Gå til innhold

Vil gjenopplive romskipspillene (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv om det har bedret seg har i kampene i X spillene vært noe å skryte av.. noe av det som irriterer meg mest er att gigantiske slagskip bare forsvinner i en eksplosjon når de blir ødelagt, uten å etterlate en eneste betydelig vrakdel.

Spiller man X er det for det dype gameplayet sin skyld og ikke hovedsakelig kampene (min mening hvertfall :))

Lenke til kommentar

Savner virkelig Homeworld.

 

Homeworld var genialt.

 

Jeg spesialiserte meg på kapring av større skip, og klarte dermed å overskride maks grensen for skip med flere hundre. Linet jeg opp skipene gikk de langt utenfor synsvidden av kamera. Kapret nok 95% av alle skipene fra fregatt størrelse og opp fra jeg kunne bygge salvage corvettene, inklusive "fremmede rasers" skip. Hadde til slutt så mange skip at spillet hadde 80% sjanse for å krasje. Dette var morsomst i starten, til slutt var jo flåten mange ganger større enn noe fienden kunne komme med.

 

Uansett, venter på en oppfølger. Har prøvd alternativer, Project earth etc, men det blir ikke det samme.

 

Ellers savner jeg en annen oppfølger. Elite. Hvor i svare er Frontier: Elite 3? Eller Elite 4 som det vist nok heter, First enconters het jo ikke Elite...

 

"At the twenty-fifth annual Game Developers Conference, Braben presented a post-mortem discussing the development of Elite. The final question in the Q&A section asked if Elite 4 was still on the drawing board and he replied "yes, it would be a tragedy for it not to be""

 

Drawing board???? WTF? Så mye som jeg enn liker Rollercoaster tycoon, Wallace og Gromit og Kinectimals kan jeg ikke gjøre annet enn å spørre meg selv, er spillbransjen virkelig glemt oss litt snåle spillere som tok en utfordring, likte å bruke mye tid, og ikke var redd for 2x2m stjernekart? Nesten så jeg savner gamle dager, da de andre ikke spilte.

Lenke til kommentar

Stor kosa meg med Tachyon: The Fringe og freelancer. Synd det aldri ble noe freelancer 2 på oss. Sku også ha likt å fått de gamle star wars spillene Tie Figther , X-wing, X-wing vs Tie Figther relansert med bedre grafikk. Akkuart nå så e det " jumpgate evolution " jeg venter på, men starte å frykte at det aldri kommer...

Lenke til kommentar

Jeg prater kanskje for meg selv her, men jeg savner ett skikkelig Star Wars spill satt til denne sjangeren her :ph34r:

 

Drar fortsatt opp TIE-Fighter av og til...

Dersom du skaffer X-Wing Collector Series (eller X-Wing Trilogy) funker det sånn passe i nyere versjoner av Windows også (originalene var jo DOS versjoner).

Lenke til kommentar

Hjertet banker litt fortere hver gang Freespace blir nevnt. Venter fortsatt på 3'ern, Volition. Ett nytt Homeworld eller Tie-Figtherspill hadde absolutt ikke vært dumt det heller.

 

Synd at ingen større utviklere tør å satse litt penger på disse sjangrene lengere.

 

@Craxmerax

Ut ifra artikkelen blir det ikke noe RTS nei.

Lenke til kommentar

Hvor enn mye jeg vil fortelle megselv at dette kan bli bra og er akkurat det jeg har ventet på, så vet vel vi alle at stort sett alt av spill som blir laget disse dager ikke infrir. Dette er synd, og jeg vil spørre folk, er vi blitt for kravsmå? Er det greit at spill blir midre, lettere og i min mening dummere? Er virkelig grafikk så viktig at vi ofrer alt annet for å få det?

 

Spillere burde ha mer å si enn spillselskapet, det er tross alt vi som skal spille dette.

 

Som eksempel, hvor er det blitt av hybrider som Battlezone? Hadde evig mye morro med det, og skulle likt å se noe mer som det. Der du kan spille first person og bygge rts i ett og samme spill, sømmløst og fint.

 

Solar empire og homeworld var også geniale spill.

 

Tenk tilbake folkens, gamle gamere, diablo, Final fantasy (opp til X) Red faction 1, Half life, Tiberian sun, KKND 2, lengste reisen til og med pokemon rød/blå med sin cross game trade... Er det bare meg som synes komplisert og dypt innhold er viktigere enn ultra bra grafikk? Er folk blitt så tafatte at de ikke klarer/gidder å sette seg inn i ting om det blir litt mer en gå å drep?

 

Spill som dette gir meg et lite håp om at det skal komme tilbake.

 

Litt rett fra levra her men, begyner å bli litt lei denne trenden.

 

Få tilbake den gamle dybden med dagens grafikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...