Gå til innhold

Sidemålsutfordring, høst 2011


Licht

Anbefalte innlegg

Om eit par veker byrjer eg på tredje semester av eit integrert lektorprogram med master i nordisk. Førelesarene har no ettertrykkeelg innprenta i oss at omgrepa hovudmål og sidemål ikkje finst - frå no av heiter det berre bokmål og nynorsk, og dei skal båe vere hovudmåla våre.

 

Den store testen kjem mot slutten av semesteret - to sekstimars eksamenar som skal skrivast på nynorsk, fullstendig uten hjelpemiddel. Nynorsken min er litt rusten, siden eg ikkje har nytta det aktivt siden videregående, og ellers skriv konservativt Bergensbokmål (m.a. med berre to kjønn, utrum og neutrum). Medisinen er som følgjer: Å skrive alt på nynorsk denne høsten - enten det er førelesingsnotat, handlelistar eller forumposter. Planen, då, er at å jevnlig nytte nynorsk i ulike situasjoner skal sikre ein god, naturleg språkkjensle for nynorsken òg.

 

Enkelte har allereie kasta seg på, heilt uoppfordra, så eg tenkte eg like gjerne kunne la kven som helst vere med. I denne tråden kan me - i tillegg til å ytre interesse - rapportere om framskritt, samanlikne stiltilhøve, og anna av interesse for utfordringa.

 

Det er ingen "påmelding", og om det var, så hadde den ikkje vore bindande. :)

 

 

Samlaget si nynorskordliste på nett er grei å ha - men det endelege målet må vere å skrive god nynorsk uten oppslagsverk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har skrevet nynorsk fra 1-10 klasse, men etter mye forumaktivitet, hvor jeg skrev på bokmål har jeg gått over til bokmål siden VG1.

 

Hvordan skal jeg gjøre det?

 

Skal eg gå tilbake til å skriva nynorsk, for å kunne vere med på utfordringa? Eg snakkar "striladialekt", så eg veit ikkje kor stor utfordringa eigentleg vert. Tenkjer på ein måteb at eg allereie har begge målformane som hovudmål og et kan norsk.

 

Eg er derimot ikkje noko kløppar på teknsetjing -og rettskrivinga vert ofte ganske slurvete.

 

 

Var det noen feil eller burde jeg hive meg på, for ikke å miste nynorsken helt?

 

Edit: Om jeg ikke tar feil er det mange ord i nynosk hvor det er godkjent med både a- og -e ending på ordene(?). Eller så var det dette jeg gjorde feil, da min dialekt bruker a-endinger på de fleste ord.

 

Eksempel på stril:

 

"Da va ein dag ein kar so gjekk øve bøden. Sole skein og fuglane sang. Han kjente ei stram lokt tå markje og merka plutselig han hadde søtte fote rett ner i ein kjyra-skit! Nei, hon' pittle!, sa han, mens han hørde naboen lo seg te tåre.." (Er ikke vandt til å skrive dialekt, da det er super-teit. vi har to skriftspråk, velg ett.)

 

"Oversatt" til Nynorsk:

 

Klarte ikke oversett til nynorsk, mens jeg leste på dialekt. Jeg bare blander det sammen..

 

"Oversatt" til Bokmål:

 

 

Det var en gang en kar som gikk over marken. Solen skinte og fuglene sang. Han kjente en stram lukt fra marken og merket plutselig at han hadde satt foten rett nedi en ku-bæsj! Nei, pokker heller, sa han, mens han hørte naboen le seg til tårer.

 

 

vil bare vite om jeg sliter med å skille de fra hverandre. Do tell!

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Øh, eg fær taka detta på sidemålet mitt, då, skal eg ikkje brjota med meiningi til tråden. So fær eg turvande trening, eg med. :whistle:

 

Hvordan skal jeg gjøre det?

 

Skal eg gå tilbake til å skriva nynorsk [...]

 

Det er ALLTID en god idé å skrive nynorsk! Du trenger ikke denne tråden for å skrive nynorsk. ;)

 

Var det noen feil eller burde jeg hive meg på, for ikke å miste nynorsken helt?

 

Feil (med rettinger i parentes):

 

for å kunne vere (vera, du skreiv 'skriva' over) med på utfordringa? Eg snakkar "striladialekt", så eg veit ikkje kor stor utfordringa eigentleg vert. Tenkjer på ein måte at eg allereie har begge målformane (målformene) som hovudmål og eg kan norsk.

 

Eg er derimot ikkje noko (nokon) kløppar på teknsetjing -og rettskrivinga vert ofte ganske slurvete.

 

Kunne vel vært verre. Det var like mange inntastingsfeil som feilstavinger. ;)

 

Edit: Om jeg ikke tar feil er det mange ord i nynosk hvor det er godkjent med både a- og -e ending på ordene(?). Eller så var det dette jeg gjorde feil, da min dialekt bruker a-endinger på de fleste ord.

 

For alle verba kan du velge mellom a- og e-ending; således enten spela eller spele osv. Men en kan ikke blande dem (utenom kløyvd infinitiv, bortsett fra at denne 'blandinga' sjølsagt ikke er tilfeldig)

 

 

Om eit par veker byrjer eg på tredje semester av eit integrert lektorprogram med master i nordisk. Førelesarene har no ettertrykkeelg innprenta i oss at omgrepa hovudmål og sidemål ikkje finst - frå no av heiter det berre bokmål og nynorsk, og dei skal båe vere hovudmåla våre.

 

Den store testen kjem mot slutten av semesteret - to sekstimars eksamenar som skal skrivast på nynorsk, fullstendig uten hjelpemiddel. Nynorsken min er litt rusten, siden eg ikkje har nytta det aktivt siden videregående, og ellers skriv konservativt Bergensbokmål (m.a. med berre to kjønn, utrum og neutrum). Medisinen er som følgjer: Å skrive alt på nynorsk denne høsten - enten det er førelesingsnotat, handlelistar eller forumposter. Planen, då, er at å jevnlig nytte nynorsk i ulike situasjoner skal sikre ein god, naturleg språkkjensle for nynorsken òg.

 

Enkelte har allereie kasta seg på, heilt uoppfordra, så eg tenkte eg like gjerne kunne la kven som helst vere med. I denne tråden kan me - i tillegg til å ytre interesse - rapportere om framskritt, samanlikne stiltilhøve, og anna av interesse for utfordringa.

 

Det er ingen "påmelding", og om det var, så hadde den ikkje vore bindande. :)

 

Et par tips: verb som har -a i fortid skal ha -ar i presens; derfor byrjar (jf. har byrja).

 

Dessuten slutter relevante pronomen på -a når det kommer til hunkjønn, slik som inga påmelding, ikkje noka bok, jf. ingen mann, nokon gong.

Endret av Anarkhos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...