Gå til innhold

iCloud er ikke langt unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«iCloud synkroniserer dataen mellom PC-er, Mac-er, og iOS-enheter via nettskyen.»

 

Jeg regner med at PC betyr Windows? Vi lever i 2011. Mac og PC var forskjellige ting på åtti og nittitallet. Hardware.no må begynne å følge med.

 

Men Icloud høres jo veldig likt ut som Ubuntu One, bortsett fra mangelen på støtte for Android og synkronisering av databaser, sånn som Ubuntu One har. Jeg synes det er veldig posisivt at Apple lærer av Ubuntu og hvis de to i tillegg klarer å samarbeide, så vil det være svært positivt for både Ubuntu og Apple.

 

En ting jeg ikke helt forstår, er dette med Imatch. Det er flere som har bedt om at Ubuntu One Music Store skal få støtte for noe sånt, men jeg forstår ikke helt fordelen. Sånn som jeg forstår det, er det sånn at operativsystemet scanner filene på harddisken din, gjenkjenner musikkfiler og rapporterer det til Apple. Er det bare en anti-pirat-funksjon eller har det nytteverdi for brukerne også? Fint hvis noen kan forklare det.

Lenke til kommentar

^Uten at jeg har lest meg opp på hva iMatch er. Men for meg høres det ut som om det er et gjenkjenninssystem, som fører til at en ikke trenger å laste opp de sangene som allerede finnes på serverne til Apple. Brukerne slipper å bruke like lang tid på å laste opp data, og Apple sparer svært mye lagringsplass på sine servere.

Endret av blured
Lenke til kommentar

«iCloud synkroniserer dataen mellom PC-er, Mac-er, og iOS-enheter via nettskyen.»

 

Jeg regner med at PC betyr Windows? Vi lever i 2011. Mac og PC var forskjellige ting på åtti og nittitallet. Hardware.no må begynne å følge med.

 

Men Icloud høres jo veldig likt ut som Ubuntu One, bortsett fra mangelen på støtte for Android og synkronisering av databaser, sånn som Ubuntu One har. Jeg synes det er veldig posisivt at Apple lærer av Ubuntu og hvis de to i tillegg klarer å samarbeide, så vil det være svært positivt for både Ubuntu og Apple.

Ja, PC betyr Windows...

 

iCloud er mer en Ubuntu One. iCloud inneholder også de fleste tjenestene fra MobileMe, som gratis e-post, kalendere, etc. med web-interface for dette. "Find My iPhone" flyttes også over. Ubuntu One er vel mer likt Dropbox?

 

Hva mener du med synkronisering av databaser? IClod vil kunne støtte at applikasjon A synker sine data med samme applikasjon kjørende på andre maskiner ja.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1312293725' post='18104373']

«iCloud synkroniserer dataen mellom PC-er, Mac-er, og iOS-enheter via nettskyen.»

 

Jeg regner med at PC betyr Windows? Vi lever i 2011. Mac og PC var forskjellige ting på åtti og nittitallet. Hardware.no må begynne å følge med.

 

Men Icloud høres jo veldig likt ut som Ubuntu One, bortsett fra mangelen på støtte for Android og synkronisering av databaser, sånn som Ubuntu One har. Jeg synes det er veldig posisivt at Apple lærer av Ubuntu og hvis de to i tillegg klarer å samarbeide, så vil det være svært positivt for både Ubuntu og Apple.

Ja, PC betyr Windows...

 

iCloud er mer en Ubuntu One. iCloud inneholder også de fleste tjenestene fra MobileMe, som gratis e-post, kalendere, etc. med web-interface for dette. "Find My iPhone" flyttes også over. Ubuntu One er vel mer likt Dropbox?

 

Hva mener du med synkronisering av databaser? IClod vil kunne støtte at applikasjon A synker sine data med samme applikasjon kjørende på andre maskiner ja.

 

ikke noe nytt her, Google har klander som er syncet opp mot telefon og nettleser.

Android har Google Latitude som finner også telefonen din. samt at forskjellige produsenter som HTC og Samsung har egnene spoorings tjenester.

Gratis epost? hva mener du med det? ser ikke poenget med og tilby enda en epost. gmail funker helt utmerket......

 

Alt epple har gjort her og ta fra alle andre og samle til en tjeneste.... epple lager ikke noe selv. iphone her hovedsaklig samsung som står for siden store deler av inneholdt er laget av dem.

Lenke til kommentar

«Ubuntu One er vel mer likt Dropbox?»

 

Nei, det blir ikke riktig. Ubuntu One er mye mer. Det har:

 

* Filsynkronisering á la dropbox mellom GNU/Linux-systemer og Windows (beta). Det bør ikke være noe problem å kjøre det i OSX, men jeg har ikke prøvd.

* Synkronisering av databaser sånn at du har offline tilgang til dataen din på mobilen, laptop, desktop, web-ui, etc og at de automatisk blir synkronisert når du kobler til. Dette blir foreløpig mest brukt for synkronisering av kontakter og bokmerker for nettlesere, men databasen er åpen for alle programmer og alle databaser blir synkronisert automatisk med mindre du ber om at de ikke skal bli det.

* Ubuntu One Music Store hvor du kan kjøpe musikk som blir lagret i skyen og synkronisert til alle pcer hvor du synkroniserer musikk.

* Streaming av musikk fra skyen til Ios- og Android-enheter.

* Programmer du har kjøpt i Ubuntu Software Center blir husket så du kan installere på nytt når nødvendig uten å betale igjen.

* Ubuntu One SSO (Single Sign-on) lar deg slippe å registrere deg med brukernavn og passord på alle nettsteder som støtter OpenID og OAuth.

* Synkronisering av Tomboy notater.

 

Jeg har på følelsen at jeg har glemt noe, men jeg husker ikke hva det var :)

 

Jo, det gjør jeg. Du kan publisere dokumenter på webben. Det skal være mulig å bruke det til databasedrevne webapplikasjoner, men jeg har ikke prøvd.

Lenke til kommentar

ikke noe nytt her, Google har klander som er syncet opp mot telefon og nettleser.'

Det er det heller ingen som har påstått... :)

 

Android har Google Latitude som finner også telefonen din. samt at forskjellige produsenter som HTC og Samsung har egnene spoorings tjenester.

Kan også Latitude låse og fjernslette telefon?

 

Gratis epost? hva mener du med det? ser ikke poenget med og tilby enda en epost. gmail funker helt utmerket......

Er ikke alle som har eller ønsker å ha GMail. iCloud gir deg gratis mail uten reklame.

 

Alt epple har gjort her og ta fra alle andre og samle til en tjeneste.... epple lager ikke noe selv. iphone her hovedsaklig samsung som står for siden store deler av inneholdt er laget av dem.

Store deler har de også tatt fra seg selv... (iCloud erstatter MobileMe)

Det du sier om Samsung er ikke helt riktig... Greit nok, de leverer noen komponenter til telefonen...

A4 prosessoren er produsert hos Samsung, A5 produserer også hos TSMC.

Flash minner er også kjøpt os Samsung mener jeg å huske, eller er det brikker og komponenter fra STMicro, Skyworks, TriQuint, Texas Instruments, Cirrus Logic, Broadcom og flere.

Store deler av en Samsung telefon er forresten også laget av andre hvis vi skal følge din logikk... ;)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1312293725' post='18104373']

«iCloud synkroniserer dataen mellom PC-er, Mac-er, og iOS-enheter via nettskyen.»

 

Jeg regner med at PC betyr Windows? Vi lever i 2011. Mac og PC var forskjellige ting på åtti og nittitallet. Hardware.no må begynne å følge med.

 

Men Icloud høres jo veldig likt ut som Ubuntu One, bortsett fra mangelen på støtte for Android og synkronisering av databaser, sånn som Ubuntu One har. Jeg synes det er veldig posisivt at Apple lærer av Ubuntu og hvis de to i tillegg klarer å samarbeide, så vil det være svært positivt for både Ubuntu og Apple.

Ja, PC betyr Windows...

 

iCloud er mer en Ubuntu One. iCloud inneholder også de fleste tjenestene fra MobileMe, som gratis e-post, kalendere, etc. med web-interface for dette. "Find My iPhone" flyttes også over. Ubuntu One er vel mer likt Dropbox?

 

Hva mener du med synkronisering av databaser? IClod vil kunne støtte at applikasjon A synker sine data med samme applikasjon kjørende på andre maskiner ja.

 

ikke noe nytt her, Google har klander som er syncet opp mot telefon og nettleser.

Android har Google Latitude som finner også telefonen din. samt at forskjellige produsenter som HTC og Samsung har egnene spoorings tjenester.

Gratis epost? hva mener du med det? ser ikke poenget med og tilby enda en epost. gmail funker helt utmerket......

 

Alt epple har gjort her og ta fra alle andre og samle til en tjeneste.... epple lager ikke noe selv. iphone her hovedsaklig samsung som står for siden store deler av inneholdt er laget av dem.

 

 

 

 

Når jeg i det siste har drevet å slettet alt på iPhonen min og lagt inn siste beta av iOs 5 så synes jeg det er genialt å bare laste ned Angry Birds på nytt fra App store, starte det og fortsette fra der jeg slapp sist. Uten at jeg trenger bry meg om å finne frem en backup, få den over på telefonen osv osv.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...