Gå til innhold

Dota 2-turnering på Gamescom (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et rent PR stunt. For all del, det er et konge bra PR stunt og millioner av mennesker kommer til å se dette, men vi skjønner alle at premien er en one time thing. Det er den største premien som noengang er gitt ut i E-sports, og kommer mest sannsynlig ikke til å bli overgått på en lang lang stund.

 

Tja, 2K Games deler vel ut en million dollar for andre år på rad til den som spiller en perfekt kamp i Major League Baseball-serien deres. Nå er dette kanskje ikke e-sport som sådan, men pengepremien er på høyde med den Valve deler ut. At det er et PR-stunt er det nok likevel ingenting å si på :)

 

Jeg vil ikke utelukke at man ser flere slike type utdelinger i tiden som kommer. En mllion dollar er mye penger, men bare noen prosent av pengene de aller største spillstudioene kan finne på å bruke på markedsføring. Jeg får assosiasjoner til Acclaims gærningstunt rundt tusenårsskiftet, hvor de delte ut penger til spillere som skiftet navn til Turok og betalte fartsbøtene til folk i England for å promotere utgivelsen av Burnout 2.

 

Slike kampanjer kan være langt mer oppsiktsvekkende enn enkel påskrift på et busskur, eller en TV-reklame her og der. Særlig når man kiler lotto-sansen til folk.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Dette er et rent PR stunt. For all del, det er et konge bra PR stunt og millioner av mennesker kommer til å se dette, men vi skjønner alle at premien er en one time thing. Det er den største premien som noengang er gitt ut i E-sports, og kommer mest sannsynlig ikke til å bli overgått på en lang lang stund.

 

Tja, 2K Games deler vel ut en million dollar for andre år på rad til den som spiller en perfekt kamp i Major League Baseball-serien deres. Nå er dette kanskje ikke e-sport som sådan, men pengepremien er på høyde med den Valve deler ut. At det er et PR-stunt er det nok likevel ingenting å si på :)

 

Jeg vil ikke utelukke at man ser flere slike type utdelinger i tiden som kommer. En mllion dollar er mye penger, men bare noen prosent av pengene de aller største spillstudioene kan finne på å bruke på markedsføring. Jeg får assosiasjoner til Acclaims gærningstunt rundt tusenårsskiftet, hvor de delte ut penger til spillere som skiftet navn til Turok og betalte fartsbøtene til folk i England for å promotere utgivelsen av Burnout 2.

 

Slike kampanjer kan være langt mer oppsiktsvekkende enn enkel påskrift på et busskur, eller en TV-reklame her og der. Særlig når man kiler lotto-sansen til folk.

Du har rett i alt du sier, og Activision skal også gi ut $1 million i år i en CoD premie. Men jeg håper i det lengste at det blir med dette. Jeg burde kanskje heller sagt at jeg -håper- at disse premiene ikke blir overgått, fordi for oss som liker E-sports er det viktig at man ikke går helt overbord, men at turneringer går i pluss og har en pengebruk som kan forsvares. Vi kan ta denne DOTA2 turneringen som et eksempel, akkurat denne gangen kommer valve til å tjene penger på det mest sannsynlig, ekstra mange vil kjøpe spillet, hypen vil bli enorm osv osv. Men de kan ikke gjøre det igjen og igjen og fortsatt tjene penger, og hvis noen har en ekstremt mye premiepenger, da må andre turneringer også heve sine premiepenger, også går alle med tap, også kommer det en liten hump i økonomien også smeller det.

 

Jeg vil mye heller at de har en ansvarsfull pengebruk slik at vi kan ha turneringer i alle slags spill i mange år fremover. Men som sagt, Valve går vel i pluss denne gangen, så jeg har ikke så forferdelig mye i mot akkurat denne turneringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...