Gå til innhold

Disse skal tåle en støt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så lenge det er en HDD og ikke SSD, så er den ikke mindre følsom mot støt, (og det er det som dreper disker), og med tanke på at ALLE HDDer er forseglet, og har overtrykk, (hvertfall sier standardene at det er slik), så skal de være vann-tolerante.

 

Dette er ikke mye mer enn en gimmick, og det gidder ikke jeg og betale for, DERIMOT ser den kul ut, så kan være man må skaffe seg en slik en ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

så lenge det er en HDD og ikke SSD, så er den ikke mindre følsom mot støt, (og det er det som dreper disker), og med tanke på at ALLE HDDer er forseglet, og har overtrykk, (hvertfall sier standardene at det er slik), så skal de være vann-tolerante.

 

Dette er ikke mye mer enn en gimmick, og det gidder ikke jeg og betale for, DERIMOT ser den kul ut, så kan være man må skaffe seg en slik en ;)

 

-frank

Så du mener at støtdemping ikke har noen effekt? Hvorfor ikke?
Lenke til kommentar

så lenge det er en HDD og ikke SSD, så er den ikke mindre følsom mot støt, (og det er det som dreper disker), og med tanke på at ALLE HDDer er forseglet, og har overtrykk, (hvertfall sier standardene at det er slik), så skal de være vann-tolerante.

 

Dette er ikke mye mer enn en gimmick, og det gidder ikke jeg og betale for, DERIMOT ser den kul ut, så kan være man må skaffe seg en slik en ;)

 

-frank

 

Harrdiskene mine har et luftehull, tilsynelatende for å utgjenven trykket? Det at harddsiker ikek fungerer under lavt trygg tyder vel også på at de ikke er forseglet og har overtrykk?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ville det ikkje være meir naturlig å bruke ein SSD? Kansje dyrare og mindre plass, men den tåler definitivt meir. Betaler heller høvding meir for noke som eg veit er kvalitet og helder.

-120GB SSD disker er de eneste som faller inn i kategorien "en høvding meir"

Jau muligdu har rett der, har ikkje gjort noke serleg research, bra noken andre gjere det :thumbup:

Lenke til kommentar

så lenge det er en HDD og ikke SSD, så er den ikke mindre følsom mot støt, (og det er det som dreper disker), og med tanke på at ALLE HDDer er forseglet, og har overtrykk, (hvertfall sier standardene at det er slik), så skal de være vann-tolerante.

 

Dette er ikke mye mer enn en gimmick, og det gidder ikke jeg og betale for, DERIMOT ser den kul ut, så kan være man må skaffe seg en slik en ;)

 

-frank

 

Harddiskene tåler ikke vann når kretskortet er eksponert, det sier seg selv. Og om det er overtrykk i disken så er den pr. definisjon vanntett. Hadde den ikke vært det, så ville det ikke vært mulig å oprettholde overtrykket. Derfor er det et helt irrelevant faktum mtp. vanntetthet. Om det du påstår vdr. overtrykk faktisk stemmer vet ikke jeg.

 

Når det gjelder støt, så vil selvsagt gummien på utsiden være med på å dempe muligheten for et støt som er sterkt nok til å ødelegge disken. Hva artikkelen mener med besyttelse mot trykk vet jeg ikke ...

 

Konklusjonen er at belegget gjør disken bedre rustet til å tåle både fuktighet og støt.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...