Gå til innhold

Gjør iPhonen din om til Super 8-kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sagt på en annen måte så vil man ikke få noe godt resultat hvis man prøver å lage høykvalitets videoopptak med telefoner så man er vel mer eller mindre nødt til å kjøre på med kreative forringende effekter for å dekke over svakhetene.

 

Uansett så blir det neppe veldig autentisk uten stativ. Mobiltelefoner på ~100 gram vingler naturlig nok mye mer enn et ekte 2-3 kilos Super8-kamera.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det geniale med en sånn app må jo være at det dermed ikke er så farlig om kvaliteten på mobilkamera kanskje ikke er helt oppe med vanlige kamera enda. Hva er største videooppløsning på iPhonen?

 

Iphone filmer i 720p, altså samme oppløsning som mange andre mobiler gjør idag, men det har lite å si for kvaliteten når selve kameraet på Iphone er av lav kvalitet og dårlig opptikk....

 

Se video under som viser sammenligning mellom Iphone4 og Nokia N8, begge filmer i 720p, men som du ser er det veldig stor forskjell på disse ;)

 

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Iphone filmer i 720p, altså samme oppløsning som mange andre mobiler gjør idag, men det har lite å si for kvaliteten når selve kameraet på Iphone er av lav kvalitet og dårlig opptikk....

 

Se video under som viser sammenligning mellom Iphone4 og Nokia N8, begge filmer i 720p, men som du ser er det veldig stor forskjell på disse ;)

 

Ja visst. Jeg tror vi kan konkludere med at for å få noe filmatisk nytte av iPhone MÅ du nesten ha den der 8mm-appen. Siden den tilfører mer støy i et forsøk på å få til et lo-def uttrykk. Men jeg må si Nokiaen imponerte meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...