Gå til innhold

Guide: 10 programmer som rapper multimedia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må støtte kommentaren om jD. Genialt program, og støtter en sinnsvak mengde sider. Kan automatisk pakke ut .rar, og slette arkivene, har et web-interface som er genialt til servere, og kan hente adresser fra utklippstavla automatisk. Alt er i java, så kan til og med bruke samme install på Windows, Linux og Mac. Også veldig aktive utviklere. Kommer nye versjoner hele tida, og med auto oppdatering trengs det ett trykk.

 

Innser at dette høres ut som pur reklame, men dette e et av de programmene hvor jeg oftest tenker «dette burde være med», for bare å sjekke dokumentasjonen og finne ut at det allerede finnes.

Lenke til kommentar

"Rapper"? "Filmtyver"? Hva i helvete, Arsell, er du helt amatør eller?

 

«Dette er programmene som lar deg laste ned multimediafiler i en fei.»

 

Nei, det er rett og slett ikke sant. Det er leverandøren som lar deg laste ned multimediafiler. Disse programmene lar deg lagre det du har lastet ned, tilsvarende Lagre-knappen i Microsoft Office, som heller ikke er en dokumenttyv. Leverandøren har ikke bare gitt deg en eksplisitt tillatelse til å laste ned innholdet, men de har også gått inn for å gjøre det enkelt for deg. Du kunne like gjerne ha skrevet en artikkel om hvilke glass fra Ikea som lar deg stjele vann fra krana. Det er absurd.

 

«Ville det ikke vært kjekt om filmsnuttene eller bildene lå lagret lokalt på din maskin?»

 

Joda, Arsæll, det er kjempefint. Jeg har gjort det i mange år og jeg pleier å bruke VLC eller Totem for video, Shotwell for bilder og Banshee for musikk. Men hva i allverden har det med den saken her å gjøre?

 

«Video DownloadHelper gjør nedlasting av Youtube-videoer kjempeenkel, dersom du bruker Firefox.»

 

Det der er totalt misvisende. Den fungerer med tusenvis av videonettsteder. Faktisk har den fungert med hvert eneste jeg har prøvd, bortsett fra http://www.SouthparkStudios.no. Den har til og med en fantastisk bra oversikt over forskjellige videonettsteder med brukeres kommentarer og poeng.

 

Det er mange ting som irriterer meg ved denne artikkelen. Det mest provoserende er at du lyver. Jeg snakker om regelrett løgn. Det andre er at du bevisst prøver å skape misforståelser, noe som er det motsatte av hva en nettavis skal gjøre. Det er allerede nok mennesker som tror at de kan se et bilde på webben uten å laste det ned. Det er allerede altfor mange mennesker som tror at de kan se en video på webben uten å laste den ned. De tror at streaming betyr at man ikke behøver å laste ned på forhånd.

 

Hadde jeg vært redaktør, ville du ha fått beskjed om å slette hele artikkelen og begynne på nytt. Jeg ville ha foreslått en ingress liknende: «Disse programmene lar deg arkivere nedlastet innhold som vanligvis blir automatisk slettet».

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kan også nevne en annen firefox addon (finne muligens til andre browsere også) som jeg synes er veldig fin: DownThemAll. Denne er ikke spesifikt for å rippe video, men den integrerer inn i browseren veldig gode muligheter til å mass-downloade filer hva alle mulige websider. Eksempelvis om du vil ta ned alle .jpg filer fra en side, eller alle .mp3 filer i en lang liste - så er det bare å velge DownThemAll og huke av for den filtypen du er interessert i og så ordner programmet resten på en fin måte med queuing og diverse nyttige options. Det sparer MASSE tid og stress dersom du ofte finnes det nødvendig å gjøre slike oppgaver.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kan vi få et enkelt program som laster ned sider fra nett-tv? Prøvde å streame i VLC samtidig som jeg trykket record, men kvaliteten ble spessielt dårlig.

 

Under installasjon vil jDownloader installer dritt på pc'en samtidig som den skifter startside, åpner ny tab og skifter søkemotor. Programmet funker ikke til nrk nett-tv og etterlater seg mye dritt etter installasjon. Anbefales ikke.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg synes Arsæll har gjort en usedvanlig bra artikkel.

 

Også jeg reagerte på overskriften. Den fanger interesse. Det er også riktig det joerlend sier om overskriften, at det er løgnaktig fremstilling. Men det fenger jo litt, og artikkelen er lettfattelig å lese for hvermannsen. Arsæll sikter på å få inn flere her til å lese artiklene enn kun nerdene. Og det må jo være positivt vel?

 

Siden jeg heller i retning nerdene (nørdsa, nærd) selv så hadde jeg selvfølgelig satt pris på litt mindre forenkling, men ser jo likevel nytten det har for å dra flest mulig lesere. For eksempel kunne jeg tenkt meg at artikkelen var mer spesifikk på om det var flash-innhold programvaren støtter, altså hvilken type stream'ing media som støttes av hver enkelt program. Arsæll har her gjort en kolossal forenkling og heller valgt å ramse opp mange populære websider som folk kjenner seg igjen i. Må nesten gi skryt, så får vi nerder diskutere detaljer ved programmene i her i diskusjonstråden. :)

Lenke til kommentar

Når kan vi få et enkelt program som laster ned sider fra nett-tv? Prøvde å streame i VLC samtidig som jeg trykket record, men kvaliteten ble spessielt dårlig.

 

Under installasjon vil jDownloader installer dritt på pc'en samtidig som den skifter startside, åpner ny tab og skifter søkemotor. Programmet funker ikke til nrk nett-tv og etterlater seg mye dritt etter installasjon. Anbefales ikke.

 

I disse dager kan man ikke lengre bare trykke next, next, next, next når man instalerer freeware. Det går veldig lett an å huke vekk at programmet skal bytte startside og søkemotor. Det finnes desverre ikke noen plugin for NRK netttv til jDownloader enda, men det er helt sikkert mulig å lage en. Problemet er vell bare at det ikke er stor nok interesse for dette.

 

Ellers så synest jeg jDownloader funker utmerket på alle sidene som har plugins, og det er ikke få!

Lenke til kommentar

"Rapper"? "Filmtyver"? Hva i helvete, Arsell, er du helt amatør eller?

 

«Dette er programmene som lar deg laste ned multimediafiler i en fei.»

 

Nei, det er rett og slett ikke sant. Det er leverandøren som lar deg laste ned multimediafiler. Disse programmene lar deg lagre det du har lastet ned, tilsvarende Lagre-knappen i Microsoft Office, som heller ikke er en dokumenttyv. Leverandøren har ikke bare gitt deg en eksplisitt tillatelse til å laste ned innholdet, men de har også gått inn for å gjøre det enkelt for deg. Du kunne like gjerne ha skrevet en artikkel om hvilke glass fra Ikea som lar deg stjele vann fra krana. Det er absurd.

 

«Ville det ikke vært kjekt om filmsnuttene eller bildene lå lagret lokalt på din maskin?»

 

Joda, Arsæll, det er kjempefint. Jeg har gjort det i mange år og jeg pleier å bruke VLC eller Totem for video, Shotwell for bilder og Banshee for musikk. Men hva i allverden har det med den saken her å gjøre?

 

«Video DownloadHelper gjør nedlasting av Youtube-videoer kjempeenkel, dersom du bruker Firefox.»

 

Det der er totalt misvisende. Den fungerer med tusenvis av videonettsteder. Faktisk har den fungert med hvert eneste jeg har prøvd, bortsett fra http://www.SouthparkStudios.no. Den har til og med en fantastisk bra oversikt over forskjellige videonettsteder med brukeres kommentarer og poeng.

 

Det er mange ting som irriterer meg ved denne artikkelen. Det mest provoserende er at du lyver. Jeg snakker om regelrett løgn. Det andre er at du bevisst prøver å skape misforståelser, noe som er det motsatte av hva en nettavis skal gjøre. Det er allerede nok mennesker som tror at de kan se et bilde på webben uten å laste det ned. Det er allerede altfor mange mennesker som tror at de kan se en video på webben uten å laste den ned. De tror at streaming betyr at man ikke behøver å laste ned på forhånd.

 

Hadde jeg vært redaktør, ville du ha fått beskjed om å slette hele artikkelen og begynne på nytt. Jeg ville ha foreslått en ingress liknende: «Disse programmene lar deg arkivere nedlastet innhold som vanligvis blir automatisk slettet».

 

du må ikke være så hard mot han, han er jo tross alt bare en "copy/paste" journalist som ikke kan en døyt om hva han driver med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...