Gå til innhold

Nvidias nye skjermkort kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper kortene blir mindre.

 

 

Nvidias topp-kort har i de siste generasjoner vært like store. så bare å annta at de største blir 26,7 cm single core

 

 

Skjermkortet er basert på 28 nm-teknologi, og regnes som oppfølgeren til GeForce GTX 580. Kepler er ifølge Nvidia tre ganger så effektiv som forgjengeren, og har en haug av forbedringer å vise frem.

 

 

Hvordan skal man klare å stå i mot noe sånnt??

Lenke til kommentar

Håper AMD får ut sitt først, de hadde hatt godt av å være først for en gangs skyld...

Nvidia har hatt en rimelig solid ledelse så langt, så jeg blir faktisk overrasket om AMD klarer være først :)

 

Er det sannsynelig at det også kommer Direct X 12 med dette? Eller har det egentlig ingenting med saken å gjøre? :-P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Håper AMD får ut sitt først, de hadde hatt godt av å være først for en gangs skyld...

Nvidia har hatt en rimelig solid ledelse så langt, så jeg blir faktisk overrasket om AMD klarer være først :)

 

Er det sannsynelig at det også kommer Direct X 12 med dette? Eller har det egentlig ingenting med saken å gjøre? :-P

AMD/ATi har vel strengt talt vært første ute iallefall de 2 siste generasjonene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har GTX 480 SLI.

 

 

Avventer derfor en oppgradering frem til det faktisk kommer SPILL som utnytter den enorme kraften vi har per i dag.

Så lenge du ikke spiller over 3 skjermer eller mer, eller er veldig opptatt av benchmarking.

Tror jeg neppe du har behov for noe bedre skjermkorts løsningen innen 2 år.

 

Virker ut som dagens spill ikke henger helt på grep med dagens teknologiske kraft.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg har GTX 480 SLI.

 

 

Avventer derfor en oppgradering frem til det faktisk kommer SPILL som utnytter den enorme kraften vi har per i dag.

Så lenge du ikke spiller over 3 skjermer eller mer, eller er veldig opptatt av benchmarking.

Tror jeg neppe du har behov for noe bedre skjermkorts løsningen innen 2 år.

 

Virker ut som dagens spill ikke henger helt på grep med dagens teknologiske kraft.

 

Jeg har GTX 480 SLI.

 

 

Avventer derfor en oppgradering frem til det faktisk kommer SPILL som utnytter den enorme kraften vi har per i dag.

Så lenge du ikke spiller over 3 skjermer eller mer, eller er veldig opptatt av benchmarking.

Tror jeg neppe du har behov for noe bedre skjermkorts løsningen innen 2 år.

 

Virker ut som dagens spill ikke henger helt på grep med dagens teknologiske kraft.

 

 

kommer ann på hvor stor lommeboka de er å da he he :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har GTX 480 SLI.

 

 

Avventer derfor en oppgradering frem til det faktisk kommer SPILL som utnytter den enorme kraften vi har per i dag.

Så lenge du ikke spiller over 3 skjermer eller mer, eller er veldig opptatt av benchmarking.

Tror jeg neppe du har behov for noe bedre skjermkorts løsningen innen 2 år.

 

Virker ut som dagens spill ikke henger helt på grep med dagens teknologiske kraft.

Jess. En av maskinene mine sitter med et 8800GT/C2D E6600 og det duger fortsatt veldig greit i grunn. Drar jo ikke ting på topp, men helt ok.

 

Kan dere gjette hvorfor? - Fordi PS3 har et GeForce 7800 og X360 et et ATI X1900 under panseret, begge har latterlig lite minne og de fleste spill er multiplattform. Kommer nok ikke til å se et hopp i spillutvikling og ytelseskrav før neste generasjons konsoller er her.

 

Uansett blir det jo spennende å se hva neste generasjon bringer. Håper de blir like effektive som Nvidia sier. Trenger ikke en PC, ikke en ovn.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Jeg spiller RIFT , Age Of Conan , Metro 2033 osv osv , også er jeg litt grafikkhore , så jeg må ha mye kraft. Kanskje det er tid for å bytte ut mitt trofste 290gtx :) Det har holdt lenge , men merker at det begynner å slite litt på 1200X1920 med alt på full pupp.Gleder meg til nye generasjonen fra Nvidia :)

 

Uansett blir det jo spennende å se hva neste generasjon bringer. Håper de blir like effektive som Nvidia sier. Trenger ikke en PC, ikke en ovn.

 

Hva er vitsen med å henge seg opp i tempraturer hvis alt funker som det skal ?

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter:

TSMC skal også produsere grafikkbrikkene for AMD, så det er nok ikke om de takler press det står på. Det var ikke for treg og ineffektiv produksjon som var problemet med forrige generasjon men svakheter i produksjonsprosessen som gjorde at både AMD og nVidia måtte redesigne sine brikker, AMD klarte dette uten større forsinkelser, men det klarte ikke nVidia med akseptable egenskaper for brikkene.

 

 

 

Men jeg er veldig spent på hva Kepler-arkitekturen vil by på, jeg er ikke under NDA og har ikke tilgang til spesifikasjoner. Men en måte å få hentet informasjon til GPU uten at det går gjennom CPU er noe som jeg har etterlyst en stund, så hvis det som omtales her i artikkelen betyr at GPU kan aksessere systemminnet i tillegg til eget (raskt) minne så ser jeg på det som veldig positivt, det vil by på langt større fleksibilitet for oss utviklere.

 

 

 

Synes utviklingen på GPU går i riktig retning,men litt tregt. Skal ikke nvidia integrere en CPU snart?

Du tenker noe ala Tegra i større format?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...