Gå til innhold

League of Legends tar av (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15 millioner registrerte brukere = 15 millioner spillere? Ikke vet jeg, altså, men det er jo en vanlig feil å tro f. eks at Minecraft har solgt 11 millioner kopier, når det egentlig er tallet på hvor mange som har registrert seg på minecraft.net. Det faktiske tallet er oppimot 3 millioner. (<- tror jeg iallefall)

 

Nå koster det jo ikke penger å spille LoL, så sånn sett er det jo ingen solgte kopier, men det ville overraske meg (og imponere meg) om LoL har 15 millioner aktive spillere.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Og vi er i gang! Kva skal vi med konsollkrig når vi har dotaklonekrig?

 

15 millionar er vel på ingen måte aktive brukarar, men like fult er dette imponerande lesing. Og det viser ikkje minst at forretningsmodellen fungerer, eller eigentleg ikkje, men eg føler det er rimeleg å anta at Riot tener pengar på dette :p

 

Sjølv ein prislapp på berre 50kr kan vere nok til å gjere dørstokkmila betrakteleg lenger.

Lenke til kommentar

Etter de delte opp Europa i Øst og Vest, så har jeg ikke hatt noe problem med lag.

Spiller så og si hver kveld etter 19:00

 

Har også spilt en del HoN, selv om det koster penger betyr ikke at det er bedre.

Har det mye mer gøy når jeg spiller LoL, men kommer uansett ned til smak og behag.

Lenke til kommentar

De burde vurdert å skaffe en større serverpark istedenfor.. ut ettermiddagen lagger man ut og får ikke logget inn igjen.. HVER JÆVELA DAG

 

De har nå foretatt en splitt av Europa fordi at det ikke lenger hadde noen effekt å øke størrelsen av server parken. Så nå er det ingen kø og jeg har heller ikke opplevd noen lag etter splitten.

 

Legg meg gjerne til hvis det er noen som vil spille et game: "Humbuger".

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å si at jeg imponert over måten Riot har gjort en sjanger som er håpløst vanskelig å sette seg inn i så allment tilgjengelig. Personlig foretrekker jeg den ekstra dybden i HoN, men dette er uansett en imponerende bragd. Skulle gjerne ha visst noe om hvor mye inntekter modellen gir, jeg tror Riot tjener veldig bra, og at mange har lagt inn langt mer penger enn det jeg har i hon.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

skjeldan har eg hatt meir tekniske småproblem med eit spel som lol. veldig irriterande etterkvert.

 

det med at dei splitta eu i to dela virka veldig som ei kvasiløysing. burde vert mulig å heller utvide serverparken framfor å splitte på den måten. hittil har eg fått masse russarar o.l. på laget som ikkje kan engelsk og dermed blir alle forma for kommunikasjon nytteslaust, berre endelaus plinging på kartet.

 

framfor å prøve å rette alle feila eller å balansere gamle char's berre pøsar dei på med nye. begynder å bli en del ubrukelige chars etterkvert i "riot-graveyarden" :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-212767

Mange her som uttaler seg om ting de ikke har lest om/kan. Jeg har nå tenkt å gjøre noe av det samme...

For det første: Grunnen til at de splitta EU-serveren i to var at software holdt kapasiteten til serveren tilbake, ikke hardware. Å utvide serverparken fysisk, var ute av bildet og allerede utført.

 

ShampooMacTavish: Riot sier ikke de har 15m aktive spillere, kun 1.4m unike pålogginger hver dag. 10 LoL games starter hvert sekund. Fact.

 

bun9box: Som nevnt tidligere er dette fikset med serversplitt. Det er nå ingen kø, lagg eller "Session closed" feilmeldinger, hvertfall ikke for meg og mine venner.

 

olz: Hadde du bare vært up to date på patch-notes o.l. hadde du visst at de faktisk balanserer "gamle" champs hele tiden. Bare sjekk patchen som kom idag: http://eune.leagueoflegends.com/news/release-notes-v100122

Lenke til kommentar

olz: Hadde du bare vært up to date på patch-notes o.l. hadde du visst at de faktisk balanserer "gamle" champs hele tiden. Bare sjekk patchen som kom idag: http://eune.leagueoflegends.com/news/release-notes-v100122

 

Dei har retta på enkelte av dei gamle ja, eg satte det berre litt på spissen, men der er rom for forbedringa på dei gamle endå imo. Det skal jo seff litt til å ha orden på havet av char's, eg synst berre dei kunne laga en mindre char i slengen og heller ha litt meir styring på dei gamle. Er mange eg kjenner som dela den oppfatninga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hovedforskellen på HoN og LoL er vel at man ikke kan ødelegge egene bygninger/drepe egene minions. Man må da finne andre måter å forhindre motstanderen i å få xp og gull. LoL blir derfor et mer offansivt spill iforhold til dota. (Jeg kan bare basere fra dota-erfaringer, og ikke fra HoN, men jeg har jo lest om spillet.)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-212767

Dei har retta på enkelte av dei gamle ja, eg satte det berre litt på spissen, men der er rom for forbedringa på dei gamle endå imo. Det skal jo seff litt til å ha orden på havet av char's, eg synst berre dei kunne laga en mindre char i slengen og heller ha litt meir styring på dei gamle. Er mange eg kjenner som dela den oppfatninga.

 

Jeg forstår din frustrasjon, og er enig at det er alltid rom for forbedring =) Men jeg synes at LoL er et av de mest balanserte spilla jeg har prøvd. Og ikke minst med tanke på at det fins 80 champions.

Lenke til kommentar

Jøss. Veldig imponerande. Blir spennande å sjå korleis det går med aktiviteten når Dota 2 kjem ut. Eg reknar med at eg ikkje er den einaste som ventar på det spelet, (sjølv om eg spelar HoN for øyeblikket).

 

Du er ikkje den einaste. Ser i grunnen for meg at Dota 2 i større grad vil vere eit "angrep" på HoN enn på LoL, men begge vil nok merke det. Gitt at Dota 2 blir ein suksess sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Skal sies at grunnen til at LoL har blitt så stort er pga det er gratis. De 30$ det kostet for HoN var nok til at mange droppet å kjøpe det, da det hadde LoL tilgjenglig gratis. Nå har de droppet prisen til 10$ og bør skaffe seg flere spillere. De har vel fra hva jeg har lest ca 500.000 kontoer nå, men det meste jeg ser online er som regel 40k ca. Og mange har jo flere kontoer.

 

Det som spillemessig skiller de 2 mest er vansklighetsgraden. HoN har en læringskurve som er veldig bratt. Og i starten er mye værre å mestre enn LoL. I tillegg til nevnte å kunne drepe egne minions så er det vanskligere å hente seg inn igjen i HoN. Og som oftest taper du lanephase så er du fked. Når du og legger på at du mister penger når du dør har man fort en bratt bakke å klatre med tanke på å snu games. Som til tider er lett i LoL om man har 1 person med riktig hero\skill\farm.

 

Personlig har jeg gått mer og mer bort fra LoL da det stort sett er faceroll. HoN byr på mer utfordring og er fortsatt en utfordring etter x antall games. :)

 

Ps. Måten LoL tjener penger på er å selge riotpoints for å kunne kjøpe skin\runes etc for Heroes, sykt mye de tjener der. Og folk som gjerne sier nei til 20-30$ når de først kjøper spillet, ender opp med å bruke 3x så mye på det pga det var gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...