Gå til innhold

Minecraft-skaper: – Bethesda saksøker oss (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ikke kjøpe Skyrim er ikke et alternativ. Gleder meg for mye til det spillet ;)

 

Får heller sende brev til Bethesda og fortelle de hvor dumt vi synes det er. Kanskje nok slike brev gir en effekt...

 

Og effekten er "jeg liker ikke hva du gjør, men er fortsatt lojal kunde"? Høres ikke ut som noen positiv effekt.

 

Så lenge kunder kjøper vil ett selskap drive på som før. Kommer ikke til å kjøpe skyrim selv, mest fordi jeg syns Oblivion var kjedelig og platt. Kanskje med mods, men da må jeg først vente til mods kommer ut.

Lenke til kommentar

Å ikke kjøpe Skyrim er ikke et alternativ. Gleder meg for mye til det spillet ;)

 

Får heller sende brev til Bethesda og fortelle de hvor dumt vi synes det er. Kanskje nok slike brev gir en effekt...

 

Og effekten er "jeg liker ikke hva du gjør, men er fortsatt lojal kunde"? Høres ikke ut som noen positiv effekt.

 

Så lenge kunder kjøper vil ett selskap drive på som før. Kommer ikke til å kjøpe skyrim selv, mest fordi jeg syns Oblivion var kjedelig og platt. Kanskje med mods, men da må jeg først vente til mods kommer ut.

 

Tja, hva er alternativet da? Det er jo ikke utviklerene sin feil at eieren eller utgiveren ønsker å beskytte varemerket sitt (selv om dette er et par steinkast over streken), og det er utvikleren jeg ønsker å støtte ved å kjøpe spillet. Signaleffekten ved å kjøpe spillet er "Jeg liker spillet, lag mer av dette", mens signaleffekten av å ikke kjøpe spillet er veldig liten, og kan bety "Jeg liker ikke spillet" eller "Jeg liker ikke det dere gjorde mot Mojang". Hvordan skal utgiveren tolke at jeg ikke kjøper spillet?

 

Derfor er en direkte tilbakemelding mer matnyttig ;)

Lenke til kommentar

Ser absolutt ingen grunn til å droppe Skyrim for dette. Som sthusby sier så er det ZeniMax Media som saksøker Mojang. Hadde håpet at om noen skulle slippe unna patentkrigen så var det Mojang, et selskap som alle liker. Litt skuffet over ZeniMax, men langt ifra om det stopper meg fra å kjøpe Skyrim!!

 

PS. Hvis dere vil ta igjen på ZeniMax så tar dere ganske enkelt og får tak i Skyrim på en *host*billigere*host måte ;)

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Teknisk sett har dere rett i at ZeniMax og Bethesda Softworks ikke er det samme, men forholdet mellom Zenimax og Bethesda Softworks er ikke så delt som dere vil ha det til.

 

ZeniMax Media was founded in 1999 by Bethesda Softworks founder Christopher Weaver and Robert A. Altman. Weaver's vision was to use Bethesda Softworks as a hybrid-media company which would create cross-media properties for a diverse range of different platforms. Weaver brought Altman on board as CEO, contributing his stock in Bethesda Softworks so that the new shell company, named ZeniMax Media, would be able to obtain funding.

 

Notch sier selv "Bethesda are suing us".

 

Men jeg kan spesifisere i artikkelen.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Persson fastholder at han fortsatt liker Bethesda og gleder seg til Skyrim kommer i salg. På Twitter uttrykker han imidlertid skuffelse over at et selskap han ser opp til oppfører seg på en slik måte. >>>>>>Bethesda har ikke kommentert saken.<<<<< Har vi fått en Apple Del2 her?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...