Gå til innhold

Anonymous: – Facebook skal tilintetgjøres 5. november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Anonymous virker litt delt opp når noen går ut å kunngjør et angrep ikke hele Anonymous vet om. ( I hvertfal ikke "sjefs" folkene)

 

Er det Anonymous handler om, alle kan være med og i grunn gjøre hva de vil. Det som gjør at det blir så veldig mange forskjellige Anonymous-relaterte angrep over alt. Siden de i grunn ikke har en sentral ledelse (selv om det påstås, men i og med at de er så frie de er så vil jeg ikke kalle det en ledelse) fører det til at folk overalt kan gjøre ting i Anonymous' navn til tross for at majoriteten ikke er enig. Noe som etter min mening er både deres styrke og svakhet, diversity.

Lenke til kommentar

For n'te gang, anonymous er ingen organisasjon, og oppfører seg ei heller ikke som en. Jeg har vært litt dypere i nettverket enn å surfe på /b/-, og har faktisk en liten idé om at ja, det er "sjefer" nedover/oppover i internett/hierakiet, men det er allikevel ingen organisasjon, men en gruppe mennesker med felles meninger/interesser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva konkret er det man ønsker å oppnå? La oss si at Facebook er nede i noen dager eller at tjenesten blir ustabil i litt under en uke. La oss si at det frigjøres store mengder data av en eller annen type man mer eller mindre tilfeldig har håvet inn fra tilsvarende tilfeldige brukere eller ansatte. Så går vi et år frem i tid. Hva har skjedd? Er det noe som har forandret seg? Hvordan gikk det Julian Assange? Hvordan har Sony det? Aktivisme er vel å bra, men jeg ser ikke helt nytteverdien på lang sikt, selv om det skaper PR der og da.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å flykte når FB sitter på alle dataene selv om du "sletter" kontoen din :hrm: Tviler på at FB endrer sin personvernpolicy etter et evt. angrep. Det eneste de vel oppnår er at FB kanskje bedrer sikkerheten noe (slik som Sony sier de har gjort), og kaaanskje at FB mister noen brukere til konkurrenter.

 

Unnaket må være hvis de får til dette:

Blir ikke imponert før de formaterer hele datasenteret til FB.

og brukerne deretter ikke vender tilbake, noe jeg tviler sterkt på at skjer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...