Gå til innhold

Test: Nokia E6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lest hele testen men må si meg noe forudret over at artikkelforfatteren drar frem at telefonen har kalkulator og vekkerklokke. Hvilken telefon i dag har ikke disse to funksjonene?

Og hvorfor blir ikke disse "snedige" funksjonene nevnt når man tester en moderne androidtelefon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele testen men må si meg noe forudret over at artikkelforfatteren drar frem at telefonen har kalkulator og vekkerklokke.

Har den stoppeklokke da? Symbian telefoner har jo aldri (?) hatt verken stoppeklokke eller nedtellingsklokke forhåndsinstallert og tredjepartsprogrammer for å gjøre dette har / er utelukkende (?) betalingsprogrammer.
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele testen men må si meg noe forudret over at artikkelforfatteren drar frem at telefonen har kalkulator og vekkerklokke.

Har den stoppeklokke da? Symbian telefoner har jo aldri (?) hatt verken stoppeklokke eller nedtellingsklokke forhåndsinstallert og tredjepartsprogrammer for å gjøre dette har / er utelukkende (?) betalingsprogrammer.

 

Jeg hadde da begge disse tingene på både N82 og 5800.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele testen men må si meg noe forudret over at artikkelforfatteren drar frem at telefonen har kalkulator og vekkerklokke.

Har den stoppeklokke da? Symbian telefoner har jo aldri (?) hatt verken stoppeklokke eller nedtellingsklokke forhåndsinstallert og tredjepartsprogrammer for å gjøre dette har / er utelukkende (?) betalingsprogrammer.

 

Jeg hadde da begge disse tingene på både N82 og 5800.

Som var forhåndsinstallert? Tviler, finnes flust av tråder på nettet om manglende stoppeklokke & timer for disse mobilene, f.eks.: http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nseries-and-S60-Smartphones/N82-hasn-t-stopwatch/td-p/515130
Lenke til kommentar

Merket artikkelforfatter noen bugs på telefonen?

Jeg kjøpte en slik for fem dager siden og irriterer meg grønn over at notifikasjonslyset som skal lyse under navigasjonsknappen er umulig å se, samt at skjermen ikke lyser opp ved ny sms/e-post når tastelåsen er på, noe som betyr at hvis man har telefonen på lydløs er det 100% umulig å se om man får melding uten å trykke på telefonen..

 

Bortsett fra dette er jeg ekstremt godt fornøyd med telefonen. Anbefales!

Lenke til kommentar

Dere rakker jo ned på ting som ikke betyr noe for en slik telefon! Kamerafokus, spill, film? Dette betyr jo ingenting på en slik telefon! Vil man ha dette kjøper man en Arc, eller noe.....

 

Denne telefonen fungerer utmerket til effektiv jobbing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant å høre litt om hvordan denne telefonen oppfører seg på steder med dårlig dekning. Akkurat der jeg bor er signalene svake, så min HTC Desire er ubrukelig. Min gamle Nokia E51 derimot har tydeligvis sterkere radio, og gir mye bedre signal. Så dette er viktig for meg når jeg skal kjøpe ny telefon!

Lenke til kommentar

Har hatt denne en måned nå.

 

Den har så mange startskjermer det er behov for, og de legger seg til automatisk, ikke fire som amobil skriver.

 

Den har ikke fast fokus i tradisjonell forstand, den har EDoF, dvs en spesiell form for digital bildeprosessering ved bruk av fast fokus linse. Erfaringsmessig fungerer det utmerket for video, nærmest uslåelig. For å knipse raske bilder fungerer det også godt, bedre enn autofokus, men macro kan man bare glemme. Er man flink med autofokus og har en god kameramodul med samme MP tall, vil det gi bedre bilder når man gir seg litt tid. For raske bilder, og når lysforholdene er bra, gir imidlertid EDoF perfekte bilder hver eneste gang.

 

Nettleseren er håpløs. Det første man må gjøre er å bytte ut den med Opera for mobile (som til gjengjeld er helt topp).

 

Ellers fungerer Ovi Store helt utmerket, og det er masser av programmer. Flere og flere benytter Qt sine biblioteker, og det er bra. Den har ingen DLNA/UPnP, og det savner jeg fra min N900.

 

Alt i alt en meget bra telefon. Jeg ville ha gitt den 5/6 fordi hvis man er ute etter denne formfaktoren, så hjelper det lite at N8 har bedre kamera eller at Galaxy SII har bedre skjerm. Dette er en telefon for å ringe med og tekste med og sende mail med først og fremst, og da er det ingenting som kan slå den. Skal man bort noen dager, er det av avgjørende betydning at batteriet ikke går tomt. I tillegg kan den mye annet, og den gjør det bedre enn alle Android og iPhone (kamera - selv med EDoF, og navigasjon for eksempel).

 

Symbian^3 er mye mer fleksibelt og kraftig enn Android og iOS, men man kan ikke stikke under en stol at det er mer knotete også. For meg har dette ingenting å si, men for mange har det det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.......

Symbian^3 er mye mer fleksibelt og kraftig enn Android og iOS, men man kan ikke stikke under en stol at det er mer knotete også. For meg har dette ingenting å si, men for mange har det det.

 

Helt enig i det du skriver! Har hatt telefonen i 2 uker og er storfornøyd. Joda, Symbian^3 kan være litt "knotete" men er på ingen måte "utdatert" slik enkelte journalister og hardcore Androidfans gnåler om hele tiden.

Lenke til kommentar

I tillegg kan den mye annet, og den gjør det bedre enn alle Android og iPhone (kamera - selv med EDoF, og navigasjon for eksempel).

 

Symbian^3 er mye mer fleksibelt og kraftig enn Android og iOS, men man kan ikke stikke under en stol at det er mer knotete også. For meg har dette ingenting å si, men for mange har det det.

 

At kamera er bedre enn på alle Androidtelefonene er jo bare tull og vås fra deg. At navigasjonen er bedre enn på alle Androidtelefoner, er også bare vås.

Hvordan er Symbian mer fleksibelt enn Android. Kan du vennligst forklare? Og til slutt, hvordan er symbian "kraftigere" enn Android.

 

Selv er jeg av den oppfatningen at Symbian er utdatert. Og det for mange år siden.Også det visuelle er utdatert.

Lenke til kommentar

At navigasjonen er bedre enn på alle Androidtelefoner, er også bare vås.

Ut av boksen gratis navigasjon med alle kart som kan forhåndsinstalleres.

 

Nå ja... HTC har også navigasjon ut av boksen. Og dessuten må du jo laste ned kartene til Nokia, så da klarer man fint å laste ned navigasjons programvaren også.

Argumentene for å kjøpe Nokia med Symbian er rimelig tynne.

Og hvorfor er denne så mye bedre enn hvilken som helst Android telefon på mail? Android støtter da det meste når det kommer til protokoller. Tror dere lurer dere selv når dere innbiller dere slikt. Jeg tipper hvilken som helst Android og hvilken som helst Windows Phone klarer e-post bedre enn Symbian.

Ingen som slår den på teksting? Vel, har du sett HTC Desire Z? Hvis det var hardware tastatur du siktet til? Samsung har vel også noen Android modeller med gode tastatur.

Ingen som slår den når det kommer til ringing? Hva legger du i det? Brukervennlig kontakt liste? Har du noengang prøvd en Android telefon?

Lenke til kommentar

Nå ja... HTC har også navigasjon ut av boksen. Og dessuten må du jo laste ned kartene til Nokia, så da klarer man fint å laste ned navigasjons programvaren også.

Men man må vel ut med en del spenn for å få et navigasjonsprogram med lokalt lagrede kart av f.eks. Europa på Android, må man ikke det? (Jeg bare lurer, for jeg gjør meg klar for å hoppe på Android bølgen, min S60 er en fin telefon, men utvalget av programmer for den er helt elendig)
Lenke til kommentar

Nå ja... HTC har også navigasjon ut av boksen. Og dessuten må du jo laste ned kartene til Nokia, så da klarer man fint å laste ned navigasjons programvaren også.

Men man må vel ut med en del spenn for å få et navigasjonsprogram med lokalt lagrede kart av f.eks. Europa på Android, må man ikke det? (Jeg bare lurer, for jeg gjør meg klar for å hoppe på Android bølgen, min S60 er en fin telefon, men utvalget av programmer for den er helt elendig)

Finnes gratisløsninger, men vil anbefale å kjøpe et dedikert navigasjons program.

http://www.androidfreeware.net/download-waze-community-gps-navigation.html

Ser at denne appen får rimelig gode tilbakemeldinger, og er gratis. Men har ikke testet den selv...

Lenke til kommentar

"Ingen som slår den på teksting? Vel, har du sett HTC Desire Z? Hvis det var hardware tastatur du siktet til?"

---------------

 

Desire Z har et knirkete og upraktisk tastatur(jeg prøvde denne telefonen i 2 uker).

 

Jeg hadde først Nokia e71, så gikk jeg over til Nokia e72. Da min e72 havnet i vannet på en hyttetur i innlandet i mai, bestemte jeg meg for å prøve å finne en ny telefon. Selv om jeg er en "hardcore" "business- telefonist", prøvde jeg meg først med iPhone4. Kul telefon, men det var noe helt annet jeg trengte i forhold til å kunne jobbe med den. Så var det Nokia n8 sin tur. Alt for ineffektiv... Så jeg tenkte at jeg måtte ha noe med fysisk fulltastatur. Da ble e7 testet, men denne var for treg. HTC Desire Z var MYE raskere, men hadde et knirkete og "rart" tastatur.

 

Etter å ha testet alle disse telefonene var jeg langt nede. Var det ingen av dagens telefoner som matchet mine kriterier? Var jeg en "dinosaur"?

 

Etter ca 3 dager hørte jeg nyss om at en viss Nokia e6 akkurat hadde kommet i butikken. Jeg løp ned på min lokale distributør av mobiltelefoner for å se om den hadde kommet dit, og det var den! Det var kjærlighet ved første blikk og berøring, og jeg kan MEGET godt anbefale denne til ALLE effektive "business- telefonister" over hele verden. Den er rask, har et godt tastatur. kombinerer e-post fint(bruker både exchange og google-acc), man kan velge å ha kalender og avtaler på forsidene, den ser "proff" ut og den har full "mini- office".

 

Man trenger ikke mer av en telefon, rett og slett!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...