Gå til innhold

– Windows 8 blir mindre plaget av barnesykdommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel og bra å love ting, men vi får bare håpe de klarer å holde det de lover. Personlig synes jeg at de bør ta den tiden de trenger for å flikke og fikse på Windows 8 slik at når det kommer ut på markedet er det omtrent fritt for tjafs. Men det er vel gjerne slik t de har hastverk med å å få ting ut på markedet for å selge mer.

Lenke til kommentar

Jeg følelsen av å ha hørt noe lignende før. . .

 

 

Blir spennende å se om de har rett denne gangen :)

 

Win8 hadde mye færre slike problemer enn vista, så de hadde rett forrige gang. Ellers tror jeg at jeg hadde gått litt stille i gangene med akkurat en slik sammenlikning som den videoen nå rett etter Lion :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Mener du ikke heller Windows 7? Jeg har det selv, og det føyer seg fint inn i denne rekken synes jeg ;)

 

Poenget er vel heller at man ikke skal ta det Microsoft sier for god fisk, og heller vente og se hvordan produktet faktisk er når de kommer ut.

Vista raserte lydkortet mitt da Microsoft bestemte seg for å sløyfe den innebygde surroundstøtten i windows som de fleste lydkort var avhengig av.

 

Edit: Byttet ut et par bokstaver :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Men har de fikset de grunnleggende problemene som Windows har hatt i lengere tid.

For eksempel ligger det ett stort bug i WLAN delen, men det aller største er USB stacken deres.

 

Her har Linux vært kjent for å ha det på stell i lengere tid, så at det er mulig er allerede bevist.

Problemene som Windows har synes om du legger til flere USB enheter over tid, kamera, mobiltelefon, minnepenner, harddisker osv og på ett punkt vil Windows bugge seg til og bable om "Ukjent enhet" og andre merkelige feil.

Det morsomme som beviser at det er en fundamental feil i Windows sin USB stack er om du lar alle disse enhetene stå tilkoblet og du REINSTALLERER OSet, så vil det funke en stund fremover.

Lenke til kommentar

Mener du ikke heller Windows 7? Jeg har det selv, og det føyer seg fint inn i denne rekken synes jeg ;)

 

Poenget er vel heller at man ikke skal ta det Microsoft sier for god fisk, og heller vente og se hvordan produktet faktisk er når de kommer ut.

Vista raserte lydkortet mitt da Microsoft bestemte seg for å sløyfe den innebygde surroundstøtten i windows som de fleste lydkort var avhengig av.

 

Edit: Byttet ut et par bokstaver :)

 

Kanskje for deg, i snitt så føler jeg meg rimlig sikker på at kompabiltietstrøbbel var vesentlig mindre fra Vista til win7 enn det var fra XP til Vista.

 

Selvfølgelig skal man ikke ta alt MS sier som god fisk, men det er heller ikke riktig sånn jeg ser det at dette har vært like problematisk hele tiden. Windows har blitt ett ganske habilt OS etterhvert. Å legge om audio-stacken i windows var et langsiktig godt valg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vista har for meg fungert greit nok, bortsett fra det med lydkortet og at maskinen stopper opp i 10-15 sekunder med ujevne mellomrom.

Windows 7 er ikke store forskjellen, det er like mye venting på alt man skal gjøre, selv på en nyinnstallert maskin.

 

Inntrykker mitt er at det er altfor stort og tungt i forhold til hva det skal utføre. Mulig det bare er dårlig programmert eller bloated med unødvendige ting, men det går sikkert under dårlig programmert ;)

 

Håper Win 8 blir vesentlig bedre på dette, ellers har jeg ingen grunn til å oppgradere kun for de få programmene som kun fungerer i WIndows.

Lenke til kommentar

Her er noen antagelser som jeg har over windows 8 :

 

*Systemkravene blir lavere pga av mange optimaliseringer men også for å kunne fungere langt bedre på mindre enheter (feks nettbrett ).

*Mange av de mindre endringene i operativsystemet vil innebære langt bedre støtte for touch-screen og langt bedre strømsparingsfunskjoner.

*Mange finjusteringer av hvordan Windows 8 kommer til å se ut (overhaling av GUI ) .

*Bedre støtte for kjøring av windows xp programvare (for å få en veldig stor mengde av bedriftsmarkedet til å oppgradere til windows 8 ) .

 

I mine øyne så ser det ut som Microsoft endelig har forstått at de må ta vare på kundene sine og sørge for at det som blir gitt ut vil fungere både med dagens maskinvare og eldre maskiner.

Lenke til kommentar

"Windows 7 er ikke store forskjellen, det er like mye venting på alt man skal gjøre, selv på en nyinnstallert maskin."

 

Hva er det spesielt du sikter til når du skriver "like mye venting på alt man skal gjøre"? Er det helt spesielle programmer du tenker på? Om du har vanlig harddisk og ikke SSD, vil det jo uvegerlig ta litt tid å få lastet store programmer fra disk til minne.

Lenke til kommentar

Regner med at hovedpoenget med Win8 er bedre støtte for diverse bærbare enheter, og de blir det vel ikke færre av. Nettbrett og mobiler er et stort marked, og MS kunne nok tenkt seg en større del av den kaka. Ser for meg markedsføring som går på at det skal være så lett med mange Win8-enheter. At det synces automatisk mellom PC, laptop, nettbrett og mobil. Og at man kan logge seg på Windows Live/Games for Windows/XBOX Live på alle sammen og alt skal bli så fint.

 

Det er litt rart at de sammenlikner med Vista og ikke Win7. Er mere interessert i forskjellene fra Win7 til Win8.

 

Men er uansett glad for at det fortsatt er fokus på å senke maskinvarekrav. Har flere eldre laptoper som fungerer mye bedre med Win7 enn Vista, og det det setter jeg pris på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...