Gå til innhold

Sniktitt: Rage (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del hørtes minusene som temmelig teit og plagsomme for spillopplevelsen. Det garantert kjipeste er jo å ikke kunne ta opp utstyr og våpen fra de du har drept, det burde jo være en av de mest elementære delene av ett "wasteland" der det skal være stor kamp om ressursene. Hvor kul er ikke følelsen av å plukke opp ett knallvåpen fra en du har brukt lang tid på å ta livet av? dårlig å fjerne den følelsen, ulogiske oppdrag er også plagsomt. Synd for jeg gleder meg egentlig veldi til dette spillet, håper det er "modde" vennlig slik att spillerne fort kan fikse på slike feil som alle irriterer seg over på samme måte som Oblivion. Kjenner jeg Bethesdas rett blir spillet det så er håp :)

Lenke til kommentar

Bethesda er utgiver, ikke utvikler. Selv om Id har vært vennlig innstilt til modding før, så vet jeg ikke helt hvordan de stiller seg til modding på multiplattformtitler. Ville uansett ikke forventet noe lett tilgjengelig modverktøy som TESCS, GECK eller det kommende Creation Kit.

Lenke til kommentar

Bethesda er utgiver, ikke utvikler. Selv om Id har vært vennlig innstilt til modding før, så vet jeg ikke helt hvordan de stiller seg til modding på multiplattformtitler. Ville uansett ikke forventet noe lett tilgjengelig modverktøy som TESCS, GECK eller det kommende Creation Kit.

 

Okay :) har alltid sett Bethesda med Elder Scrolls spillene så trudde de hadde laget de og andre. Men er lov å håpe, spill som Oblivion og f.eks. Dragon Age O er jo helt andre spill med mods :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke Marius Kjørmo, men jeg tror ikke sammenlikninger med f.eks. Borderlands og Fallout 3 er så hensiktsmessige. Eurogamer kom til kjernen av det rimelig fort med sin sniktitt- bak tidsriktig fluff som den nokså åpne verdenen, en postapokalyptisk setting, narrativt dilldall, RPG-elementer, og distraksjoner som bilkjøring, så ligger det en bunnsolid Id-shooter - med alt det innebærer.

Lenke til kommentar

Ser riktignok fram til dette spillet. Men det er ganske uforståelig at man demonstrerer et skytespill på konsoll, når det eksisterer på PC. Var det ingen PCer der som kjørte Rage? Om det er tilfelle, har jeg mine tvil på at dette er en verdig PC-tittel.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er færre PC-brukere der ute. Hvertfall når det gjelder Id Software og de fansene de har fått gjennom tidene. Bare Steam alene har over 30 millioner brukere. PCen står minst like sterk, om ikke sterkere. Men piratkopiering skremmer nok også Id. Selv om ingen har gode nok data på hvor stor bit dette tar av salget.

 

Rage må virkelig vise varene på en PC før jeg nå vil kjøpe dette spillet. Noe annenrangs utgave ønsker jeg ikke noe av.

 

 

Lenke til kommentar

Med mindre jeg leser helt feil, så mener Odesseiron at det var færre PC-demostasjoner tilgjengelig på Bethesdas presse-event for Rage enn konsollstasjoner, ikke at det finnes færre PC-er ute i den store verden ... :p

 

For øvrig virker alle som har prøvd det på PC veldig fornøyd med Rage sin "PC-het"... Visuelt slående, ingen mousesmoothing eller aim-assist, presise kontroller og god utnyttelse av mulighetene tastatur gir. Ikke sett noen nevne FoV enda, men jeg tenker at de andre inntrykkene pluss Id sin historie tillater optimisme også der.

Lenke til kommentar

Og hvordan tror Marius Kjørmo at spillet vil måle seg opp mot Borderlands?

 

Det blir nok et litt annet spill enn Borderlands. Det er, som nevnt, et skikkelig godt skytespill, men det fokuserer på å gi deg en veldig god enspilleropplevelse. Dette synes jeg ikke Borderlands klarte. Dessuten er det mer fylde i NPC'er og de byene du finner rundt forbi. Selv om ikke alle oppdragene var like spennende, så føltes de likevel unike. Mange av oppdragene i Borderlands føltes helt generiske ut, som tatt ut av en dårlig MMO.

 

 

 

Ser riktignok fram til dette spillet. Men det er ganske uforståelig at man demonstrerer et skytespill på konsoll, når det eksisterer på PC. Var det ingen PCer der som kjørte Rage? Om det er tilfelle, har jeg mine tvil på at dette er en verdig PC-tittel.

 

Spillet var tilgjengelig både på PC, Xbox 360 og Playstation 3, men det var satt opp lister over hvem som skulle ha hva på forhånd. Jeg ble tildelt en 360 og hadde ingen inflytelse på dette.

Lenke til kommentar

Spillet var tilgjengelig både på PC, Xbox 360 og Playstation 3, men det var satt opp lister over hvem som skulle ha hva på forhånd. Jeg ble tildelt en 360 og hadde ingen inflytelse på dette.

Helt idiotisk at man ikke roterte på det. Jeg er mest interessert i hva PC-versjonen kan levere.
Lenke til kommentar

Giantbomb var på den samme eller en lignende event, og skrev følgende:

 

It's worth noting that I was playing the Xbox 360 version of Rage. Obviously, id's primary focus is on the PC version of this title, and that's where you'll be seeing the greatest quantity of graphical bells and whistles. That said, the Xbox version is no slouch. It's top flight as graphics on this console system go, with only minimal framerate troubles or other hallmarks of console-oriented rejiggering noticeable at all. Straight up, it looks awesome.

 

Tror ikke det er så mye å frykte for noen! Dette er en PC-tittel for min del, kjøpte tross alt nytt grafikkort og må få brukt det til noe :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...