Gå til innhold

Fjerner spill etter terror (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke spilte noen FPS-shooter de nærmeste dagene etter 22/7, rett og slett fordi jeg ikke orket å se bildene på skjermen. Det er en beslutning jeg kom fram til selv, jeg trenger ikke å få spillene f****ngs fjernet fra butikkhyllene. Idiotisk beslutning tbh!

Greit nok at skytespill i dag er så realistiske at de kan brukes som en treningssimulator (ifølge Breiviks manifest), men imo har ikke skytespill noen sammenheng med hva som får et menneske til å ta det ut i virkeligheten.

 

Når det er sagt er det én ting som jeg har oppdaget. Det kan være direkte skummelt å sette seg bak rattet IRL etter å ha kjørt NFS Shift 2. Farten blir ofte høy, jeg bremser sent og jeg kutter svinger.

Lenke til kommentar

Så denne overskriften på VG for noen dager siden og måtte bare riste på hode. For meg er dette enda flere personer som overreagerer på det som har skjedd. Skal man fjerne alt som kan missbrukes til noe farlig eller kriminelt så er det mye som må vekk i fra butikkhyllene.

 

Edit: Lurer litt på hvordan FPS kan brukes til å trene med? Du blir jo ikke flinkere til å håndtere våpen, eller øker treffsikkerheten. Det eneste jeg kan se en liten mulighet for er at man muligens kan senke terskelen for å bruke våpen mot ett annet menneske. Men jeg regner med at de fleste klarer å skille mellom spill og virkelighet, og at andre sikringer i "topplokket" hos mennesket setter en stopper for slike handlinger. I dette tilfellet så har nok disse sikringene feilet først, eller kanskje vært helt fraværende.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Unnskyld meg men; OLOLOLOOOLOLOL!

 

Han brukte WoW som unnskyldning for at folk ikke skulle komme for nært på hans personlige liv.

Og dersom CoD, BF og sånne type spill "lærte" han å skyte så har vi pokker meg en sinnsyk sivil hær i norge dersom det bryter ut krig en gang!

 

Men uansett, dette er totalt overreaksjon. Unødvendig.

Lenke til kommentar

Edit: Lurer litt på hvordan FPS kan brukes til å trene med?

Ærlig talt? Jeg mistenker han bare hadde et behov for å rettferdiggjøre tiden han brukte på å spille det, siden han i egne øyne hadde langt viktigere oppgaver å bruke tiden sin på.

Dette var mer ett generelt spørsmål, enn rettet mot hva ABB har skrevet. Han er ikke den eneste som har påstått/kommet med noe slikt. Spørsmålet er mer ett forsøk på å forstå tankegangen (eller ett uttrykk på manglende forståelse av tankegangen) til de som tror/mener at det man gjør i skytespill kan overføres til den virkelige verden. Ett unntak er øye hånd koordinasjon, og reaksjonstid knyttet til dette. Men når ble det farlig?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest, så brukte ABB spill som unnskyldning for å slippe å bli plaget av familie og venner. Noe som virkelig er en smart løsning om jeg må si det selv! Det å spille er jo i høyeste grad "godkjent" grunn til å ligge bakpå med sosialiseringen, da spesielt WoW.

 

Det å bruke spill som trening er nok ikke bare lett, men du kan lære litt om dekke og bevegelse mønster. Men dette er ikke trening ABB har fått bruk for så langt. Du blir ikke bedre å treffe eller våpenhåndtering (dette hadde han uansett en våpenklubb til for å lære)

Lenke til kommentar

Synd at det er spill som alltid blir syndebukken når noe slikt skjer. På 60-tallet var det rock, på 70 og 80-tallet var det filmer, på 90-tallet var rap, og etter 2000 har det vært spill.

 

Jeg er sikker på at den psykopaten dusjet og drakk melk på en daglig basis, men jeg ser ikke at shampoo og melk blir trukket. Og hva med våpen? Regner med at alt av vannpistoler og andre våpenlignende leker blir trukket.

 

Coop og Platekompaniet, dere gjør akkurat det han vil, dere gjør endringer i panikk. Utrolig synd å se at dere biter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...