Gå til innhold

Test: Corsair Carbide 400R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre alternativer

 

Cooler Master HAF 932 Advanced

Dere kan ikke være alvorlige...

 

EDIT:

Corsair Carbide 400R har på en annen side litt bedre termiske egenskaper og koster noen hundrelapper mindre. Cooler Master HAF 932 Advanced har heller ikke like fleksible løsninger for vannkjøling, og veier nesten dobbelt så mye som Carbide 400R.

 

Jeg finner ikke ord.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Linken "Slik bygger du PC, med video" Fungerer ikke, man kommer bare ut på forsiden igjen.

Fikset :)

 

Dere kan ikke være alvorlige...

 

Jeg finner ikke ord.

 

 

Helt enig med deg der. Kunne mer forstått det hvis det var skrivefeil, og ment å være 922/912, men når det står advanced bak så er det utelukket. Her er det helt klart noen som har surra :ph34r:

Har lagt inn et annet forslag.

 

Og dere er må jo gjerne komme med deres egne forslag til alternativer ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Alt jeg har å si er, joda fint og flott, men hvorfor skal de alltid bruke lys i viftene, egentlig så bør de tilby to forskjellige kabinetter, ett med og ett uten lys uten ekstra kostnader for de av oss som ikke vil ha lys og hvorfor er det ikke støv filter på alle relativt logiske inntaks hull til vifter?

De kunne ha slengt på støvfilter på alle vifte hull så kan folk fjerne de etter behov, burde ihvertfall ha vært på alle front, bunn og side dør vifte hull/åpninger eller hva enn folk kaller det.

Men ellers så så det nå greit ut.

 

Tenkte å velge 600T, men de har blå lys så da må jeg gå for 650D muligens, men det kabinettet som ligger under "produkt informasjon" på høyre side, hvorfor ser side døren anderledes ut der, er det den 500 versjonen?

Det ser ut til å ikke ha de bulende sidene, noe som ser enda bedre ut, eller er det bare jeg som ser skjeivt?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Alt jeg har å si er, joda fint og flott, men hvorfor skal de alltid bruke lys i viftene, egentlig så bør de tilby to forskjellige kabinetter, ett med og ett uten lys uten ekstra kostnader for de av oss som ikke vil ha lys og hvorfor er det ikke støv filter på alle relativt logiske inntaks hull til vifter?

De kunne ha slengt på støvfilter på alle vifte hull så kan folk fjerne de etter behov, burde ihvertfall ha vært på alle front, bunn og side dør vifte hull/åpninger eller hva enn folk kaller det.

Men ellers så så det nå greit ut.

 

Tenkte å velge 600T, men de har blå lys så da må jeg gå for 650D muligens, men det kabinettet som ligger under "produkt informasjon" på høyre side, hvorfor ser side døren anderledes ut der, er det den 500 versjonen?

Det ser ut til å ikke ha de bulende sidene, noe som ser enda bedre ut, eller er det bare jeg som ser skjeivt?

+ Romslig på innsiden

+ To plasser til 240 mm radiatorer

+ Pen design

+ Mye potensiale

+ Lav vekt og bærehåndtak, bra for LAN-party

 

 

- Har lyskontroll i stedet for viftekontroll

- Tynt metall og ingen støydemping

Det fins også andre kabinettprodusenter enn Corsair.

Lenke til kommentar

kabinettene fra corsair er bra stort sett, men sjelden fine. 800d har den stygge hotswapbrønnen, mens 700d mangler en versjon med vindu. 650d har et par veldig stygge døråpnegreier på sia og dagens testkasse ser helt jævlig ut.

 

optimalt ville jeg hatt 700d med vindu eller kanskje 650d med vindu og uten de døråpnegreiene på sia.

 

har hatt min stacker 830 i 5 år nå, og jeg klarer fremdeles ikke å finne ei kasse som gjør at jeg vil bytte den ut. thermaltake level 10 GT er vel den som har frista mest, men jeg er veldig skeptisk til kjølinga i den kassa.

Lenke til kommentar

kabinettene fra corsair er bra stort sett, men sjelden fine. 800d har den stygge hotswapbrønnen, mens 700d mangler en versjon med vindu. 650d har et par veldig stygge døråpnegreier på sia og dagens testkasse ser helt jævlig ut.

 

optimalt ville jeg hatt 700d med vindu eller kanskje 650d med vindu og uten de døråpnegreiene på sia.

 

har hatt min stacker 830 i 5 år nå, og jeg klarer fremdeles ikke å finne ei kasse som gjør at jeg vil bytte den ut. thermaltake level 10 GT er vel den som har frista mest, men jeg er veldig skeptisk til kjølinga i den kassa.

 

Du kan bestille sidedør med vindu fra Corsair sine hjemmesider. Eller finne noen med 800D som vil bytte.

Lenke til kommentar

kabinettene fra corsair er bra stort sett, men sjelden fine. 800d har den stygge hotswapbrønnen, mens 700d mangler en versjon med vindu. 650d har et par veldig stygge døråpnegreier på sia og dagens testkasse ser helt jævlig ut.

 

optimalt ville jeg hatt 700d med vindu eller kanskje 650d med vindu og uten de døråpnegreiene på sia.

 

har hatt min stacker 830 i 5 år nå, og jeg klarer fremdeles ikke å finne ei kasse som gjør at jeg vil bytte den ut. thermaltake level 10 GT er vel den som har frista mest, men jeg er veldig skeptisk til kjølinga i den kassa.

Obsidian-kabinettene er hvertfall ganske stilrene uten hønsenetting i front, i motsetning til ditt stacker 830.

Level 10 GT er jo et kabinett med ekstra plastikkbiter utenfor for utseendets skyld, ellers er det et nesten standard ATX-kabinett, og det er ikke pent heller.

 

Personlig syns jeg dette var et mer stilrent alternativ til HAF 922, og når det er bedre enn CM 690 II Advanced til samme pris er det ikke et dårlig kjøp.

Smaken er altså som baken.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...