Gå til innhold

Belastet 20 000 kroner for mye for Lion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er vel dette heller en svindyr oppdatering enn ett billig operativsystem, spør du meg.

Tja, hva koster en oppgradering fra Vista til Win7 for tida?

 

Forresten koster Win7 Home Premium lisens ca. 800,-

Men så har vel ikke OSX noen sammenlignbare cripled edition? Det er vel Windows Superultradultra Pro edition som er sammenlignbar med OSX.

Lenke til kommentar
Nå er vel dette heller en svindyr oppdatering enn ett billig operativsystem, spør du meg.

Tja, hva koster en oppgradering fra Vista til Win7 for tida?

 

Forresten koster Win7 Home Premium lisens ca. 800,-

Men så har vel ikke OSX noen sammenlignbare cripled edition? Det er vel Windows Superultradultra Pro edition som er sammenlignbar med OSX.

Nå ja. men først når det kom kosta det sjorta og litt mere.

Lenke til kommentar

Men Jeg var en av de "få" som fikk prøvd seg på vista.

Og jeg ser ikke store forskjeller mellom Vista og 7.

 

BTW.

Jeg er ikke fanboy, bare ser ikke poenget med å klage med å slenge ut 200kr for den oppdateringen.

Visuelt sett var de kanskje ganske like men stabiliteten og brukbarheten var mye bedre.

 

Jeg må bare legge til at jeg aldri oppgraderte Vista-maskinen min til Win7 og XP-maskinen gikk rett til Win7

Lenke til kommentar

Huff , 20.000kr hadde nok gitt meg et lite hjerteslag om det kom en stund før lønninga :p

 

Men Jeg var en av de "få" som fikk prøvd seg på vista.

Og jeg ser ikke store forskjeller mellom Vista og 7.

 

BTW.

Jeg er ikke fanboy, bare ser ikke poenget med å klage med å slenge ut 200kr for den oppdateringen.

 

Om du har prøvd deg på vista og Windows 7 er det egentlig litt rart at du ikke la merke til den markante ytelseforskjellen mellom disse to versjonene. Personlig så er det som natt og dag her i alle fall og Prefetch fungerer faktisk som den skal...

 

 

 

Lenke til kommentar

Værre er Windows.

2k+++ for 1 lisens.

Jeg er ikke noe fanboy av Windows på noen måte men:

 

Dette er mer en større oppgradering enn et nytt operativsystem, ingen windowsbrukere ville betalt for ServicePack?

 

Siden når implementerte Service Pack's til Windows ny funksjonalitet osv..? Med unntak av Service Pack 2 til Windows XP så har jo stort sett samtlige Service Pack oppdateringer til Windows bare vært en eneste stor oppsamling av alle tidligere småoppdateringer for å gjøre det enklere for fabrikanter og bedrifter å installere nye systemer uten å måtte bruke timevis på Windows Update rett etterpå.

 

Service Pack 1 til Windows7 var jo intet unntak, og det samme gjaldt stort sett Service Pack 1 + Service Pack 2 til Windows Vista og alle rykter rundt Service Pack 2 til Windows7 tilsier knapt noe som helst nytt av verdi eller funksjonalitet.

 

 

Det er kanskje ikke like stor overgang fra Mac OS X Snow Leopard til Mac OS X Lion som ifra Windows XP til Windows Vista, men det er langt større forandringer enn ved en Service Pack til Windows og det er vell strengt tatt ikke noe mindre forskjell fra Snow Leopard til Lion enn det var fra Windows Vista til Windows7?

Lenke til kommentar
Nå er vel dette heller en svindyr oppdatering enn ett billig operativsystem, spør du meg.

Tja, hva koster en oppgradering fra Vista til Win7 for tida?

 

Med tanke på omtalen jeg har sett av Lion så blir det vel bedre å sammenligne med en oppgradering fra XP til Vista.

 

Forresten koster Win7 Home Premium lisens ca. 800,-

Men så har vel ikke OSX noen sammenlignbare cripled edition? Det er vel Windows Superultradultra Pro edition som er sammenlignbar med OSX.

 

 

Merkelig dette, noen ganger klages det over at Windows kommer med for mye bloatware, men når Microsoft deler opp dette og tilbyr forskjellige versjoner som passer for forskjellige brukere så er det ille også.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom Feature notes og det så ut som det nye var noen programmer som var oppdatter, noen programmer som nå kom bundlet med OS'et og et par funksjoner som burde allerede ha eksistert før oppdateringa.

 

JEg ønsker ikke å starte en flamewar på noen måte, jeg syntes bare det er rart hvordan noen kan mene at dette er et nytt OS og ikke bare en litt større oppdatering som iogforseg vært gratis siden den ikke bringer mye nytt annet en oppussett utseende og et par kjekke ting som burde ha vært med systemet i et par år nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...