Gå til innhold

Mozilla viser fram nytt Firefox-design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg viste det at når alt kommer til alt så er chrome utformet på en bra måte, og at ff kommer med lignede forslag i framtiden viser at chome var litt føre sin tid.

Rema 1000 har en reklame som lyder slik (det enkle er ofte det beste) og slik er det med chrome.

Men smaken er som baken, den er delt og det kommer den til å være i dette temaet også :innocent:

Jeg liker i allefall chrome og bruker den på alle maskine som jeg har og den min kone bruker og den min sønn bruker og den som min datter bruker, så vi er nok en chrome familie. :new_woot:

Lenke til kommentar

Det som er fint med firefox, er at uansett hvor "simpel" den ser ut, nyinstallert, så kan jeg endre alt enkelt til slik jeg vil ha det. Bokmerkelinje, nedlastings-knapp + verktøylinj.

Sålenge de fortsetter med å la folk ha slik kontroll over nettleseren, så kan de komme med så mange nye design de vil ¨^

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Synes fortsatt at det er for "stort" med tanke på meny linjen. Det burde vært en "drop down" meny som igjen bare var en tynn linje med f.eks. automatisk utviding av knappetreet. Når man f.eks beveget musen opp øverst, ville det komme fra en halv skjerm lang meny med Homeknapp, Favoritter og Options. Når man igjen beveget musen over disse så rullet det ut en ny meny (som windows sin start knapp egentlig).

På en svær skjerm er dette uvesentlig, men for små netbooks, mobiltlf osv, så ville det være bra, tror nå jeg hvertfall.

Lenke til kommentar

hmm ser egentlig grei å enkel ut den der, bruker gjærne den jeg :p har FF nå også men den der er mindre rotete, Bruker ikke Chrome fordi den har store problemer med minnebehandling ved mange faner (30+) og på de 5 maskinene jeg har prøvd den på har den hengt seg og blitt uresponsiv. Litt Kjipern om de bare kopierer chome.. mene desingen er fin den ^^

Lenke til kommentar

Synes fortsatt at det er for "stort" med tanke på meny linjen. Det burde vært en "drop down" meny som igjen bare var en tynn linje med f.eks. automatisk utviding av knappetreet. Når man f.eks beveget musen opp øverst, ville det komme fra en halv skjerm lang meny med Homeknapp, Favoritter og Options. Når man igjen beveget musen over disse så rullet det ut en ny meny (som windows sin start knapp egentlig).

På en svær skjerm er dette uvesentlig, men for små netbooks, mobiltlf osv, så ville det være bra, tror nå jeg hvertfall.

på minibærbare kan du jo bruke fullskjerm, alt av navigering kan gjøres med tastatur og snarveier, så du trenger ikke noen knapper.
Lenke til kommentar

Det blir bare bedre og bedre.

Men, de kunne jo også skjult adresse-feltet slik at man fikk enda mer plass til innhold. Automatisk visning ved mouse-over eller trykk på en funksjonstast. Som et tillegsvalg.

 

Hvis Firefox nå kunne fått på plass en AutoFill funksjon i adressefeltet ville alt blitt så mye bedre. De bør se til Chrome (igjen), for der fungerer URL autofill meget bra.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha det så lite egentlig, vi kjører vel ikke på 800x400 oppløsning lenger, håper jeg.

Om man på død og liv skal ha alt på en full linje, istedenfor litt flere linjer.. Nei da anbefaler jeg heller å kjøpe en skjerm med høyere oppløsning, så får du både funksjonalitet og sett veldig mye mer av selve innholdet på sider.

 

 

EEEELLER bare trykk F11..

Lenke til kommentar

Bruker heller plass på nettsiden enn på verktøylinjer. Hadde jeg hatt en skjerm med høyere oppløsning ville jeg fortsatt hatt en minimalistisk og enkel nettleser fremfor mange verktøylinjer som jeg sjeldent bruker. Men som du selv sier, det fine med Firefox er jo at man tilpasse den akkurat slik man selv vil. ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk skal ha det så lite egentlig, vi kjører vel ikke på 800x400 oppløsning lenger, håper jeg.

Jeg har en maskin med 1024x600 og minibærbar-trenden tok jo av for et par år siden så det er nok ganske mange her i landet som har maskiner med så lav oppløsning. Minimalisme er viktig ved bruk av minioppløsning. Lesebrett og andre små dingser som kan ha Firefox/Chrome vil også ha nytte av minimalistiske menyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...