Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En rettsak kjøpt og betalt av Apple eller? :nei:

Det er mer sannsynlig at Apple kjøper og betaler dommere og at det tyske rettsapparatet er korrupt, enn at Samsung faktisk er skyldige i den kopieringen Apple og dommeren mener?

 

Mulig at Apple har rett. Reagerte bare på at Samsung ikke fikk mulighet til å svare for seg. Uten at jeg har noe mer kjennskap til saken enn det fra artikkelen

Lenke til kommentar

Mulig at Apple har rett. Reagerte bare på at Samsung ikke fikk mulighet til å svare for seg. Uten at jeg har noe mer kjennskap til saken enn det fra artikkelen

Jeg er enig, og prøver å finne ut hva det egentlig innebærer og hvorfor det ikke ble holdt noen høring. Det samme (full stopp av salg) skjedde forøvrig i Australia for kort tid siden. :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Når folk skal inn i nettbrettverden, og skal komme med det TYNNESTE og LETTESTE nettbrettet på markedet med 10" skjerm, hvordan skal de kunne gjøre dette uten at den blir lik ipad2!?

 

Samsung har laget sin i plast, annet breddeformat, andre linjer på designet enn iPad2. Det eneste som er likt er hjørnene som er avrundet.

 

Det er ikke rart at folk har Apple opp i halsen med tanke på at det vil nærmest ha et monopol og hindre utvikling som kommer til gode for oss forbrukere. "Go Apple"

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Samsung har laget sin i plast, annet breddeformat, andre linjer på designet enn iPad2. Det eneste som er likt er hjørnene som er avrundet.

http://www.infoworld.com/d/the-industry-standard/apple-sues-samsung-says-it-copied-ipad-301

 

In the complaint, Apple laid out several detailed design elements of the iPhone, iPod Touch and iPad that it said Samsung copied. They include the rectangular case with rounded corners, the metallic edge and the thick, black bands that appear at the top and bottom of the iPhone and iPod Touch and all around the iPad. In addition to copying these, Samsung designed application icons for its devices that closely emulated Apple's icons for the phone, music player, notepad, contacts and settings functions, among others. Apple said those icons violate its trademarks.

 

Even the boxes for Samsung's products copied Apple, according to the complaint. For example, for the Galaxy S smartphone, Samsung uses a cleanly designed box dominated by an image of the phone, with the device cradled in the box so it appears as soon as the lid is removed, Apple said. Those packaging elements extend to the Galaxy Tab.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Runar, andre produsenter som skal komme med 10" nettbrett kan allså ikke ha like avrundede hjørner? Ikke vær like tykke?

 

Så hvis noen skal komme med det tynneste nettbrettet på markedet, så må det være firkantet, eller ha en annen bøy på hjørnene? Har Apple tatt patent på dette?

 

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenket på måtte å ha gjort rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

 

Jeg skal være enig i at den ligner, spesielt på fremsiden. Men det er jo også nesten umulig å ikke ligne på en iPad2 når du har en 10" skjerm og den skal være så liten som mulig.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Beskjeden om midlertidig forføyning ble gitt uten varsel til Samsung, og avgjørelsen ble tatt uten høring eller presentasjon av bevis fra Samsung.

 

En rettsak kjøpt og betalt av Apple eller? :nei:

Nei, den endelige rettssaken har ikke foregått ennå – der vil det selvsagt bli langtekkelige bevisfremstillinger fra begge parter. Det som har skjedd kan sammenlignes med et fengslingsmøte: dommeren trenger ikke være sikker på at den anklagede er skyldig, men det må være godt begrunnet mistanke.

 

I denne saken har altså dommeren sett det som sannsynlig at Apple vil vinne frem i den endelige saken, dermed blir salget stoppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Runar, andre produsenter som skal komme med 10" nettbrett kan allså ikke ha like avrundede hjørner? Ikke vær like tykke?

 

Så hvis noen skal komme med det tynneste nettbrettet på markedet, så må det være firkantet, eller ha en annen bøy på hjørnene? Har Apple tatt patent på dette?

 

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenket på måtte å ha gjort rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

 

D

Problemet er jo de enkelte design elementene, men kombinasjonen. Det kan da ikke være så vanskelig å forstå. Måtte Samsung ta med metall listen rundt f.eks.? Måtte dem kopiere ikonene som Apple bruker? Jeg bare leser det som står i teksten Runar kom med.

Lenke til kommentar

Folk=ett knippe androidfrelste brukere?

 

Det er mange som har ventet på dette produktet, og ja det er mange androidbrukere der ute som har ventet lenge på dette produktet siden det omtales som det beste nettbrettet, og kjører android honeycomb. Trenger vel ikke være androidfrelst for å ville ha det beste nettbrettet med honeycomb?

 

Har du svar på dette?

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...