Gå til innhold

Se brukernes julibilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte bilder, som vanlig!

 

Dessverre så ser jeg nok en gang den brutale virkeligheten om at jeg rett og slett ikke har det som skal til for å bli en av de utvalgte. Når det skjer mange ganger på rad så er det kanskje et tegn på at det er andre ting jeg heller bør bruke tiden min på enn å delta i disse månedstrådene ... :(

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Når det skjer mange ganger på rad så er det kanskje et tegn på at det er andre ting jeg heller bør bruke tiden min på enn å delta i disse månedstrådene ... :(

Har aldri hatt et bilde i oppsummeringstråd - og koser meg med å poste bilde i månedstrådene. Poenget med månedstrådene er hygge seg med å poste, dele og vise bilder. Poenget med akams oppsummeringstråder er å få folk til å komme og kikke i månedstrådene våre.

 

Det er ikke, og har aldri vært, noen form for konkurranse ved å poste i en månedstråd - man deler bilder man vil dele, og ser på de andre bildene andre vil dele. Det er ikke om å gjøre å "vinne".

 

Fortsett å poste bilder! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det gjennomgående problemet med å skrive månedsartiklene, og den største trusselen mot dem, er dessverre at mange gode bilder ikke kan tas med fordi opphavspersonen har disablet muligheten for å lagre bildet uten å ty til skjermdump eller lignende. Da tar det for lang tid og for mye arbeid til at tidsbruken kan forsvares, og hvis dette blir stort mer vanlig nå, må vi bare gi slipp på tanken om faste månedlige bildeartikler av denne typen.

 

SÅ VÆR SÅ SNILL FOLKENS: Please gjør det mulig for oss å lagre bildet du bidrar med på enklest mulig vis. Bildene bør også helst være minst 1200 piksler i bredden.

Lenke til kommentar

Whoa! Det er ikke DET månedstrådene er til for! Det må ikke bli slik at de som ikke blir plukket ut gir opp og sluytter å legge inn sine bilder. Da fungerer artiklene mot sin hensikt, og da bør vi heller slutte med dem.

 

Syns det er virkelig flott med både månedstrådene og oppsumerings artikler. det er faktisk det eineste stedet bortsett fra direkte salg og flickr der jeg gidder å poste bilder. Koser meg stort jeg!

 

Jeg følte meg mer priviligert da dere valgte bildet mitt enn da jeg hadde samme bilder på nettaviser/på trykk. Samtidig så setter denne artikkelen litt "ønskeliste" for neste mnd, da man ser hva som fungerer og blir inspirert til å prøve seg på det samme.

 

Men må si at man kunne prøve å unngå å velge bilder fra de samme brukere i 4-5 oppsummeringsartikler på rad :) en enkel regel på at om man er valgt ut i august, så kan ikke man bli valgt i neste mnd kunne gi mer rom for mangfold.

Lenke til kommentar

Ser at jeg kunne ha modifisert tankene en smule, for det var egentlig ikke annet enn noen sekunders utløp for frustrasjon over ikke å bli inkludert i det ypperste selskap, men skuffelser går stort sett over av seg selv ganske raskt. :)

 

Det er ikke, og har aldri vært, noen form for konkurranse ved å poste i en månedstråd - man deler bilder man vil dele, og ser på de andre bildene andre vil dele. Det er ikke om å gjøre å "vinne".

Nei, det er ikke om å gjøre å "vinne", men det blir som å få et ekstra klapp på skulderen. Man blir lagt merke til, og får en ekstra oppmerksomhet, på samme måte som når man får et av sine bilder i avisen. Noen synes dette rett og slett er "stas". :w00t:

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

SÅ VÆR SÅ SNILL FOLKENS: Please gjør det mulig for oss å lagre bildet du bidrar med på enklest mulig vis. Bildene bør også helst være minst 1200 piksler i bredden.

Kanskje de det gjelder ikke er klar over det selv, eller ikke vet hvordan de kan endre det? For så vidt jeg kan se så er ikke dette nevnt i noen rettningslinjer e.l.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Whoa! Det er ikke DET månedstrådene er til for! Det må ikke bli slik at de som ikke blir plukket ut gir opp og sluytter å legge inn sine bilder. Da fungerer artiklene mot sin hensikt, og da bør vi heller slutte med dem.

Jeg er jo også "skuffet" over at jeg ikke ble valgt ut, MEN:

Jeg blir heller mer motivert til å ta flere bilder og forbedre meg selv enn å gi opp:)

 

Bildene bør også helst være minst 1200 piksler i bredden.

flickr-large, funker det da? Får ikke større og jeg liker å bruke flickr :)

 

eksempel på flickr large hos meg på random utvalgt bilde:

portrett er f.eks (683 x 1024)

og landskap er (1024 x 683)

 

vet ikke om flickr pro medlemmer har tilgang til større? jeg har iallefall ikke flickr pro konto så aner ikke åssen det funker

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke flickr selv, men på en del bilder kan man velge originalstørrelsen, samma hva det er, og det bør kunne brukes.

 

Jeg innbiller meg også at det er en eller annen flickr-innstilling som gjør det (u)mulig å lagre bilder ved å høyreklikke dem og velge "save As".

 

Dette er det som er ideelt for oss mht bilder, hvis man først skal bruke flickr, men vi har jo selvsagt et håp om at folk i større og større grad vil velge vår egen bildekritikktjeneste, når den er ferdig og utrullet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det jeg lurer på hva er kriteriet for som ligger til grunn for utvelgelsen av bildene? Det er jo ikke til unngå å legge merke til at enkelte brukere går vel ofte i igjen i denne artikkelserien, og jeg er ikke ute etter å henge noen ut, bare så det er klart!

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg også at det er en eller annen flickr-innstilling som gjør det (u)mulig å lagre bilder ved å høyreklikke dem og velge "save As".

Det stemmer, men det er fortsatt mulig å høyreklikke i bildetråden og lagre bildet, dersom brukeren bruker direktelenken til en bestemt versjon av bildet.

Lenke til kommentar

men vi har jo selvsagt et håp om at folk i større og større grad vil velge vår egen bildekritikktjeneste, når den er ferdig og utrullet.

 

Har ikke fått testet den ut no særlig, men jeg venter til den er ferdig jeg, er ikke så glad i beta/test-ting :p

 

greia med flickr er at det er så lett å bruke synes jeg, liker å kunne ha sets, og at det finnes eget program som gjør at jeg kan laste opp rett fra explorer og til flickr :p

Lenke til kommentar

Flotte bilder! Virkelig til inspirasjon for en nybegynner! Men jeg personlig skulle ønske at informasjon om hvilket kamera og objektiv som var brukt i de ulike bildene også kom med...

 

en rask kommentar, hvilke kamera objektiv som er brukt i bildene er oftest ikke så intresangt, Under de aller fleste forutsettninger så kan man få frem de samme bildene om man har brukt en canon camera eller et pentax. Det som er mer intresangt er lysforhold. Bare min mening :p

 

De aller fleste her inne lar exif info ligge på bildene, så da skal du ha mulighet til å se hvilke settinger og camera som er brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på hva er kriteriet for som ligger til grunn for utvelgelsen av bildene? Det er jo ikke til unngå å legge merke til at enkelte brukere går vel ofte i igjen i denne artikkelserien, og jeg er ikke ute etter å henge noen ut, bare så det er klart!

Tjah - ut fra bildene jeg har sett i over tid så vil jeg gjerne svare "pene og gode bilder av varierte motiver"? Og jeg vil gjerne være ute etter å henge noen opp, bare så det er klart*)! :fun:

 

Ahem - nei - jeg synes bare det er "pene bilder". Forseggjorte bilder som kan lokke brukere til å gå inn og se hele tråden. Hadde artikkelen hatt de mindre gode bildene - kjedelige snapshots med mere, så hadde færre nok blitt lokket til å gå inn og kikket på bildene, og dermed hadde ikke artikkelen oppfylt sin hensikt - å få folk til å komme inn og kikke hele tråden igjennom.

 

For meg er artikkelen forholdsvis uinteressant - jeg har sett alle bildene i tråden allikevel. :)

 

 

*) Bilder på veggen, altså.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...