBM

Mange som vil ha den friheten ja. Men har ikke hørt om mange som har prøvd en WP7 i noen uker for å se hvordan det faktisk er, som deretter går tilbake til Android.

 

OSet er intelligent designet for å fungere så du skal slippe å tilrettelegge selv. Behovet er rett og slett ikke der, for de aller aller fleste. Det er bare å lese anmeldelser av Mango; det er ingen som klager på få valgmuligheter.

 

Så klart ingenting er optimalt for alle. Men WP7 passer nok for de aller, aller fleste som er villige til å prøve, skulle jeg tro.

 

Har brukt en Optimus 7 sammen med min Desire Z i et par måneder nå og jeg holder meg til Android. Windows Phone 7 er et spennende konsept og jeg liker mange av momentene, men til syvende sist føles det som et uferdig produkt. Er vanskelig å oppsummere alt på få linjer, men kort fortalt..

 

Det jeg liker

* Responsivt og intuitivt (til en viss grad)

* Designkonseptet er pent og stilrent enn meget minimalistisk

* God strømstyring gir fin batterilevetid

 

Det jeg ikke liker

* Notifikasjonsystemet funker ikke så bra som jeg skulle ønske. Android fikk det til bra og Apple har nå skjønt at brukeren har nytte av å kunne samle alle notifikasjoner på et sted de også. Microsoft henger igjen etter, som de har en tendens til å gjøre.. Sitter jeg i kalkulatoren er det ingen måte å se hvor mange nye eposter jeg har eller hvem de er fra uten å gå ut av programmet..

* Massive små og store mangler. Foruten det som endelig kommer i Mango (copy/paste, multi-tasking, trådet epost osv) er OS'et lagt opp slik at mye er vanskelig eller tungvindt å gjøre. På Android kan jeg skreddersy hjemskjermen slik at jeg har enkel tilgang til det jeg bruker mest, og notifikansjons-rullgardinen gir meg rask tilgang til wifi-instillinger, osv. I Windows Phone 7 tar det meg mange klikk bare for å skru på WiFi. I Android gjør jeg det på et klikk. For ikke å nevne mer "eksotiske" ting som å bytte mellom 3G/GSM... Det tar meg faktisk hele 4-5 klikk (inkludert scrolling rundt omkring). Og på Optimus 7 har de faktisk fjernet den funksjonen helt.. :S

* En god Youtube-klient mangler...

I tilegg føler jeg at OS'et er inkonsekvent. Trykker jeg på "søk"-knappen i Epostklienten søker jeg i epost.. trykker jeg på søk-knappen på hjemmeskjermen søker jeg med Bing.. trykker jeg på søk-knappen i tekstmeldinger søker jeg... med Bing.. Det er rett og slett ikke alltid greit å forutsi hva søkeknappen gjør.

 

* Bing Search.. jeg sier ikke mer.. eller jo, det gjør jeg.. Bing Maps. >_<

*Kjedelig i lengden.. når eneste mulighet for personligjøring er å endre fargen på "live tiles" og bytte mellom svart og hvit bakgrunn samt bilde for lock-screen, går jeg fort lei OS'et.

*Market synes jeg er rotete og uoversiktlig, et resultat av det svært så minimalistiske grenesnittet

*Overdådig bruk av animasjoner.. Det ser flott ut, men ting tar alt for lang tid..

 

Så du kan føye meg til listen over folk som har brukt Windows Phone over lengre tid som fortsatt holder seg til Android..

 

Jeg opplever Windows Phone 7 mer som et konseptuelt rammeverk som ikke har nok til å stille opp mot Android og iOS. Blir spennende å se om Nokia kan redde seg selv om Windows Phone 7, men jeg ser på begge som synkende skip...

 

Målgruppen mener jeg er den enkle bruker som synes iOS og Android er for kompliserte og som heller ønsker seg et simpelt "moderne" operativsystem som er helt enkelt, ikke noe mer.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Har lagt inn Mango på min HTC HD2. Ble overrasket over hvor responsivt og intuativt det var (litt som å gå fra gammel office layout til den nye). Men skulle gjerne låst opp telefonen for å få tilgang til markedplace. Noen her i Norge som har erfaring med det? Må man sette location på både LiveID bruker og mobil til USA og så ringe MS for å få kode?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...