Gå til innhold

Apple oppgraderer minstemann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe problem med at DVD-spiller blir sløyfet for bedre og mer kompakt design eller på grunn av eventuelle andre fordeler. Men her fjernes da virkelig DVD-spillere uten at kabinettet har blitt forandret overhode? Det er ikke mindre, mer kompakt, lettere eller noe?

 

Kan det være fordi Intel Core i7 osv krever såpass stor kjøling at det rett og slett tar opp for mye plass til å kunne stappe inn en DVD-spiller?

Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med at DVD-spiller blir sløyfet for bedre og mer kompakt design eller på grunn av eventuelle andre fordeler. Men her fjernes da virkelig DVD-spillere uten at kabinettet har blitt forandret overhode? Det er ikke mindre, mer kompakt, lettere eller noe?

 

Kan det være fordi Intel Core i7 osv krever såpass stor kjøling at det rett og slett tar opp for mye plass til å kunne stappe inn en DVD-spiller?

 

Eller kanskje at Apple har begynt å skjønne at Bluray har bitt godt fra seg og at DVD begynner å bli litt avleggs? Finnes jo fremdeles ikke en eneste Mac som har Bluray-muligheter. Pluss at Apple helst vil tjene penger på å selge ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Skal du først gå digital så gir jo ikke Blu-Ray mye mening det heller? Kunne så absolutt ha tenkt meg en Blu-Ray spiller i en Mac Mini da jeg skal bruke den som HTPC, men noe stort tap er det ikke. Jeg for min del har dedikert Blu-Ray spiller for Blu-Ray filmer også brukes en HTPC til avspilling av digital media som jeg har lagret på nettverket her hjemme.

 

Men forstår jo at ikke alle er i samme båt som meg, men at DVD-spilleren sløyfes er jo ingen stor nyhet da Apple pusher sin egen digitaldistribusjon og jeg personlig har ikke brukt DVD-spiller på en PC på år og dag, men alltids kjekt å ha i tilfellet.

Lenke til kommentar

Skal du først gå digital så gir jo ikke Blu-Ray mye mening det heller? Kunne så absolutt ha tenkt meg en Blu-Ray spiller i en Mac Mini da jeg skal bruke den som HTPC, men noe stort tap er det ikke.

... jeg personlig har ikke brukt DVD-spiller på en PC på år og dag, men alltids kjekt å ha i tilfellet.

 

Både DVD og Blu-ray er jo digitale... Men i forhold til at Apple vil låse stadig flere inn på sine streamingtjenester er jo selvsagt en grunn til at de prøver å fase ut optisk drev. Likevel, jeg personlig setter mest pris på full HD. Ingen streaming kan tilby meg dette ennå. Apple har sin Apple TV, men den begrenser seg til 720p, selv ved streaming fra PC.

 

Hadde denne mini-mac'en kommet noen måneder tidligere, eller Apple TV hadde hatt muligheten til å vise full HD, kunne det hende jeg hadde røket på en smell og kjøpt en av de. Heldigvis har jeg i mellomtiden oppdaget PS3 som en ypperlig mediaformidler, hvor PS3 Media Server streamer fra laptop'en til PS3'en.

 

Men, som du sier, dette er personlige preferanser og ikke alle er som meg eller deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er ikke helt imponert.

 

Nå er det ikke ofte at jeg bruker dvd, for ikke å snakke om at jeg har en rekke andre avspillere jeg kan bruke. Til gjengjeld ser jeg ikke hvorfor man fjerner dvd stasjon uten at det begrunnes med endringer i formfaktor på maskinen. Man kunne fint hatt opsjonen dvd spiller eller blu ray.

 

En annen ting er dette med skjermkortet. Den forrige utgaven kostet vel nesten 6000kr, men der hadde man i det minste et greit nok skjermkort. Nå må man plutselig opp til over 6000kr for å få utgaven med greit skjermkort.

Lenke til kommentar

ThomasM; Det er ett 6630 skjermkort(ifølge apple sine sider) og med tanke på i7 så er ikke prisen så ille. kr 7.310,00

inkl. merverdiavgift for en versjon med i7 og når du kjøper apple så er det ikke for spilling. Dessuten så har det alltid kostet å være mann når man kjøper Apple. Syns faktisk ikke at denne koster så gærlig mye hvis det er noe finner perfekt til sitt bruk...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ThomasM; Det er ett 6630 skjermkort(ifølge apple sine sider) og med tanke på i7 så er ikke prisen så ille. kr 7.310,00

inkl. merverdiavgift for en versjon med i7 og når du kjøper apple så er det ikke for spilling. Dessuten så har det alltid kostet å være mann når man kjøper Apple. Syns faktisk ikke at denne koster så gærlig mye hvis det er noe finner perfekt til sitt bruk...

 

Nåja

 

Poenget mitt var ikke at man ikke kunne få en god maskin for 7310.

 

edit

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...