Gå til innhold

Nokia forteller om sine kommende «supertelefoner»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i alle fall spent! Jeg satt og funderte over de mobile OS-ene i går og fremgang ihht maskinvare. Dette for å prøve å få kona til ok godkjenne at hun får nye telefon snart. Hun er jo fastgrodd til den hun har.

 

Maskinvaren har bykset noe enormt i det siste. Det finnes lite av applikasjoner og spill som fullt kan utnytte et heftig dual core-oppsett, i Tegra 2-stil, og 1 GB RAM og svært høyoppløste display (ala Motorola Atrix). Neste år ser vi nok firekjerners CPU og kanskje også mobiler med mer enn 1GB RAM. Windows 8 skal jo også (mest sannsynlig) bli lansert neste år. Dette systemet skal jo optimalisert for håndholdte enheter som mobiler og nettbrett, samtidig inneholde all den fleksibiliteten man har i Windows i dag.

 

Slik sett vil Microsoft kunne komme tilbake kjempesterkt. De vil muligens være de første som kan få utnytte all den datakraften neste års mobiler og nettbrett vil inneha maskinvaremessig. Deretter Android, og om ikke eple snart gjør noe, vil virkelig ingen kunne kalle telefonen deres for smarttelefon. At noe i det hele tatt gjør det i dag, synes jeg er merkverdig. Men det får være en annen sak :)

 

Håper på det beste for Nokia. Ser ut som de fokuserer godt på programvaren, men de bør også huske på byggkvaliteten!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...