Gå til innhold

Ny søker fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilken fordel har man egentlig med denne kontra å bruke live-view på skjermen? må vel være bare i de situasjonene hvor skjermen er vanskelig å se at dette er en fordel? samt, mister jo myuligheten for ekstern blits også, så denne må vel være en direkte ulempe i mørke omgivelser hvor man normalt ville benyttet blits?

 

edit: tenker da på fordeler kontra ekstrautstyr som for eks MK-VF100 til canon (vet ikke hvilke alternativer man har til olympus). Eneste fordelen jeg ser må jo være å vinkle inntil 90 grader, men med det minuset at man mister muligheten for ekstern blits?

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg sjeldent blits på grunn av for mørke omgivelser - nesten tvert om, blits tar jeg fram når jeg trenger fill light. Noe som ofte oppstår midt på lyseste dagen. :)

 

Poenget ditt er dog valid, den vil være en ulempe om man bruker blits til fill light i lyse omgivelser - hvor ekstern søker også kommer mest til sin rett.

Lenke til kommentar

hvilken fordel har man egentlig med denne kontra å bruke live-view på skjermen? må vel være bare i de situasjonene hvor skjermen er vanskelig å se at dette er en fordel? samt, mister jo myuligheten for ekstern blits også, så denne må vel være en direkte ulempe i mørke omgivelser hvor man normalt ville benyttet blits?

 

edit: tenker da på fordeler kontra ekstrautstyr som for eks MK-VF100 til canon (vet ikke hvilke alternativer man har til olympus). Eneste fordelen jeg ser må jo være å vinkle inntil 90 grader, men med det minuset at man mister muligheten for ekstern blits?

 

Hvis du både trenger blits og søker er jo det mulig på modellene med innebygget blits, samt med den nye eksterne blitsen som har kabelfri styring fra kameraet.

Endret av Rmatt
Lenke til kommentar

Ok, kjønner hva dere mener med ekstern blits som fjernstyres, det er jo en mulighet. :)

bruker blits kjeldent jeg også, men når jeg bruker blits, er det enten for fill light, hvor den innebygde ofte gjør jobben, eller for å lyse opp via taket eller en vegg, og da liker jeg best at blitsen sitter fast i kameraet i allefall. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...