Gå til innhold

Tre nye fra Fujifilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye penger vil du legge i det? Jeg har knadd litt på F550 EXR, og personlig foretrekker jeg S95. Men jeg anbefaler deg å ta en liten titt på denne rakkeren, som virker som et godt kamera som gir deg mye for pengene:

 

<a href="http://www.akam.no/artikler/olympus_xz-1/93512">Test: Olympus XZ-1 </a>

Pengene betyr ikke sååå mye, jeg ønsker meg et meget godt feriekamera som er greit å trekke med seg rundt i kriker og kroker. Et kamera som gir meg meget gode bilder,både nært og på avstand.

Lenke til kommentar

Pengene betyr ikke sååå mye, jeg ønsker meg et meget godt feriekamera som er greit å trekke med seg rundt i kriker og kroker. Et kamera som gir meg meget gode bilder,både nært og på avstand.

 

Jeg har testet mange Fujimodeller tidligere, men i ikke F550, har imidlertid sett at det har fått ganske blandede kritikker. Om F600 er bedre er det selvsagt alt for tidlig å si noe om, men RAW støtte er unikt i denne klassen. HS20 som er Fujis mest avansert superzoommodell bruker sannsynligvis samme 16MP sensor og det blir ganske tregt i RAW-modus.

 

Som Paal Harald skriver er det prioritert veldig forskjellig på G12/S95 i forhold til F550/F600 og det er først og fremst hva som er viktigst for deg du må vurdere. Trenger du mye zoom vil hverken S95 eller G12 være ideell, men du kan da eventulet se på Nikon P7000. Det har ikke samme zoomområde som F600, men ligger mellom de typiske 4-5x modellene og superzoomklassen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...